جام مقدس, عیسی مسیح و دوازده حواری, شاه آرتور و دوازه شوالیه میزگرد- بخش دوم

متن زیر بخش دوم از ترجمه مصاحبه ای رادیویی با رالف الیس است که در آن با بررسی و مقایسه تاریخ آرتوری و تاریخ مندرج در کتب مقدس, از جام مقدس که به زعم کلیسا جامی است حاوی خون عیسی مسیح مصلوب شده, رمزگشایی می شود. متن شامل توضیحاتی در باره عدد سمبلیک ۱۲, ارتباط بین شاه آرتور و  عیسی مسیح, نام و مشخصات همسر و فرزند مسیح و بسیاری مطالب بدیع و جالب توجه دیگر است و به دلیل تنوع و بدیع بودن محتوا برای ترجمه و نشر در اینفو انتخاب شده است.

رالف الیس- بنابراین جلیلی ها همان اخته ها بودند. ممکن است این پرسش برای شما پیش بیاید که چطور سر گالاهد که سردسته شوالیه های میز گرد بود و از او انتظار میرفت جنگجویی ماهر و شجاع باشد را مردی زنانه پوش تصور کنیم که آرایش نیز میکرد؟ چطور میتوان سر گالاهد را اخته ای زن نما تصور کرد؟ در نوشته های جوزیفوس فلاویوس وصف او را می بینیم. وصف او را در متنی میبینیم که درباره شورش یهودیان در استان یهودا و علیه رومیان است. جوزیفوس درباره جنگ یهود چنین نوشته: «این جلیلی ها (توضیح رالف الیس: مسیح هم جلیلی بود) خود را غرق گستاخی و عیاشی زنانه می کردند, موی خود را می آراستند و لباس زنانه می پوشیدند. بدن خود را به روغن های معطر می آغشتند و به ظاهر شکننده به نظر می رسیدند. چشمان خود را آرایش می کردند و نه تنها زیورآلات زنانه, بلکه شهوت زنانه نیز داشتند. اما اگرچه صورتشان مانند صورت زنان بود, با دست راست خود می کشتند, و اگرچه گام برداشتن شان زنانه بود, همچون جنگاوران به مردان حمله ور می شدند. شمشیر خود را از زیر پیراهن خود بیرون میکشیدند و دل جمع را می شکافتند.»

چنان که می بینید جلیلی های اخته جنگاور بودند. با دست راست می کشتند, به مردان حمله میکردند. پس حتی اگر لباس زنانه می پوشیدند, جنگاور بودند. امروز هنوز این رسم لباس زنانه پوشیدن پابرجا است. گالاهد پیراهن قرمز می پوشید. اگر به رم بروید, به کلیسای سنت پیتر بروید, و به یکی از مراسم اصلی شان, خواهید دید که تمام کاردینال ها و اسقف هایی که برای مراسم از راه می رسند پیراهن قرمز پوشیده اند. همه آنها لباس سر گالاهد را پوشیده اند.

شاه آرتور و دوازه شوالیه میزگرد

پرسش- اگر آرتور (در تاریخ آرتوری) جایگزین مسیح شده است, پس مرلین که بود؟

رالف الیس- پرسش خوبی است. بله شخصیتی به نام مرلین وجود دارد. از مرلین نام چندانی در عهد جدید برده نشده. در عهد جدید یک بار از او نام برده شده است.سیمون مُغ بزرگ ترین جادوگر قرن اول میلادی بود که در واقع اولین مسیح و مقدم بر عیسی بود و عیسی را با او اشتباه گرفته اند, چرا که عیسی نیز جادوگر بود. سیمون هم یک مُغ بود, مانند مغانی که پس از تولد عیسی به دیدارش رفتند (واژه ای که رالف الیس به کار میبرد هم معادل جادوگر و هم معادل شعبده باز است. همین واژه با معادل انگلیسی مُغ همریشه است*-مترجم) مُغ ها کاهنان پارسی و همچنین شعبده باز/جادوگر بودند.

شاه آرتور و دوازه شوالیه میزگرد

سیمون جادوگر یا مغ انواع شعبده ها و جادوها را می دانست. میتوانست پرواز کند. پسر بچه ای اثیری را ظاهر و سپس ناپدید میکرد. به نظر میرسد که این شعبده نسخه ای بسیار اولیه از اتاق تاریک بوده باشد. سیمون مغ یکی از شاگردان اولیه یحیای تعمید دهنده بود. می بینید که چطور تکه پاره های داستان به هم ارتباط پیدا می کنند.

این سیمون مغ بود که در قیسریه (شهری واقع بین تل آویو و حیفا) مناظره بزرگی با سیمون پیتر یا سنت پیتر داشت. یکی از این مناظره ها بر سر یهودیت نصرانی و چیزی که من یهودیت ساده می نامم, یا همان مسیحیت پیتر بود؛ مناظره بر سر اینکه کدام یک دینی بر حق است.

بنابراین یکی از بزرگترین جادوگرانی که در قرن اول می زیست و حتماٌ مسیح هم او را می شناخته, سیمون مغ بود. مرلین در واقع همین سیمون مغ بود. از او در متون دیگر با نام مازادان هم اسم برده شده است که واژه ای آرامی یا به عبارتی عبری است. من فکر میکنم مازادان از کلمه مازارا یا مازالا آمده است, چرا که این کلمات تنها کلمات مشابه این نام در کتب عهد قدیم و جدید و به زبان آرامی هستند. مازارا همان دایره البروج یا زودیاک است با نشان های دوازده گانه. من فکر میکنم نام مرلین یا مازادان از دوازده نشان زودیاک گرفته شده است, چرا که زودیاک و نشان های دوازده گانه آن عنصر اصلی و زیربنایی تاریخ آرتوری است.

برای مثال نسخه آکسفورد تاریخ آرتوری را در نظر بگیریم که یکی از قدیمی ترین نسخه های این تاریخ است. در این نسخه صحنه تولد شاه آرتور توصیف شده است. صحنه تولد شاه آرتور در واقع صحنه تولد هرکول است. همینطور که می بینید تاریخ آرتوری یک تاریخ یا نوشته از سرزمین ولز نیست. بسته شدن نطفه آرتور و تولد او هر دو مربوط به هرکول هستند. اما زمانی که به توصیف تولد خود او پرداخته می شود صحبت از همزمانی تولد او با ظهور دنباله داری به شکل اژدها می شود که دمی دو شاخه داشته است. ظهور این دنباله دار همزمان با تولد او و خواهرش اتفاق افتاده است.

پرسش- رابطه او نیر با خواهرش از دسته زنای با محارم بوده است؟

رالف الیس- بله. او با خواهر خودش ازدواج کرده بود. تمام این شخصیت ها با خواهرشان ازدواج کرده بودند. سیمون مغ با خواهرش لونا ازدواج کرده بود. شاه آبگاروس با خواهرش ملکه هلنا ازدواج کرده بود. شاه آگریپااز شهر یهودا با خواهر خودش ازدواج کرده بود. تمام این شاهان با خواهران خود ازدواج کرده بودند. عیسی مسیح نیز با خواهر خود مریم مجدلیه ازدواج کرده بود. در واقع با هر دو خواهر خود ازدواج کرده بود: مریم و مارتا.

شاه آرتور و دوازه شوالیه میزگرد

به آرتور بازگردیم. تولد آرتور با ظهور دنباله داری به شکل اژدها با دم دوشاخه مقارن شده است. او در نشان اژدها با دو دم یا دو پرتو متولد شد. و اگر به زبان آرامی مراجعه کنیم, زبان تمام نامهای تاریخ آرتوری, در زبان آرامی اژدها اژدها نیست, بلکه ماهی است. حالا سمبل ماهی را داریم با دو شاخه یا پرتو. هر کس که در مورد ستاره شناسی مطالعه داشته باشد می داند صحبت از چیست. نشان زودیاک ماهی یا حوت تصویری از ماهی است با دو شاخه. پس آرتور تحت نشان ماهی به دنیا آمد.  پس متنی داریم که زمان دقیق تولد او را مشخص میکند. دوران نشان ماهی از سال ده میلادی آغاز میشود. در سال ده میلادی از نشان قوچ به نشان ماهی وارد شدیم. به همین دلیل است که مسیح در نشان قوچ به دنیا آمد, برّه خدا لقب گرفت, و سپس وارد دوران نشان ماهی شدیم و ماهیگیر لقب گرفت. به همین شکل در سال ۲۴۵۰ وارد نشان دلو خواهیم شد.

شاه آرتور و دوازه شوالیه میزگرد

*Magician – Magi

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *