این نقشهٔ تعاملی با کمک یادگیری ماشین، فونتهای مشابه را شناسایی می‌کند

شیفتگان تایپوگرافی همین طوری هم نام تمام فونتها و یا بیشتر آنها را حفظ هستند. اما به هر حال بسیار مفید خواهد بود اگر بتوانیم هنگامی که به فکر تغییر فونت هستیم، مجموعه‌ای از فونتهای مشابه را در کنار هم داشته باشیم. Font Map از IDEO دقیقا این کار را برای شما انجام می‌دهد. این ابزار تعاملی به شما اجازه می‌دهد که در میان فونتها با کلیک کردن بر روی یکی و دیدن فونتهای مشابه آن، به جستجو بپردازید و یا مستقیم نام فونتها را وارد کرده و به دنبالشان بگردید.

اینفو - این نقشهٔ تعاملی با کمک یادگیری ماشین، فونتهای مشابه را شناسایی می‌کند

کوین هو طراح نرم‌افزار IDEO این نقشهٔ پویا را با کمک یک الگوریتم یادگیری ماشین به ثمر رسانده که می‌تواند فونتها را بر اساس ویژگی‌های ظاهری‌شان شناسایی و مرتب کند. خصوصیاتی مانند وزن، زواید، چسبندگی و…

این مجموعه، ۷۵۰ فونتی را شامل می‌شود که همین حالا در سرویس گوگل فونتز به طور رایگان و متن‌باز در اختیار همه برای دانلود قرار گرفته است. دربارهٔ گوگل فونتز و مخصوصا فونتهای فارسی و عربی آن پیشتر در اینفو نوشته بودیم، اما متاسفانه این الگوریتم، تنها حروف لاتین را در بر می‌گیرد.

حتی اگر شما یک طراح نباشید، این نقشهٔ فونتی، می‌تواند جای خوبی برای وقت‌کُشی باشد! سایتهایی دیگری با خدمات مشابه مانند Identifont و Typewolf هم برای شناسایی فونتها وجود دارند، اما Font Map توانایی این را دارد که خیلی سریع در میان فونتها حرکت کند و نتایج را همان جا در کنار هم نشان دهد. همهٔ اینها تلاش‌هایی برای زیباتر کردن و خواناتر کردن وب و فضای سایتهای اینترنتی‌ست.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *