بیگانگان باستانی: فصل اول – قسمت ششم

ادامه پست قبل

ماهاباراتا

تحقیقات «وان دانیکِن» شواهدی دیگر از پدیده بحث برانگیز غریبه‌های فضایی را هم ارائه کرد. نه تنها در انجیل، بلکه تقریبا در همه مذاهب. داستانهای مشابهی در باره جزییات وجود داشت. قدرتها و تواناییهای دیدنی، که مستقیما به زمین آمده‌اند و زندگی بشر را کاملا تحت تاثیر خود قرار داده‌اند .

Erich von Daniken
یک روز به خودم گفتم این قصه‌ها در بسیاری از ادیان مشترک است، آیا آنها در باره غریبه‌هایی از فضا صحبت میکنند؟ این موجوداتی که به نام «خدا» نامیده میشده‌اند اینجا بوده‌اند و دستوراتی میداده‌اند . آنها انسان را به اجرای بعضی چیزها وادار کرده‌اند و یک روز هم ناپدید شده‌اند. اما آنها در این قصه‌ها همیشه ناپدید میشوند. با یک قولِ بازگشتِ دوباره در زمانی دور در آینده.

Michael Cremo
اگر آنگونه که باور من است مردم متمدن در عهد عتیق با سفرهای فضایی آشنا بوده‌اند و این مردم در تمدنهای کهن در ارتباط با شبه انسانهایی از کرات دیگر بوده‌اند، در اینصورت من فکر میکنم باید منتظر یافتن شواهد آن در متون ادبی باشیم که البته قابل دستیابی است.

در سراسر حماسه سانسکریت هند، شرح شمار زیادی از «ویمانا»ها یا «ماشینهای پرنده» افسانه‌ای موجود است. یکی از این افسانه‌ها به ۵۰۰۰ سال پیش برمیگردد .

بیگانگان باستانی

ماشین پرنده ویمانا در کتاب مقدس هندوها ماهاباراتا، که تمام مشخصات سیستمی آن در آن کتاب با ویژگی های منحصر به فردش ذکر شده.

Michael Cremo
در «باگاواتا پورانا» که تاریخ قدیمی سانسکریت است شرحی از یک سفینه فضایی وجود دارد که خلبان آن شاهی به نام «شولوا» بوده است . آنگونه که شرح داده شده است این کشتی از جنس آهن بوده است.

در این شرح آمده است که گاهی اوقات در آن واحد در دو مکان ظاهر میشده است. همچنین در این شرح آمده است که حرکتی شبیه به یک پروانه داشته است و این توضیحات کاملا سازگار با آن چیزیست که مردم امروز در مشاهدات خود از «یو اف او» دارند.

در متون دیگر سنسکریت مثل «ماهاباراتا»، «ریگ وِدا» و«رَمایانا»، شرحی از اندازه «ویمانا» هم وجود دارد که عرض آن را ۱۰۰ فوت ذکر میکند که اغلب مجهز به قابلیتهای هواپیماهای مدرن بوده است .یک «ویمانا»  پرتویی از نور ایجاد میکند که وقتی روی هدف تمرکز میکند با قدرت خود آن را از پای در می‌آورد.

David Childress
چیزی شبیه «باک راجرز» در فیلم فلش گوردن در دهه ۳۰٫ آنها شبیه دنیایی بسیار  تخیلی علمی هستند . مردمی که در کشتی هوایی به نامویمانا در پروازند یکدیگر را منفجر میکنند و جنگ هوایی دارند و شهرها را نابود میکنند.

تکنولوژی ماهاباراتا

Giorgio A. Tsoukalos
و عجیبترین مسئله این که همه این قصه‌ها در دنیای مدرن هند پذیرفته شده هستند .

Michael Cremo
من فکر نمیکنم که ما قادر باشیم بگوییم که این تشریحات فقط یک تصور ساده هستند. زیرا با این که آنها در هزاران سال پیش نوشته شده‌اند اما با بسیاری از گزارشات مردم امروز، در مشاهده «یو اف او»ها منطبقند .

Jason Martell
آیا این دنباله روهای اساطیر قصه پردازی کرده‌اند یا اینها حقیقتا وجود داشته‌اند و آنها به بهترین شکل ممکن سعی در تشریح آنها داشته‌اند؟ این برای من بیشتر قابل قبول است.

Giorgio A. Tsoukalos
من میتوانم این را به شما قول بدهم که من میتوانم در هند شغلم را از دست بدهم اگر در باره غریبه‌های باستانی و خدایان کهن حرف بزنم. آنها خواهند گفت: بسیار خب، دیگر چه چیزی میخوای از خودت در آوری؟

وقتی به ادعای آنها در باره حضور فضاییها در زمین رجوع میکنیم نظریه‌پردازان غریبه‌های فضایی دو نوع از شواهد را ارائه داده‌اند: شواهدی که شما میتوانید آنها را بخوانید، مثل متون کهن و همچنین شواهدی که شما در واقع میتوانید آنها را ببینید.

در میان نمونه‌های فیزیکی زمانهای دور، تا کنون، شمار بسیاری از غارها و سنگ‌نوشته‌ها و مجسمه‌های سنگی در سراسر جهان به دست آمده .

نقاشی در غارها

George Noory
شما میدانید که در یک تصویر، هزاران حرف نهفته است. قطعا اینطور است. وقتی شما تصویر مجسمی را میبینید مثلا در غاری در ایتالیا که دو فضانورد را با کلاههای فضانوردی آنها نشان میدهد این دیگر چه معنای واضحتر دیگری میتواند داشته باشد؟

نقاشی غار ۷۰۰۰ ساله در استرالیا

هر یک از این مثالهای منحصر به فرد تصویری یا تجسمی شرح نقشی است پوشیده در آرایشی غریب از زمانهای دور که اشاره بر پوششی غیر معمول بر روی سر دارد. اما آیا اینها میتوانند معرف فضانوردان غیرزمینی بوده باشند؟ میهمانهایی از جهانی دیگر که هزاران سال پیش از این به زمین قدم گذاشتند.

Giorgio A. Tsoukalos
در همه نقاط دنیا مجسمه‌های سنگی و غیرسنگی و نقاشیها و نمونه‌هایی از موجودات فضایی متعددی یافت میشود .حتی همینجا در ایالات متحده در «گرند کنیون» ایالت یوتا خطوط تصویریی داریم از موجوداتی بسیار عجیب و غریب، که آنتنهایی روی سر آنها دیده میشود، کلاهخود دارند.

نقاشی غار

 و در آنسوی دیگر زمین در کیمبرلی استرالیا به طور مثال دقیقا همان نمونه موجودات کلاهخوددار را میبینیم. با یک حلقه نور به دور سرشان،  و حالا سوالی که من دارم این است:

پیشینیان ما چه دیده‌اند که آنها را برانگیخته تا حتما آنها را بر دیوار غارها نقش کنند؟

در شهر گواتمالا نیز، واقع در قاره‌ای دیگر، مجسمه‌های سنگی داریم که به نظر یادبودی ترسناک و وهم‌آور از یک فضانورد مدرن میرسد. یعنی این موجود کلاهخود بر سر دارد، و لوله‌هایی از میکروفون متصل به آن، و دکمه‌هایی روی سینه شبیه به دکمه‌های کنترل یا کپسولهای تنفس. آخر این چگونه در ۱۵۰۰ سال پیش ممکن بوده است؟

و در کلمبیا، هزاران وسیله دست‌ساز از گورها به دست آمده که شبیه هواپیماهای امروزی است . بالهای دست‌ساز دارد و بدنه هواپیما، دارای دم بالابرنده هواپیماست که طبیعتی ذاتی ندارد و مصنوعیست .

بیگانگان باستانی

موجودات عجیب در غاری در ایتالیا.

اما برای دنیای هوایی مدرن امروز کاملا معمولیست. آیا پیشنیان ما چیز مشابهی را در هوا دیده‌اند که پرواز میکرده؟ مطمئنا اینطور بوده. یک کنده‌کاری برانگیزاننده دیگر نیز یافت شد که اکنون در موزه استانبول قرار دارد.بیگانگان باستانی

شما میتوانید در آن مرد بی‌سری را ببینید که در وسیله‌ای شبیه به وسیله نقلیه فضایی نشسته است . دستهای او را میبینید، لوله‌ها را میبینید که به دستگاهی وصل هستند، یک دست لباس فضانوردی بر تن دارد، پاهای او در آن ماشین جمع شده است. منظورم این است که حتی برای یک چشم غیرحرفه‌ای هم این تصویر کاملا مربوط به فضاست که به نظر میرسد از فضا آمده است.

فضاپیمای باستانی

George Noory
این مردم شاهد چیزی بوده‌اند. چیزی به آنها گفته شده است و آنها تلاش کرده‌اند آن را به تصویر بکشند. به بهترین شیوه تکنیکی که در آن زمان داشته‌اند، که با وسایل ساده و کار ساده دست بوده است .

Michael Cremo
بسیاری از تمدنهای کهن در حجمی وسیع از زمان و مکان از هم دور بوده‌اند. آنها در ارتباط با هم نبوده‌اند اما هنوز هم بیانگر تشابهاتی یکسانند. من فکر میکنم دلیلش این باشد که همه آنها این چیزها را تجربه کرده‌اند و همه بر این باور بوده‌اند که ما بخشی از سلسله مراتب کیهانی هستیم. بنابراین من فکر میکنم که حالا ما به آسانی میتوانیم توضیحی برای بسیاری از چیزها داشته باشیم.

اما برای «اریک وان دانیکِن» و طرفداران نظریه فضانوردان عصر کهن احتمالا شگفت‌آورترین دست‌آورد، میتواند همان باشد که در مکزیکو به دست آمد. منطقه باستانی پالنکو متعلق به«ماینها» برای قرنها متروک مانده است که قبلا توسط انفجارهای اسپانیاییها دچار تخریب شده است .

David Childress
به این بالا که میرسیم ناگهان با هرم بزرگ «پلانکو» روبرو میشویم.

تمدن مایاها

اینجا در ته یک قبر مخفی، در زیر یکی از معابد قدیمی، تابوت آهکی ۷ تُنی آرمیده است  از هفتمین قانونگذار پلانکو «پاکال بزرگ» .

مقبره‌هایی زیر اهرام مایا

در تصویر بالا یک کتیبه کنده‌کاری‌شده می‌بینید که پنج حاکم را که در نزدیکی این مقبره کشف شده‌ بودند را به تصویر کشیده است. دانشمندان معتقدند که در آن دوران، مایاها افراد را قبل از این که زندگی‌شان به پایان رسیده باشد، دفن می‌کردند.

David Childress
«لرد پاکال» دقیقا اینجا در «پلانکو» مرده است. او رهبر افسانه‌ای ماینها است که بسیار غول پیکر بوده . در واقع ۷-۸ فوت قد داشته و آنها این هرم را روی قبر او ساخته‌اند . ماینها او را کاملا به عنوان خدا میپرستیدند.

 

قبر آهکی شاه پاکال، بدون هیچ تزیینات اضافه‌ای در اینجا، یک مثال بسیار معروف از هنر کلاسیک ماینهاست. باور تصویری حاکی از آن است که «پاکال» به دنیای زیرزمینی ماینها نزول کرده. اما نظریه پردازان فضانوردان باستانی، حکاکی آن را به شکل دیگری تفسیر کرده‌اند.

Erich von Daniken
بر روی این قلمکاریهای باورنکردنی، مردی را میبینید که در نوعی کپسول نشسته است،  که نوعی ماسک روی صورت و بینی خود دارد و در  دست بالایی او یک کنترل دستی دارد. در دست پایینی دسته‌ای را میچرخاند. پاشنه پای چپ او روی چیزی شبیه به پدال است و بیرون کپسول شعله‌هایی به هم متصل را میبینید. این واقعا باور نکردنیست. این کاملا اثبات وجود موجودات فضاییست.

Jason Martell
اگر شما به شباهت فضانوردان وقتی که در راکت و شاتل فضایی هستند دقت کنید و به اتصالات آنها توجه کنید، شباهتها را میبینید. اول باید این سوال را از خود بپرسید که آیا این یک هنر دستی است که به شکلی سمبلیک چیزی را توضیح میدهد؟ یا آنها سعی کرده‌اند آنچه را که در زمان خود متوجه شده‌اند، تجسم کنند؟ کدامیک درست است؟

فضاپیمای باستانی

David Childress
آیا «لرد پاکال»  فقط یک شاه ماینی بوده که همه دوستش داشته‌اند؟ آیا او مسافری از نقاطی دوردست بوده؟ یا اینکه آیا اصلا این امکان هست که موجودی فضایی از کره‌ای دیگر بوده باشد؟

با اینکه بیشتر دانشمندان و باستانشناسان اعتباری برای تفاسیر «وان دانیکِن» از حکاکیهای پلانکو قائل نیستند، اما بازدیدکننده‌های این پایگاه، قصه‌های خود را همچنان نقل میکنند و سوغات منطقه را به پشتیبانی از این ادعا به دیگران ارائه میکنند.

(توضیحات فروشنده قالیچه سوغات)
این نظریه «اریک وان دانیکِن» است. «ارابه‌های خدایان». شما میبینید که «پاکال» ظاهرا راکت را به حرکت در می‌آورده. کنترلها را در دست داشته. پدالها، موتور، و آتش پشت راکت. این باید یک کابین بوده باشد و این اکسیژن.

David Childress
اغلب  باستانشناسان تایید میکنند که این حکاکی «لرد پاکال» را در سفری به زیر زمین نشان میدهد . او به زیر زمین میرود، به جای اینکه به فضا برود. هر دو تئوریهای جالبی هستند.

در سالهای اخیر، قبر پاکال به روی توریستها و بازدیدکننده‌های روزانه آن بسته بوده است. گرچه که این سنگ قبر خارج از دسترس است، اما نظریه‌پردازان فضانوردان باستانی هنوز میتوانند شواهدحکاکی بسیاری روی دیوارهای «پلانکو» را پیدا کنند.

مقبره‌هایی زیر اهرام مایا

David Childress
اینها بسیار شبیه است به آنچه که در آرامگاه «لرد پاکال» وجود دارد . روی دست چپ این اثر، درست همینجا، یک وسیله عجیب روی مچ او وجود دارد. چیزی شبیه به اگزوز راکت و خطوطی که از آن بیرون آمده.

 

اما «لرد پاکال» نمیتوانسته تنها  غریبه‌ای بوده باشد که روزی در خرابه‌های «پلانکو» قدم نهاده.

David Childress

 

بیگانگان باستانی

مایاها تقویم پیشرفته‌ای داشته‌اند  و همچنین سیستم ریاضیات. چرا آنها اینهمه به ستاره‌ها وابسته بوده‌اند؟ یکی از پیشرفته‌ترین تمدنهای باستانی که در ۵۰۰ سال پس از میلاد ناپدید شده‌اند و ما نمیدانیم کجا رفته‌اند . تنها یک توضیح باقی میماند و آن اینکه ماینها همه موجودات فضایی بوده‌اند و همه کاملا زمین را ترک کرده‌اند.

مقبره پاکال

مقبره پاکال

اما غار نوشته‌ها و حکاکیهای سنگی، تنها مثالهای تصویری هستند که نظریه‌پردازان تئوری «غریبه‌های باستانی» را شیفته خود کرده‌اند؟ در ۱۹۲۹ مورخین نقشه‌ای را کشف کردند، که روی پوست آهو نقش شده بود . قدمت این نقشه به ۱۶ قرن پیش ترکیه بر میگردد که توسط «پیری رییس» نقش شده است. اما در تضاد این نقشه با نقشه‌های دیگر در آن زمان، این نقشه خشکیهایی را ترسیم کرده است که که هنوز کشف نشده بودند .

نقشه قدیمی پیری ریاز

Michael Cremo
این نقشه سواحل «آنتاکارتیکا» را نشان میدهد که امروز زیر یخ مدفون است. این در واقع خیلی هیجان‌انگیز است، چرا که نشان میدهد نقشه در زمانی طرح شده که آنتاکارتیکا زیر یخ نبوده است، که بر میگردد به میلیونها سال پیش.

این نقشه همچنین سواحل دقیق اروپا و شمال آفریقا را نیز نشان میدهد. اما آیا تصویری از شمال «آنتارتیکا» است، که نظریه‌پردازان «غریبه‌های باستانی» را به شدت متحیر کرده است؟ زیرا این منطقه تا ۳۰۰ سال پس از آن هم هنوز کشف نشده بود.

Jason Martell
اگر به خاطر داشته باشید که «آنتاکارتیکا» با حداقل یک مایل یخ پوشیده شده است! ما تا سال ۱۹۵۸ رادارهای هوشمند نداشتیم، بنابراین برای نقشه‌ای که در ۱۵۳۱ موجود بوده باشد و این مکان سنجی را ارائه دهد، این بسیار جالب است.

نقشه قدیمی پیری ریاز

نقشه قدیمی پیری ریاز

وقتی نقشه‌برداران نقشه پیری رییس را بررسی کردند، که نقشه‌ای فوق مدرن در همه جهان بود، بسیار شگفت‌زده شدند از اینکه این نقشه قدیمی به شکلی کاملا دقیق با همه دقیقه‌های جزئی مطابقت میکرد . اما چگونه ممکن است که طراحان اولیه یک نقشه قدیمی توانسته باشند محل دقیق کوهها و رودخانه‌هایی را که هنوز کشف نشده بودند، ثبت کنند؟

نقشه باستانی پیری ریس

Jason Martell
در ۱۵۳۱ من واقعا کسی را نمیشناسم که قادر به پرواز بر فراز زمین بوده باشد. در ارتفاعی که بتواند از آن ارتفاع، نقشه زمینشناسی تهیه کند. از آن گذشته، آنها چگونه میتوانسته‌اند زیر یخ را دیده باشند؟

David Childress
نقشه آنها بسیار دقیق بود. ما میدانیم که آنها به «آنتارتیکا» نرفته‌اند تا آن را بررسی کنند، با اینحال توانسته‌اند نقشه آن را بکشند.

اما اگر غریبه‌های باستانی صاحب تکنولوژی سفرهای فرازمینی بوده‌اند. تنها شاهد سفر آنها در قالب چند حکاکی و یک نقشه اسرار آمیز است؟ آیا نباید نشانه‌هایی از یک تکنولوژی پیشرفته‌تر یافت شده باشد؟ نشانه‌هایی که بزرگتر از آن بوده باشند که بتوان از آنها چشم پوشید.

George Noory
اگر شما بخواهید به من بگویید که مردم در آن دوره زمانی، این کار را با دست انجام داده‌اند من باور نمیکنم.

ادامه دارد

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *