بهترین ویتامین ها برای پوست

مکمل هایی برای بهبود پوست و مو

 برای زیبایی کلی پوست چه مکمل هایی نیاز است؟

خانم‌های خوشکل، آیا تا بحال به این فکر کرده بودید که قرصی بالا بیندازید تا مو، پوست و ناخن‌های بهتری پیدا کنید؟ اکثر ما بخاطر یک یا چند دلیل، مکمل‌های غذایی یا بعضی از انواع ویتامین را مصرف می‌کنیم، یا حداقل در فکرش هستیم که مصرفش را شروع کنیم.

ما با دکتر پوست و مو، باربارا رید صحبتی داشته‌ایم تا بیابیم مصرف کدام ویتامین‌ها برایمان بی‌خطر است و واقعا می‌تواند وضعیت پوست ما را بهتر کند.

بیوتین

برای بهبود سلامت پوست، مو و ناخن‌هایتان، بیوتین بهترین مکملی است که می‌توانید مصرف کنید، البته در کنار یک برنامه‌ی غذایی خوب! بیوتین، مجموعه‌ی ویتامین های B است که برای رشد سلول‌ها و سوخت و ساز چربی‌ها و آمینو اسیدها ضروری است، و به تقویت مو و ناخن‌های شما نیز کمک می‌کند.

دقیقا مانند ویتامین‌های C، مقدار اضافه‌ی این ویتامین نیز با مصرف آب بصورت طبیعی از بدن دفع می‌شود.

ویتامین A

این ویتامین به خوبی و به طرق مختلف، بعنوان یک منبع پرفایده برای پوست شناخته می‌شود. قرصش بسیار برای درمان آکنه موثر است. این در حالیست که انواع کرم یا ژلش، پوست را درخشان کرده، رنگدانه‌های پوست را تعدیل کرده و پوست را به الگوی رشد طبیعی‌اش باز می‌گرداند. این ویتامین، حتی می‌تواند چین و چروک‌های ریز را نیز بهبود ببخشد!

هنگام مصرف ویتامین A باید مراقب باشید که بیشتر از حد دوز روزانه‌اش که ۱.۵ میلیگرم است فراتر نروید. بیشتر از این مقدار، برای بدنتان سمی خواهد بود!

ویتامین C

برای درمان سرماخوردگی و بهبود حال عمومی بدن، این ویتامین حرف زیادی برای گفتن دارد. از این ویتامین، حتی در محصولات موضعی نیز استفاده می‌شود تا رنگدانه‌های پوست را تعدیل کرده و چروک‌های ریز را بهبود ببخشد.

ویتامین سی اضافه، با مصرف آب بصورت طبیعی از بدنتان خارج می‌شود، بنابراین هیچوقت در معرض خطر اوردوز؟؟؟ نخواهید بود.

ویتامین D

در حال حاضر، از طرف مرکز کنترل بیماری‌ها، این ویتامین به اندازه‌ی ۱۰۰۰ یونیت در روز، برای استخوان‌بندی شما توصیه می‌شود. همچنین این ویتامین می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را نیز تقویت کرده و در مقابله در برابر سرطان به شما کمک کند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *