تمرینات ورزشی برای جوانسازی پوست صورت

 

جوانسازی پوست صورت

محققان بر این باورند که تجربیات مرتبط با تمرینات منظم صورت می تواند زنان را بعد از ۲۰ هفته با چهره زیباتر و جوان تری روبرو سازد. آیا چنین موضوعی برای هر فردی صدق می کند؟ خوب اگر تمرینات ورزشی برای آب کردن چربی های دور شکم و کمر و برای قلب تان مفید باشد، آیا برای صورت نیز می تواند مفید و موثر واقع گردد؟ بله برخی از محققان دانشگاه پزشکی شیکاگو بر این باورند که استفاده از تمرینات ورزشی منظم برای صورت می تواند برای افراد مفید باشد.

محققان بیان می کنند که تمرینات ورزشی منظم صورت می تواند عضلات زیر پوست را تقویت کند و گونه های پرتری را برای فرد به ارمغان بیاورد. همین امر به داشتن ظاهری آراسته و جوان منجر می شود.

دکتر موراد آلام استاد پوست در دانشکده پزشکی دانشگاه فاینبرگ و پژوهشگر سرطان، به خبرنگار شیکاگو چنین گفته است: حالا شواهدی وجود دارد که نشان می دهد تمرینات مرتبط با صورت ممکن است ظاهر صورت را بهبود ببخشد و برخی از نشانه های آشکار پیری را کاهش دهد.

طبق نظر محققان، این موضوع بدین معنی است که شما مجبور نخواهید بود برای پر کردن خط خنده خود بر روی صورت از تردمیل استفاده کنید یا برای پنهان کردن خطوط و چین و چروک موجود بر روی پوست از ورزش هایی همچون بوکس استفاده نمایید. در عوض کافیست کمی یوگا برای صورت خود انجام دهید.

سه سال جوانتر در عرض ۲۰ هفته:

حرکت هایی همچون حرکت “سگ با صورت پایین” برای گونه ها یا حرکت “سلام بر خورشید”برای ابروها وجود ندارد. در عوض به جای چنین حرکاتی می توانید از حرکاتی همچون خلق گونه‌های شاد یا بلند کردن گونه استفاده کنید. این دو تمرین ورزشی در مطالعه ای که انجام شد مورد بررسی قرار گرفت و نتایج آن در مجله پوست JAMA منتشر گردید.

تمریناتی که برای صورت مورد استفاده قرار می گیرد به شیوه یکسانی با تمریناتی که برای تقویت عضلات سایر قسمت های بدن استفاده می شود، عمل می کند. زمانی که عضلات شما قوی تر می شود، بزرگ تر می گردد و فضای بیشتری را زیر پوست صورت می گیرد. هر چقدر عضلات صورت شما سفت تر و محکم تر باشد می تواند چربی ها را به خوبی سر جای خود حفظ کند. همین امر مانع از افتادن پوست صورت و بروز نشانه های پیری می شود.

اگرچه تمرینات ورزشی مرتبط با ناحیه صورت، چیز جدیدی نیست اما نویسندگان این مطالعه بر این باورند که این مطالعه اولین باری بود که نگاه علمی بر روی تاثیرات تمرین صورت بر روی بهبود ظاهر و کاهش نشانه های پیری انجام می شد.

برای تهیه این گزارش، محققان حدود ۲۷ زن ۴۰ الی ۶۵ سال را در طول دوره ۵ ماهه مورد بررسی قرار دادند. ۶۰ نفر از شرکت کنندگان کل مطالعه را تکمیل کردند. در ابتدای مطالعه، هر زن در دو جلسه آموزشی ۹۰ دقیقه ای با مربی یوگای مخصوص خود، شرکت کرد. این جلسات برای آموزش دادن شرکت کنندگان طراحی شده بود تا بتوانند تمریناتی که در طول مطالعه بیان می شود را به شیوه درستی انجام دهند. به همین خاطر این آموزش ها در میان همه شرکت کنندگان به شیوه یکسان برگزار گردید. بعد از آموزش، هر کدام از افراد به ادامه برنامه خودشان ارسال شدند. برای هشت هفته متوالی، شرکت کنندگان یوگای مرتبط با صورت را هر روز انجام می دادند. برای ۱۲ هفته نهایی آن ها به برنامه ورزشی جایگزین در هر روز روی آوردند و این تمرینات را برای صورت خود انجام دادند.

تصاویر و عکس های گرفته شده از شرکت کنندگان در سه بازه زمانی مختلف مورد مقایسه قرار گرفت: در ابتدای مطالعه، هفته هشتم و هفته بیستم. دو متخصص پوست که تصاویر را با مقیاس های استاندارد مرتبط با پیری صورت مقایسه می کردند، به هر کدام از افراد نمره ای می دادند. میانگین سن شرکت کنندگان که توسط متخصصان پوست در ابتدای آزمایش تعیین شده بود حدود ۵۰.۸ سال بود. در عرض هشت هفته، میانگین سن برای تصاویر گرفته شده به ۴۹.۶ سال افت پیدا کرد. ۱۲ هفته بعد یعنی در هفته بیستم، پزشکان میانگین سن افراد را ۴۸.۱ سال تخمین زدند. این موضوع نشان دهنده سه سال جوانتر شدن در طول این مطالعه بود.

دکتر آلام در این باره چنین می گوید: حتی زمانی که ما تمرینات ورزشی را به بازه زمانی یک روز در میان کاهش دادیم باز هم بهبود زیادی را در صورت افراد شرکت کننده مشاهده کردیم.

لاغر کردن صورت

گزینه ای جایگزین برای جراحی زیبایی پوست:

آلام و تیمش یک برنامه ورزشی برای صورت ایجاد کردند که می توان آن را برای بهبود وضعیت صورت و جوان تر شدن آن مورد استفاده قرار داد.

شرکت کنندگان در این مطالعه، ۳۲ ورزش متمایز را انجام دادند و هر کدام این تمرینات،تقریبا ۱ دقیقه به طول انجامید. این مطالعه به اثرات کلی این تمرینات بر روی ظاهر صورت و پوست توجه داشت. تمرینات ورزشی انجام شده به طور فردی مورد مطالعه قرار نگرفت و به همین خاطر نمی توان گفت کدام یک از تمرینات ورزشی موثرتر از دیگری بوده است. آلام در این باره چنین می گوید: ما نمی دانیم کدام یک از تمرینات ورزشی انجام شده برای بهبود ظاهر صورت مهم بوده و کدام یک از اهمیت کمتری برخوردار است. شاید زمانی که بدانیم کدام یک از تمرینات ورزشی تاثیر بیشتری داشته است بتوانیم تمرینات ورزشی کمتری را پیشنهاد کنیم و به افراد اجازه دهیم با تعداد کمتر تمرینات ورزشی، به بهترین نتیجه دست یابند.

جوانسازی پوست صورت

اگر شما نیز می خواهید سال ها جوان تر به نظر برسید و چین و چروک صورت خود را بدون جراحی زیبایی پوست، از بین ببرید باید به برنامه ورزشی مرتبط با صورت ملحق شوید. در چنین شرایطی می توانید از متخصصین یوگا کمک بگیرید یا خودتان استراتژی مدنظر را ایجاد کنید.با اینحال آلام بیان می کند که شاید شما نتوانید نتایجی که شرکت کنندگان این مطالعه دریافت کردند را به دست آورید. او در این باره می گوید:

من فکر می کنم تنها با مطالعه تمرینات انجام شده در این گزارش و بررسی توضیحات آن نمی توان بر چنین تمریناتی مسلط شد. اگر افراد بخواهند چنین تمریناتی را بیاموزند، بهتر است گشت و گذاری در وب داشته باشند و فایل های ویدئویی مرتبط با این تمرینات را به دقت دنبال کنند. اینترنت پر از آموزش های مفید است.

واقع بین باشید:

دکتر لاریسا از دانشگاه کلمبیا معتقد است که باید در مورد نتایجی که از این تمرینات به دست می اید واقع بین باشید. او در این باره چنین می گوید: تمرینات ورزشی مرتبط با صورت اخیرا در میان افراد محبوبیت زیادی به دست آورده اند زیرا یک تکنیک ضد پیری هستند. با اینکه من فکر نمی کنم تمرینات صورت برای افراد مضر باشد اما به احتمال زیاد این تمرینات محدودیت های زیادی برای مبارزه با پیری صورت دارند و افراد نباید انتظار یک تغییر اصلی و بزرگ را داشته باشند. او معتقد است مزایای ضد پیری واقعی، ممکن است تنها با ترکیب تمرینات ورزشی و گزینه های سنتی تر همچون لیفت صورت یا سایر گزینه های کم تهاجمی به دست اید. ترکیب تمرینات ورزشی صورت با فرایندهای زیبایی به احتمال زیاد یک روش بهینه برای دستیابی به نتایج بهتر است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *