بهترین برند لوله و اتصالات پلیکا را بشناسید

بهترین برند لوله و اتصالات پلیکا را بشناسید

در این مقاله قصد داریم تا بخشی از تاریخچه لوله پلیکا و نحوه تولید آن را بررسی کنیم.همچنین در انتهای مقاله دو برند پر طرفدار لوله و اتصالات فاضلابی را که در ایران فعالیت میکنند را معرفی میکنیم.

لوله پلیکا از تولید تا بازار

پلی وینیل کلراید پی وی سی ماده اصلی تشکیل دهنده لوله و اتصالات پلیکا میباشد.

این ماده در اواخر قرن ۱۹ کشف شد..ابتدا ایالات متحده آمریکا در جنگ جهانی دوم برای مقابله با آلمان در کشتی های جنگی و همچنین و هم چنین کابل کشی های خود لوله پی وی سی را جایگزین لوله پلاستیکی کرد.

مواد اولیه لوله پلیکا

لوله پلیکا که به احترام کاشف آن به این اسم نامگذاری شده است یک پلیمر هیدروکربن کلردار است.در حالت طبیعی سفت و شکننده است.با ترکیب مواد افزودنی خاص به آن،انعطاف پذیر میشود.
بیشترین مصرف این لوله در در تامین لوله کشی و ابیاری می‌باشد اما به عنوان جایگزین لاستیک درلوله های پزشکی ،مبلمان،کفپوش و تابلوهای جاده ای نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

لوله پلیکا فاضلابی

لوله پلیکا فاضلابی

انواع لوله پلیکا فاضلابی

لوله پلیکا فاضلابی را میتوان در ۳دسته
لوله پلیکا معمولی
لوله پلیکا نیمه قوی
لوله پلیکا فشار قوی دسته بندی کرد.
لوله پلیکا معمولی فشار کمتری را نسبت به لوله نیمه و فشارقوی تحمل میکند و مصرف آن نیز با توجه به فشار قابل تحمل متفاوت است.ازلوله پلیکا معمولی در بیشتر در لوله کشی هواکش و ونت استفاده میکنند.
لوله پلیکا نیمه قوی و فشار قوی ،تحت فشار بیشتری تولید شده اند و قابلیت استفاده در لوله کشی فاضلاب و دماهای بالا را دارند.

مزایای لوله پلیکا چیست؟

لوله پلیکا یک ماده غیر سانا می‌باشد و در برابر خوردگی و مواد الکتروشیمیایی مقاوم است.این قابلیت در داخل و خارج لوله وجود دارد بر همین اساس در مکان هایی که خاک مهاجم دارد مورد مصرف قرار میگیرد.

مقاومت شیمیایی:

لوله پلیکا در برابر مواد شیمیایی تا دمای ۱۴۰درجه فارنهایت مقاومت دارد و در برابر خوردگی نیز مقاوم است.

انعطاف پذیری:

مقاومت در برابر شکستگی یکی از مزیت های مهم این لوله ها میباشد.

مقاومت در برابر ضربه:

بدلیل خاصیت چکش پذیری و انعطاف خوب ،در برابر ضربه و فشار مقاومت بالایی دارد.
وزن کم و حمل و نقل آسان از دیگر مزایای این لوله ها میباشد.

لوله پلیکا

لوله پلیکا

کاربردهای لوله پلیکا

در ابتدای مقاله در مورد انواع لوله پلیکا صحبت کردیم.لوله های فشارقوی جهت لوله کشی فاضلاب در کارخانه ها و عایق‌کاری کابل های فشارقوی برق به کار برده میشود.
لوله نیمه قوی در خط لوله ،فاضلاب های خانگی و ساختمان ها استفاده می شود.

به طور کلی لوله پی وی سی در آبرسانی و آبیاری و کشاورزی ،خط لوله  تهویه هوا،زهکشی و خط فاضلاب شهری و صنعتی مورد استفاده قرار میگیرد.
همچنین در لوله کشی آتش نشانی ،لوله کشی استخر،ذوب یخ و… از انواع لوله پلیکا استفاده میشود.

بهترین برندهای لوله پلیکا در ایران

۱٫پارس زنده رود پلاست

گروه صنعتی پارس زنده رود پلاست با توجه به نیاز بازار و ساخت و سازهای عمرانی در سال ۱۳۶۵ شروع به فعالیت کرد و به سرعت محصولات خود را در بازار تاسیسات ایران برند کرد.
لوله و اتصالات پارس زنده رود پلاست “با بالاترین سطح کیفیت تولید میشوند و تمامی استاندارد های اروپایی را دریافت کرده است .شرکت پارس پلاست در ۳ حوزه،تولید لوله پی وی سی –تولید اتصالات پی وسی-تولید لوله برقی فعالیت میکند.

شرکت پارس پلاست همواره در حال بروزرسانی محصولات و قالب های خود میباشد و اتصالات جدید و کاربردی تولید میکند.
‌جدیترین محصولات شرکت پارس پلاست اتصالات پارس فیت میباشد که در قسمت خروجی اتصال،نیازی به گرم کردن ندارد.وجود یک غلاف در قسمت خروجی اتصال،کیفیت آب بندی را بالا برده است.استفاده از این اتصالات باعث راحتی کار و سرعت عمل میشود

مهم ترین و جدیدترین محصول این شرکت اتصالات پارس فیت میباشد.

در سیستم های تاسیسات فاضلابی ساختمان در حوزه اتصالات پی وی سی، مشکلات بسیار زیادی در حین اجرای کار ایجاد میشود که شرکت پارس زنده رود درجهت رفع این مشکلات اقدام به طراحی و تولید اتصالات پارس فیت کرد.

این نوع محصول انقلاب بزرگی در صنعت تاسیسات ساختمان ایجاد کرد و نظر تمام پیمانکاران و مجریان ساختمان به خود جلب کرد

مشکل اول:

شکل آب بندی در مسیر خروجی

راه حل :اتصالات پارس فیت با توجه به وجود غلاف در مسیر خروجی و پوشش کامل نقطه ای که لوله و اتصال به هم میرسند توسط غلاف ،هیچ راهی برای نفوذ آب به بیرون سیستم فاضلاب وجود ندارد.

مشکل دوم :

استفاده بسیار زیاد از چسب جهت کاهش درصد نشتی 

راه حل:با وجود غلاف در مسیر خروجی،احتمال برخورد ماده سیال با چسب در نقطه اتصال وجود ندارد و همچنین با توجه به دوجداره بودن اتصالات در مسیرخروجی نیازی به استفاده بی رویه از چسب نیست

مشکل پنجم

احتمال مسدود شدن مسیر و بازگشت جریان در نقطه خروجی اتصال

ر.ح:ایجاد غلاف در مسیر خروجی اتصالات پارس فیت باعث پوشاندن لبه لوله و نقطه اتصال در سیستم فاصلابی میشود و این اتفاق باعث یکنواختی در مسیر عبور سیال میشود.نمایندگی پارس پلاست تهران

 

 نحوه کار با اتصالات پارس فیت:

استفاده از محصولات پارس فیت در سیستم لوله کشی با توجه به فلش حک شده بر روی اتصال که نشان دهنده ی مسیر عبور سیال میباشد و نصب محصول به شکلی است که قسمت غلاف در مسیر خروجی قرار میگیرد.

لوله پلیکا فاضلابی

لوله پلیکا فاضلابی

۲٫داراکار

شرکت داراکار از ۱۳۵۲ شروع به فعالیت کرد و درحال حاضر انواع لوله اتصالات پی وی و لوله های استخری و شیلنگ های پی وی سی را تولید میکند.
شرکت داراکار “با تولید لوله و اتصالات با کیفیت بالا،رضایت مصرف کنندگان را جلب کرده است و طبق نظرسنجی،متخصصان این حوزه به عنوان دومین برند پر مصرف لوله و اتصالات فاضلابی و اولین برند محبوب شیلنگ های پی وی سی میباشد.

خرید لوله پلیکا
توجه داشته باشید برای خرید انواع لوله و اتصالات پلیکا باید ضخامت لوله را در نظر بگیرید زیرا در صورت خرید اتصالات بی کیفیت و غیراستاندارد ،هنگام لوله کشی به مشکل می‌خورید و آب بندی سیستم دچار مشکل خواهد شد.
شما میتوانید برای اطلاع از برندهای لوله و اتصالات پلیکا موجود در بازار و خرید انواع تجهیزات و تاسیسات ساختمانی با کارشناسان فروشکاه پایپوکالا در ارتباط باشید.

تلفن دفتر فروشگاه :۰۲۱۳۳۱۷۵۹۹۱

کارشناس ارشدفروش:۰۹۰۳۵۸۴۷۰۸۶

محمدرضا علیپور :۰۹۱۲۶۲۶۵۳۶۱

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *