این ربات، کارمندی ایده آل برای هتل های شلوغ و پر رفت و آمد است

درست مقابل مرکز همایش های لاس وگاس، محل برگزاری نمایشگاه CES، هتلی با تم رنسانس قرار دارد که کارمندان ویژه ای را به خدمت گرفته است: ربات ها. ربات های Relay کمپانی Savioke، سه ماه است که در این هتل فعالیت دارند و به سرایداران کمک می کنند.

این دو ربات که در هتل با نام های «الویس» و «پریسیلا» شناخته می شوند، سفارش مشتریان را ثبت می کنند، بدون نیاز به کمک آسانسورها را فراخوانده و از آنها استفاده می کنند و هنگامی که مهمانان به اتاق خود می روند با آنها تماس می گیرند. ربات های Savioke به صورت خودکار و براساس یک نقشه از پیش تعیین شده حرکت می کنند و به همین خاطر، اگر به سیگنال وای فای یا LTE دسترسی نداشته باشند، با مشکلی مواجه نمی شوند.

بعد از سه سال تجربه در ساخت ربات های مخصوص هتل داری، کمپانی Savioke آماده است تا قابلیت های ابداعاتش را بسط دهد. این کمپانی امسال در نمایشگاه CES 2018 حاضر گشته و خبر از اضافه شدن قابلیت پرسه در هتل و یافتن نقاطی که از کیفیت پایین سیگنال وای فای رنج می برند و سپس گزارش آنها به واحد IT هنل خبر داده است؛ موضوعی که می تواند پاسخی برای یکی از متداول ترین شکایات مهمانان هتل ها باشد.

Savioke مشغول قابلیتی برای تشخیص سطل های زباله و باقی مانده های غذا هم هست. ربات های Relay از این پس می توانند چنین چیزهایی را تشخیص داده و به کارمندان اطلاع دهند؛ وظیفه ای که معمولاً به تیم امنیتی هتل ها در شب سپرده می شود. در نهایت، Savioke خبر از یک قابلیت «نشست و برخاست کردن» داده که سبب می شود ربات های Relay با مهمانان خوش و بش کنند، برای آنها جوک بگویند و سفارش هایشان را به دست شان برسانند.

در حال حاضر، بیش از ۷۰ ربات Relay در هتل های سراسر جهان مشغول به کار هستند و Savioke سخت در تلاش است تا این تعداد را افزایش دهد. کمپانی مورد اشاره می گوید فاز بتای قابلیت های جدید، اواخر ماه جاری میلادی آغاز می شود و دسترسی عمومی به آنها، طی نیمه نخست سال ۲۰۱۸ میسر خواهد شد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *