تماشای فیلم های ترسناک باعث کاهش وزن می شود

 

یک تحقیقات جدید نشان می دهد که تماشای فیلم های ترسناک می تواند کالری محصول یک بسته شکلات را بسوزاند و در صدر این فهرست، فیلم «درخشش» یا Shining قرار دارد.

روزنامه «گاردین» بر اساس تحقیقاتی که اخیرا توسط پژوهشگران در دانشگاه «وست مینستر» لندن انجام شده است می نویسد کسانی که یک فیلم یک ساعت و نیمه ترسناک را تماشا کرده اند حدود ۱۱۳ کالری سوزانده اند که تقریبا معادل نیم ساعت پیاده روی است.

در این تحقیقات مشخص شده که بعضی از فیلم ها از دیگران موثرتر هستند. در میان ده فیلمی که در این تحقیقات مورد استفاده قرار گرفته اند فیلم «درخشش» ساخته استنلی کوبریک با سوزاندن ۱۸۴ کالری، فیلم «کوسه»(Jaws) با سوزاندن ۱۶۱ کالری و فیلم «طالع نحس» (The Exorcist) با سوزاندن ۱۵۸ کالری در صدر جدول قرار دارند.

این تحقیقات نشان داده است فیلم های ترسناکی که تعداد صحنه های کوتاه و ناگهانی و دلهره آور آنها به مراتب بیشتر است در سوزاندن کالری موفق تر هستند. دلیل آن این است که تعدد و تکرار این صحنه ها مرتب ضربان قلب را بالا می برند.

دکتر «ریچارد مکنزی» از پژوهشگران ارشد و متخصص سوخت و ساز سلولی و فیزیولوژی می گوید: «همه ده فیلمی که در این تحقیقات مورد استفاده قرار گرفته اند ضربان نبض و قلب افراد را به شدت افزایش می دادند. همزمان با افزایش ضربان قلب سرعت گردش خون در سراسر بدن نیز شدیدتر می شود و بدن به آدرنالین بیشتری نیاز پیدا می کند. در حقیقت همین تولید و ترشح سریع آدرنالین در لحظات فشار جسمی و یا هراس شدید است که باعث می شود حجم بیشتری از کالری در بدن انسان بسوزد.»

روزنامه گاردین می افزاید پژوهشگران در این تحقیقات که توسط یک موسسه کرایه فیلم به نام love film ترتیب داده شده بود ضربان قلب، میزان جذب اکسیژن و دفع دی اکسید کربن را در میان افراد اندازه گیری کرده اند. آنها متوجه شدند که مصرف کالری افراد به هنگام تماشای فیلم های ترسناک به طور متوسط سه برابر می شود.

یکی از مدیران موسسه love film می گوید که اکثر ما به هنگام تماشای فیلم های ترسناک جلوی چشم خود را می گیریم و یا حتی سرمان را جایی پنهان می کنیم که تمام صحنه های واقعا ترسناک را نبینیم. ولی اکنون با در نظر گرفتن نتایج این تحقیقات آن عده از افرادی که واقعا می خواهند وزن کم کنند و کالری بسوزانند باید به تک تک این صحنه ها زل بزنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *