ده روش برای اینکه مثبت اندیش باقی بمانیم

فکر کردن به مرگ

شناخت نیازهای احساسی

نسبت به آنچه در شما احساس شادی و امنیت ایجاد می کند صریح باشید و برای وارد کردن این موقعیت به زندگی خود مستقیما اقدام کنید. اگر برای بررسی این عوامل زمانی اختصاص ندهید ممکن است خود را در وضعیت، شغل یا رابطه ای بیابید که در آن نیاز به احساس امنیت و خوشی برآورده نمی شوند. شاید سرانجام به جایی برسید که نه تنها احساس بدبختی کنید بلکه احساس کنید قربانی شرایط شده اید.

به منظور احساس شادی و امنیت بیشتر لازم است اقدامی انجام دهید. مسئولیت خلق اقدامات مثبتی را به عهده بگیرید که موجب تفریح، عشق و لذتی می شوند که برای داشتن احساس خوب به آنها نیاز دارید.

پذیرش نیاز تعلق داشتن

همه ی انسان ها به دوست نیاز دارند پس به طور فعال به دنبال ایجاد رابطه با دیگران باشید. زمانی که احساس می کنید از زندگی ضربه خورده اید خیلی ساده ممکن است در خود فرو روید. از این کار اجتناب کنید چرا که نیاز دارید به یک گروه اجتماعی تعلق داشته باشید و جزئی از آن باشید.

تمرکز بر توانایی ها

با تمرکز بر داشته ها به جای نداشته ها خود را نیرو بخشید تا مثبت باشید.

لحظه ای صبر کنید و آنچه را که نسبت به آن احساس غروری می کنید به یاد آورید. موافقیت های تان در تحصیلات، حرفه یا زندگی شخصی خود را ثبت کنید. از مهارت های کاری و زندگی خود شروع کنید سپس فراتر بروید و به افتخارات و کارهای ارزشمند و برجسته بپردازید. به عنوان مثال حفظ رابطه ی دوستی با هم کلاسی های قدیمی ایجاد فضایی راحت در خانه یا اطمینان از رو به راه بودن اوضاع مالی همگی موفقیت هایی هستند که ارزش تایید شدن را دارند.

کشف تنش طولانی و اقدام برای رفع آن

آن نوع زندگی را که فشاری بیش از حد بر شما وارد می کند نپذیرید. چاره ای بیندیشید هنگامی که مردم برانگیخته می شوند آرامش را فراموش می کنند و ممکن است در عادت های روزمره شان حبس شوند. در این حالت تعادل بین اعمال و شخصیت از بین می رود.  گرچه این احتمال وجود دارد که به تنش عادت کنید اما چنین احساسی به طور مداوم برای سلامت فیزیکی و احساسی شما خوب نیست.

تمرین بهترین نتایج

تصور و تمرین ذهنی یک نتیجه ی موفق شما را به جلو هدایت می کند. درگیر مشکلات قدیمی نشوید. توجه کنید در چه زمانی از کار یا زندگی شکوه می کنید سپس تمرکز خود را به یک نتیجه ی مثبت معطوف کنید. تصور کنید یک راه حل مثبت چطور به نظر می رسد و از لحاظ استراتژیک به این که چه اتفاقی باید بیفتد تا به آن نتیجه دست یابید فکر کنید.

گذر از ضربه های روحی قدیمی

یک حادثه ی آسیب زنده مانند تصادف اتومبیل، طلاق یا مرگ ناگهانی یکی از عزیزان شاید ویران کننده باشد اما نباید تمام زندگی شما را نابود کند. خود را در جهت بهبود تقویت کنید. هر اتفای که افتاد بدانید در فرایند گذر از آن وضعیت، مهارت ها و توانایی های خاصی را نیز پرورش داده اید.

تغییر مسیر به سوی احساسات حمایت کننده

شما می توانید با به یاد آوردن احساسات مثبت انتخاب کنید چه احساسی داشته باشید. فهرست احساساتی را که به شما کمک می کند از زندگی لذت ببرید تهیه کنید. سپس فهرستی از آن دسته احساساتی فراهم کنید که برای حرکت شما به جلو کمکی نمی کنند تا بتوانید نسبت به این احساسات که ناخودآگاه درون شما رخنه می کنند هوشیار باشید. توجه کنید کدام افکار موجب برانگیختن احساسات حمایت کننده در شما می شوند. از چگونگی تغییر رفتار و اعمالتان هنگام تمرکز بر افکار سازنده به جای افکار منفی و شک برانگیز آگاه باشید.

زندگی در زمان حال

هر روز از زندگی غنیمت است. هیچ کس نمی داند که آیا امروز آخرین روز زندگی او خواهد بود یا نه. بنابراین لحظات را تلف نکنید. حتی اگر وظایف دشوار یا خسته کننده دارید که باید امروز آنها را انجام دهید سعی کنید آنها را از صمیم قلب انجام دهید تا لذت بخش باشند. شخصی را که امروز را با او خواهید گذراند دوست داشته باشید.

ابراز احساسات در کلام

احساسات نیاز به ابراز دارند. احساسات خود را تنظیم کنید و آگاهانه انتخاب کنید که چگونه می خواهید این احساسات را به زبان آورید. برای خود مشخص کنید که مثلا آیا صحبت کردن با یک نفر کمکی به شما می کند یا فقط لازم است باری را از دوش خود بردارید.

تغییر طرز تفکر

ذهن شما قطب نمای احساسات است. افکار شما احساسات و تجربه ی شما از زندگی را شکل می دهند. وقتی بر موارد منفی تمرکز می کنید احساسات منفی به شما دست می دهد وقتی که روی شک و تردید تمرکز می کنید مردد می شوید روی اعتماد به نفس و شایستگی هایتان تمرکز و احساس قدرت کنید.

کلید کنترل در دست شماست تا تصمیم بگیرید به کدام افکار گوش فرا دهید. گفتگوی درونی خود را تنظیم کنید و ببینید کدام افکار به شما کمک می کنند زندگی شاد و کاملی داشته باشید و کدام افکار شما را محدود می کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *