دانرو جدید را نصب کرده‌اید؟

 

اپلیکیشن دانرو راهنمای شما در یافتن آدرس و اطلاعات تماس تمامی اماکن عمومی و خصوصی در ایران است و به کمک آن می‌توانید از جدیدترین رویدادهای مهم شهرتان با خبر شوید.

دانرو اپلیکیشن کاربردی جالبی است که به‌عنوان راهنمای شهر و همچنین یک شبکه اجتماعی مبتنی بر موقعیت مکانی فعالیت می‌کند و با ایده جالبی که به مرحله‌ی اجرا رسانده، توانسته است مورد استقبال قرار بگیرد. احتمالا تا امروز اپلیکیشن‌های مختلفی در رابطه با پیشنهاد مکان‌های تفریحی یا کافه‌های مختلف مشاهده کرده‌اید؛ اما دانرو نسخه‌ای متفاوت از اپلیکیشن‌های مشابه است و علاوه بر شامل شدن هر مکانی (نه فقط تفریحی) بستری برای فعالیت کاربران نیز به وجود آورده که نتیجه‌ی آن، یک شبکه‌ی اجتماعی جالب و مبتنی بر موقعیت مکانی است که در آن می‌توانید دوستان خود را پیدا و دنبال کنید. در ادامه شما را این برنامه و بخش‌های مختلف آن آشنا خواهیم کرد.

راهنمای شهر

در اپلیکیشن دانرو بیش از ۵۰۰ هزار مکان عمومی و خصوصی به ثبت رسیده که این تعداد به‌طور روزانه و به لطف مشارکت کاربران در حال افزایش است. شما می‌توانید به‌طور آزادانه در این برنامه به جستجوی مکان مورد نظر خود بپردازید و بدون نیاز به پرسیدن آدرس از دیگران، مقاصد دلخواهتان را پیدا کنید. قصد رفتن به یک رستوران دارید؟ به دنبال نزدیک‌ترین پارکینگ، باشگاه یا آرایشگاه هستید؟ تمام این موارد و همچنین مکان‌های دیگر به همراه اطلاعات دقیقی همچون آدرس، شماره تماس و‌… در دانرو ثبت شده‌اند. کافی است GPS موبایل خود را روشن کنید تا دانرو نزدیک ترین مکان مورد نظر را برای شما پیدا کند.

ثبت مکان‌های جدید در نقشه و مسیریابی

اگر صاحب کسب و کار هستید نیز می‌توانید اطلاعات مربوط به شرکت، مغازه یا محیط کار خود را در نقشه‌ی دانرو به ثبت برسانید تا کاربران برنامه بتوانند به‌سادگی شما را پیدا کنند. نقشه دانرو قابلیت مسیریابی نیز دارد و می‌تواند جایگزین مناسبی برای اپلیکیشن‌های مشابه در این زمینه باشد.

ثبت عکس و نظر درباره مکان‌ها

نکته‌ی جالبی که در دانرو وجود دارد، امکان ثبت عکس، نظر و نقد برای هر مکان توسط کاربرها است. اگر به رستوران خاصی رفته‌اید می‌توانید با ثبت عکس‌ها و تجربه‌ی خود در پروفایل اختصاصی آن مکان در دانرو، اطلاعات خود را با کاربران دیگر به اشتراک بگذارید. به لطف این ویژگی می‌توانید قبل از آنکه به سوی رستوران، پارک یا هر مکان خاصی راهی شوید؛ ابتدا با مطالعه‌ی نقدها و نظرهای دیگر کاربران، به یک جمع‌بندی در رابطه با مکان مورد نظر برسید و سپس در صورت تأیید، به سمت مقصد حرکت کنید. این بخش نیازمند مشارکت مستقیم کاربران است و در گذر زمان، آرشیو کاملی در این بخش تشکیل خواهد شد.

امکان ویرایش اطلاعات ثبت‌شده

بخش زیادی از مکان‌های عمومی در نقشه دانرو توسط کاربران اضافه شده‌اند؛ بنابراین امکان خطا در آن‌ها وجود دارد. در دانرو شما می‌توانید اطلاعات ثبت‌شده را اصلاح کنید. اگر به موردی برخوردید که آدرس، شماره تلفن یا بخشی از اطلاعات ثبت‌شده برای آن نادرست بود، کافی است پیشنهاد ویرایش را همراه با اطلاعات صحیح برای دانرو ارسال کنید. این امر به‌سادگی صورت می‌گیرد و در سریع‌ترین زمان ممکن تأیید می‌شود. در صورت درست بودن اصلاحیه شما، مقداری سکه به‌عنوان پاداش به شما تعلق می‌گیرد.

شبکه اجتماعی مبتنی بر موقعیت مکانی

امکان خوب دیگری که در دانرو وجود دارد، قابلیت اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی است. برای مثال وقتی به کافه یا مکان خاصی می‌روید، می‌توانید آن را در پروفایل خود به اشتراک بگذارید تا دوستان شما از مکان فعلی شما باخبر باشند و چه بسا آن‌ها هم به شما بپیوندند یا با توجه به نظر شما نسبت به آن مکان، در آینده به آنجا مراجعه کنند. دانرو موقعیت مکانی مشخص‌شده توسط شما را به‌صورت دقیق به مخاطبان نمایش می‌دهد و اطلاعاتی همچون آدرس، شماره و‌… در رابطه با آن مکان را (به شرط ثبت بودن در دیتابیس دانرو) در اختیار آن‌ها می‌گذارد.

نکته جالبی که در بخش شبکه اجتماعی وجود دارد، دریافت نشان‌های متنوع در صورت انجام فعالیت‌های خاص است. برای مثال وقتی عضو این شبکه می‌شوید، نشان «آکبند» را دریافت می‌کنید. یا در مثالی دیگر اگر در شب زیاد از دانرو استفاده کنید، نشان «جغد» را دریافت خواهید کرد که علاوه بر هیجان‌انگیز بودن، تنوع جالبی نیز به برنامه اضافه کرده است.

دیوار و پیاده‌رو

صفحه اصلی دانرو شامل دو تب جداگانه با عنوان‌های دیوار و پیاده‌رو است. در دیوار که به‌نوعی صفحه اول برنامه محسوب می‌شود، شما می‌توانید دسته‌بندی‌هایی همچون اطراف من، محله من، بریم خرید، چی بخوریم و … را مشاهده کنید تا بتوانید به‌صورت تفکیک‌شده و سریع‌تر به موارد مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. همچنین مواردی همچون برترین رویدادها و امکان ثبت مکانی جدید در این صفحه در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

دومین تب، پیاده‌رو نام دارد. در این بخش که شاید بتوان آن را جذاب‌ترین بخش برنامه دانست، شما قادر به مشاهده‌ی فعالیت‌های دوستان و حتی کاربران عمومی دانرو خواهید بود. این بخش که عملکردی مشابه با فید اینستاگرام دارد، آخرین فعالیت کاربران را در رابطه با ثبت امتیاز به اماکن مختلف، مراجعه به مکان‌ها و … را نمایش می‌دهد.

سکه و جیب

یکی از جالب‌ترین بخش‌هایی که در دانرو وجود دارد «جیب من» است. شما در این برنامه با انجام کارهای مختلف (برای مثال دعوت از دوستان برای عضویت یا ویرایش اطلاعات مربوط به مکان‌ها) سکه دریافت می‌کنید و از این سکه‌ها می‌توانید برای خرید از بازارچه‌ی دانرو استفاده کنید. در این بازارچه به بلیط و کوپن‌های جالبی نیز دسترسی خواهید داشت که می‌توانید با پرداخت سکه آن‌ها را خریداری کنید. برای مثال می‌توانید کد تخفیف ۵۰% اسنپ یا کارت هدیه ۶ هزار تومانی اسنپ فود را با سکه‌های خود خریداری و از آن‌ها استفاده کنید که علاوه بر جذاب بودن ماجرا، می‌توانید در برخی هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی کنید. تعداد سکه‌هایی که دارید، جزئیات دریافت آن‌ها و خریدهایی که انجام می‌دهید همگی در بخش «صفحه من» قابل دسترسی و مشاهده خواهند بود.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *