تمساح،خطرناک ترین دشمن انسان

فیلم ها یا تصاویری را دیده ایم که در آن تمساح ها با قیافه ای سهمگین نشان داده شده اند.آیا واقعا تمساح ها برای انسان خطرناکند؟

حقیقت این است که تمساح ها شاید بیشتر از هر حیوان دیگر غیر از مار کبری!!! برای انسان خطرناک است و همیشه به  قصد کشتن حمله می کند.

نوع بخصوصی از تمساح یا کروکودیل آدمخوار است.مخصوصا کروکودیل آفریقایی و تمساح آبهای شور همیشه به انسان حمله می کنند.بومیانی که در نزدیکی محل سکونت این حیوان زندگی می کنند،همیشه از آن ترس و دلهره دارند و گاهی قربانی می شوند.برخی از این کروکودیل ها وقتی انسانی را در مجاورت خود در آب می بیند،به او حمله می کنند و انسان را در خارج از آب هم تعقیب کرده،آنرا می گیرند و با خود به زیر آب می کشانند.

کروکودیل ها نوعی از دایناسور ها محسوب می شوند.این خزنده شبیه سوسمار عظیم الجثه ای است که هزاران سال در روی زمین زندگی می کرده و ۲۰۰ متر طول داشته اند.حتی امروزه کروکودیل ها و سوسمار های عظیم الجثه بزرگترین خزندگان زنده هستند.سوسمار و تمساح به یک خانواده تعلق دارند و ظاهر و ویژگی آنها به هم شباهت دارند.فرق عمده ی آنها در این است که سوسمار دارای کله ای باریک و نوک تیز است.

سوسمارها فقط در نواحی گرم امریکا و چین به سر می برند،ولی تمساح ها را می توان در آفریقا،آسیا،استرالیا و امریکا یافت.در حدود صد سال پیش انسان کنجکاو پی برد که پوست سوسمار برای ساخت وسایلی مانند کیف و کفش و کمربند و دستکش مناسب است،به همین علت به شکار آن بسیار راغب شدند و در مدت کوتاهی تعداد زیادی از آنها را شکار کردند.ولی هنوز هم تعداد باقی مانده از آنها کم نیست.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *