حشره‌ای که اتصال باستانی روسیه و کانادا را برملا کرد!

 فسیلی ۵۳ میلیون ساله از حشره‌ای به‌نام «scorpionfly» که در سواحل شرقی اقیانوس آرام در روسیه کشف شد، شباهت قابل‌توجهی با فسیل حشرات کشف شده در آن‌سوی اقیانوس آرام در کشور کانادا دارد. این اکتشاف دلیلی بر اتصال این دو کشور و قاره‌های آسیا و آمریکای شمالی در گذشته است.
«بروس آرچیبالد» متخصص تحقیقاتی در بخش علوم زیست‌شناسی SFU می‌گوید: «ما پیش‌تر این اتصال را در گیاهان و حیوانات فسیل شده دیده بودیم، اما این حشره‌ی فسیل شده به گونه‌ای زیبا این شباهت را نشان داده است. نمونه‌های مشابه، بسیار به هم شبیه هستند و فقط رنگ بال‌های‌شان با گونه‌ی «McAbee» متفاوت است.»
وی ادامه داد: «من هیچ نمونه‌ی دیگری را سراغ ندارم و ندیده‌ام که دو حشره از گونه‌ای مشابه در دو طرف اقیانوس آرام یافت شده باشد و این کشفی عالی است.» تنها حشره‌ای به این قدمت، در جنگل‌های معتدل شیلی یه شیوه‌ای مشابه یافت شده که حدود ۵۳ میلیون سال قدمت دارد.
گونه‌ی کانادایی این حشره «» و گونه‌ی روسیه‌ای آن «» نام‌گذاری شده‌اند. مکان فسیل تازه کشف شده در منطقه‌ای باستانی است و کشف آن بسیار هیجان‌انگیز است. دانشمندان نوع دیگری از scorpionfly را در نردیکی منطقه‌ی باستانی Princeton کشف کرده‌اند و در حال مطالعه بر روی آن هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *