تویوتا و مزدا کارخانه ای مشترک در آمریکا احداث می کنند

اواخر تابستان گذشته بود که تویوتا و مزدا از تاسیس یک کارخانه مشترک در خاک ایالات متحده به منظور مونتاژ محصولات خود در این نقطه از جهان خبر دادند. این کارخانه که حدود ۱٫۶ میلیارد دلار سرمایه برای احداث آن اختصاص یافته، با ایجاد اشتغال برای حدود ۴۰۰۰ نفر، ضمن همخوانی با سیاست های ترامپ در قبال خودروسازان خارجی، به نوعی محبوبیت این دو برند ژاپنی را نیز در دومین بازار خودرویی بزرگ جهان افزایش خواهد داد.

Toyota And Mazda Building New $1.6 Billion Plant (3)

آنطور که اعلام شده کارخانه مذکور ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار دستگاه انواع خودرو را خواهد داشت. حال سوال مهمی که پیش می آید اینست که کدام ایالت میزبان کارخانه مشترک تویوتا و مزدا بوده و از مزایای آن بهره مند خواهد شد؟

بر اساس گزارشی که در پایگاه خبری رویترز منتشر شده، آلاباما ایالتی است که کارخانه مذکور در آن احداث می شود. این ایالت تقریبا ۵ میلیون نفری، میزبان مجموعه ساخت موتور تویوتا و بخش اعظمی از قطعه سازان و تامین کنندگان مختلف نیز بوده و خودروسازی یا صنایع وابسته نقشی کلیدی در صنعت و اقتصاد آن ایفا می کنند.

Toyota is investing $106 million at its engine plant in Huntsville

هنوز درباره قرارداد تویوتا و مزدا جزئیات زیادی در اختیار رسانه ها قرار نگرفته و باید منتظر اطلاعات بیشتر در این زمینه ماند. البته در این بین برخی شنیده ها از تولید مدل کرولا و یکی از کراس اوورهای مزدا برای بازار آمریکا در این کارخانه حکایت دارند؛ هر چند این موضوع توسط هیچ یک از خودروسازان تایید یا رد نشده است.

Mazda-CX-5_EU-Version-2017

پیش از این کمپانی تویوتا بخاطر برنامه ریزی برای تولید کرولا در خاک مکزیک با انتقادهایی مواجه شده بود، به همین علت شاید یکی از اهداف اصلی تاسیس کارخانه آلاباما، ساخت این مدل پرطرفدار در داخل مرزهای آمریکا باشد. در عوض پیکاپ تاکوما احتمالا توسط مکزیکی ها ساخته خواهد شد.

Toyota Corolla

بد نیست بدانید علاوه بر تویوتا، کارخانه چند خودروساز مطرح دیگر مثل مرسدس بنز، هوندا و هیوندای نیز در ایالات آلاباما واقع شده اند. این ایالت به همراه تنسی بعد از ایالت های میشیگان، ایندیانا، کنتاکی و اوهایو از لحاظ میزان تولید خودرو در رتبه پنجم ایستاده است.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *