دیدنی های تور بانکوک

 

برای تور یک روزه با بانکوک شاید نتوانید بیشتر از ۲ مورد از جاذبه های زیر را ببینید اما اگر بیشتر از یک روز در بانکوک اقامت دارید پیشنهاد میکنیم تا جایی که میتوانید از دیدنی های شگفت انگیز این شهر لذت ببرید.

بانکوک پایتخت تایلند، به معنای واقعی هزاران جا برای دیدن دارد به همین دلیل ملقب به شهر فرشتگان شده است، زیرا تنها فرشتگان قادر هستند این همه جذابیت و شگفتی را یکجا در یک سرزمین خلق کنند. شما حتی اگر چندین هفته را در این شهر شلوغ و پرجنب و جوش بگذرانید، موفق نمی‌شوید تمام جاذبه‌های دیدنی آن را ببینید.

دیدنیهای تور بانکوک,بانکوک

بانکوک برای هر سلیقه‌ای جایی برای دیدن دارد. از معبدهایش گرفته تا بازارهای جذاب، مراکز خرید لوکس، موزه‌ها، کاخ‌های زیبا و معماری باشکوه در این شهر پیدا می‌شود. اگر می‌خواهید به این شهر که پر از شگفتی است سفر کنید و هنوز نمی‌دانید از کجاها دیدن کنید، با ما همراه باشید تا برخی از دیدنیهای جذاب پایتخت تایلند را به شما معرفی کنیم.

کاخ بزرگ (Bangkok Grand Palace)

دیدنیهای تور بانکوک,کاخ بزرگ بانکوک

سفر به بانکوک بدون تماشای این کاخ شگفت انگیز و تاریخی کامل نخواهد شد. کاخ بزرگ از سال ۱۷۸۲ محل اقامت شاهان تایلند بود، ولی در حال حاضر دیگر از آن به‌عنوان اقامتگاه شاهان استفاده نمی‌شود و تنها رویدادهای رسمی را در آن برگزار می‌کنند. این مجموعه در کنار رودخانه زیبای «چائو فرایا» قرار گرفته و از کاخ، معبدها و باغ‌ها تشکیل می‌شود. مهم‌ترین معبد موجود در این کاخ، معبد «وات پراکائو» است که برای ورود به آن باید لباس مخصوص به تن کنید.

آکواریوم بانکوک

دیدنیهای تور بانکوک,آکواریوم بانکوک

این آکواریوم یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های جنوب‌شرق آسیا است. اگر بچه‌ای در سفر به بانکوک همراه‌تان است، حتما این آکورایوم را در لیست جاهای دیدنی خود قرار دهید. جذابیت این آکواریوم بیشتر به‌خاطر تونل زیر آبی است که در آن مجموعه فراوانی از انواع موجودات دریایی نظیر اختاپوس‌ها، اسب‌های دریایی و لاک پشت‌ها دیده می‌شود. بعد از تماشای این آکورایوم جذاب نیز می‌توانید وعده غذایی خود را در فودکورت مرکز خرید «سیام پاراگون» که درست کنار آکواریوم قرار گرفته است، میل کنید.

معبد وات آرون (Wat Arun)

دیدنیهای تور بانکوک,معبد وات آرون

معبد وات آرون یکی از محبوب‌ترین و منحصر‌‌به‌فردترین اماکن گردشگری در تایلند و یکی از معروف‌ترین معبد‌های بانکوک است که درست مقابل کاخ بزرگ در غرب رودخانه «شائو فرایا» واقع شده است و به‌عنوان «معبد سپیده دم» نیز شناخته می‌شود. معماری باشکوه، چشم‌انداز فوق‌العاده از رودخانه و شهر و همینطور دورنمای خارق‌العاده از ویژگی‌های بارز این معبد هستند. برج سر به فلک کشیده طلایی رنگ این معبد از دور دست‌ها خودنمایی کرده و در هر زمان از روز چشم‌انداز بی‌نظیری دارد، اما زمانی که خورشید در هر حال غروب کردن است چشم‌انداز آن از هر زمان دیگری چشمگیرتر خواهد بود.

موزه ملی بانکوک

دیدنیهای تور بانکوک,موزه ملی بانکوک

موزه‌های بی‌شماری در بانکوک در زمینه‌های متفاوت وجود دارند، ولی اگر می‌خواهید یک مرور کلی به هنر و تاریخ تایلند داشته باشید حتما از موزه ملی بانکوک دیدن کنید. این موزه بزرگ‌ترین موزه در آسیای شرقی است، پس باید حداقل چندین ساعت از زمان سفر خود را برای دیدن به آن اختصاص دهید.

کاخ دوسیت (Dusit Palace)

دیدنیهای تور بانکوک,کاخ دوسیت

کاخ دوسیت کاخی به سبک اروپایی است که پادشاه رامای پنجم آن را به‌عنوان محلی برای استراحت و فرار از کاح بزرگ سلطنتی در دهه اول قرن بیستم ساخت. معماری هنرمندانه و تزیینات باشکوه این کاخ هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند.

خیابان خائوسان (Khao San Road)

دیدنیهای تور بانکوک,خیابان خائوسان

این خیابان، با این که خیابان بسیار کوچکی است، ولی یکی از معروف‌ترین خیابان‌های شهر است. اگر به بانکوک سفر کردید و در شب خواستید از جایی دیدن کنید، حتما سری به این خیابان بزنید. جو بسیار صمیمانه و گرمی، به‌‌خاطر مردم محلی خونگرم و توریست‌ها از سراسر دنیا، در این خیابان حاکم است. اگر به دنبال جایی ارزان برای اقامت می‌گردید، اول از همه به این خیابان بروید. همچنین از این خیابان می‌توانید سوار اتوبوس‌هایی شوید که شما را به شهرهای دیگر تایلند می‌برند.

خانه جیم تامپسون (Jim Thompson)

دیدنیهای تور بانکوک,خانه جیم تامپسون

جیم تامپسون تاجری آمریکایی و مالک یک شرکت ابریشم بود که به‌عنوان سرگرمی مجموعه‌ای بزرگ از هنر آسیای جنوب شرقی را برای خود در خانه جمع می‌کرد. امروزه کلکسیونی که جیم برای سرگرمی جمع کرده بود، تبدیل به یک موزه و یکی از جاذبه‌های گردشگری بانکوک شده است. علاوه بر این خانه از باغی سرسبز، برکه ماهی‌ها و استراحتگاه نیز تشکیل شده است.

رودخانه چائو فرایا (Chao Phraya River)

دیدنیهای تور بانکوک,رودخانه چائو فرایا

رودخانه چائو فرایا در قلب بانکوک جاری است و به زیبایی‌های این شهر خیره‌کننده افزوده است. قایق‌سواری بر روی این رودخانه و تماشای نقطه نقطه جذاب شهر بانکوک، یکی از پرطرفدارترین کارها در سفرتان است که تجربه‌ای دلچسب را برای شما رقم خواهد زد.

معبد وات فو (Wat Pho)

دیدنیهای تور بانکوک,معبد وات فو

معبد وات فو یکی از قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین معابد بانکوک است که به دلیل مجسمه غول پیکر بودا که با ۴۶ متر طول در آن قرار گرفته، معروف شده است. وات فو در فاصله نزدیکی به کاخ بزرگ قرار گرفته پس می‌توانید پس از بازدید از کاخ بزرگ از وات فو دیدن کنید.

پارک لومپینی (Lumpini Park)

دیدنیهای تور بانکوک,پارک لومپینی

پارک لومپینی، پارک مرکزی شهر بانکوک است که می‌تواند شما را از دست شلوغی، ترافیک و آلودگی شهر نجات دهد. مسیرهای پیاده‌روی فراوان، قایق‌سواری بر روی دریاچه مصنوعی، آلاچیق‌هایی که با گل‌های رنگی رنگی و زیبا تزیین شده‌اند، فواره‌ها، حوض‌های آب و کنسرت‌های رایگان در فضای باز، همگی از جذابیت‌های این پارک هستند.

معبد وات ترایمیت (Wat Traimit)

دیدنیهای تور بانکوک,معبد وات ترایمیت

معبد وات ترایمیت یا معبد طلایی از جاذبه‌های دیدنی و جذاب تایلند و بانکوک است. جذابیت اصلی معبد ترایمیت نه تنها بّه‌خاطر معماری باشکوه و فوق‌العاده آن، بلکه به دلیل بزرگ‌ترین مجسمه بودای جهان است که از جنس طلا ساخته شده و قدمت آن به ۷۰۰ سال قبل باز می‌گردد.

پرا ناکان سی آیوتایا (Phra Nakhon Si Ayutthaya)

دیدنیهای تور بانکوک,پرا ناکان سی آیوتایا

آیوتایا یکی از نقاط برجسته و مهم تاریخ تایلند و بانکوک است که با نام شهر سوخته نیز شناخته می‌شود و از آثار ثبت شده در میراث جهانی یونسکو است. در این منطقه دیدنی می‌توانید ویرانه‌های پایتخت حکومت آیوتایا که زمانی یکی از دیدنی‌ترین شهرهای جهان بوده است را تماشا کنید. برای دیدن این شهر دیدنی می‌توانید سوار اتومبیل، قطار یا قایق شوید و در سفری یک روزه از آن بازدید کنید.

بازارهای شناور بانکوک

دیدنیهای تور بانکوک,بازارهای شناور بانکوک

این بازار یکی از نادرترین جاذبه های گردشگری در جهان است. روزانه فروشندگان زیادی از صبح راهی این بازار می‌شوند تا کالاها و محصولات‌شان را بر روی قایق‌های شناور بر روی آب به مشتریان عرضه کنند. در این بازار می‌توانید محصولاتی چون میوه‌های تازه استوایی، سبزیجات و غذاهای محلی خوشمزه خریداری کنید. اگر به بانکوک رفتید تماشای این بازار دیدنی را از دست ندهید.

مرکز خرید ترمینال ۲۱

دیدنیهای تور بانکوک,مرکز خرید ترمینال ۲۱

مرکز خرید ترمینال ۲۱ بی‌شک یکی از اولین مقاصد عاشقان خرید اجناس لوکس و متنوع در بانکوک است. نکته جالب توجه در مورد این مرکز خرید این است که هر طبقه آن یکی از شهرهای بزرگ جهان را برای شما تداعی می‌کند. در این مرکز خرید همزمان می‌توانید در توکیو، استانبول، لندن، پاریس یا سانفرانسیسکو باشید.

دنیای وحش سافاری بانکوک (Safari World Bangkok)

دیدنیهای تور بانکوک,سافاری دنیای وحش بانکوک

یکی از مکان‌هایی که در بانکوک و تایلند نباید از دست بدهید، دنیای وحش سافاری بانکوک است. در این باغ وحش دیدنی شما می‌توانید حیوانات وحشی مثل گورخر، زرافه، ببر، شیر، خرس را در زیستگاه طبیعی خودشان تماشا کنید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *