راهنمای سفر به بانکوک، تایلند

بانکوک، پایتخت تایلند، شهری گرم با جمعیت زیاد، شلوغ و پرانرژی است که متحیرتان می‌کند. به این شهر لقب «شهر فرشتگان» یا «ونیز شرق» را داده‌اند. در بانکوک مناطق دیدنی، مراکز خرید و رستوران‌های فراوانی وجود دارد. کافی است یک زمان خالی برای خود پیدا کنید و آن را در اسپاها، هتل‌های لوکس و البته رستوران‌های عالی بگذرانید.

بانکوک ترکیبی مسحور کننده از روزگار قدیم و جدید، شرق و غرب و تناقضات گیج‌کننده است. معبدها، کانال‌ها، ترافیک همیشگی، فروشندگان خیابانی و البته رستوران‌های شیک، همگی شخصیت این شهر را شکل می‌دهند.

با اینکه جاذبه‌های توریستی بانکوک در مقایسه با دیگر شهرهای توریستی دنیا حرفی برای گفتن ندارد، اما بعدی دارد که خیلی از شهرهای پرجاذبه از آن محروم هستند. بخش زیارتی این شهر بسیار فعال است و سه مبعد گرند پالاس، وات فرا کائو و زمرد بودا، از زیارتگاه‌های برتر این شهر است. البته معابد کمتر شناخته شده‌ای چون وات بنجامابوفیت، گنبد طلایی وات ساکت و وات سوتات نیز ارزش دیدن دارد.

غیر از معابد تعداد زیادی مناطق توریستی در این شهر وجود دارد که می‌تواند هر سلیقه‌ای را راضی کند. مثلا می‌توانید برای تماشای نمایش غذا دادن به مار پیتون و استخراج زهر آن، به مزرعه‌ی مارهای کوئین سائووافا بروید یا اینکه همان نزدیکی‌ها به خانه جیم تامپسون رفته و درباره صنعت ابریشم تایلند بیشتر یاد بگیرید. اگر به معماری علاقه دارید می‌توانید از کاخ سوان پاکارد و مجموعه آنتیک ساخته شده از چوب ساج دیدن کنید، یا اینکه به کاخ ویمانمک بروید و از بزرگترین ساختمان طلایی ساخته شده از ساج در دنیا بازدید کنید. بازدید از محله‌ی چینی‌ها در این شهر جز جدا نشدنی در هر برنامه‌ی سفر به بانکوک است. وقتی به محله‌ی چینی‌ها رفتید حتما از بازار دزدها (Thieves Market) و بازار گل پر پیچ و خم این محله دیدن کنید.

خوراک تایلندی از نظر ادویه، مزه و تنوع در دنیا بی رقیب است. از غذاهای چند مرحله‌ای گرفته تا خوراکی‌هایی که در خیابان بفروش می‌رسد، همگی دو ویژگی مشترک دارند؛ تازگی و خوشمزگی. در این شهر می‌توانید نهار از اردک کبابی عالی تا نودل‌های وونتون را کنار خیابان میل کنید و برای شام در یکی از هتل‌های شنگری لا یا اورینتال از غذای سر آشپز بخورید.

فکر نکنید که در بانکوک قرار است تنها غذاهای ادویه‌دار تایلندی بخورید. در این شهر  همه نوع غذا از سرتاسر جهان مثل خوراک‌های فرانسوی و ایتالیایی موجود است که برای امتحان کردن تمام آنها چند سالی وقت لازم خواهید داشت.

چرا باید به بانکوک سفر کنیم؟

کانال‌ها

travel-to-bangkok (1)

حتما دلیلی دارد که به این شهر، ونیز شرق می‌گویند. در بانکوک تورهای قایق سواری ویژه توریست‌ها در دسترس است و می‌توان هنگام قایق سواری از مناظر فوق‌العاده و منحصر بفردی چون مبعد خمر  و خانه‌های لب آب لذت برد.

غذاهای خیابانی

travel-to-bangkok (2)

بانکوک بهترین غذاهای خیابانی در دنیا را دارد. از امتحان کردن غذاهای جدید و عجیب و غریب نترسید. باور کنید که این غذاها از آنهایی که در هتل‌ها و رستوران‌ها می‌خورید تازه‌تر است.

خرید

travel-to-bangkok (3)

شهرهای دیگر را فراموش کنید، در بانکوک می‌توانید کالاهای شیک و به روز را با قیمت خیلی پایین‌تر از دیگر شهرها بخرید.

کافه‌ها ورستوران‌های مرتفع

travel-to-bangkok (4)

در این شهر تعداد زیادی کافه و رستوران در بالای برج‌ها قرار دارد که تجربه زیبای خوردن خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های جدید را با چشم‌اندازی بی‌نظیر برای شما فراهم می‌کند.

معابد خیره کننده

travel-to-bangkok (5)

از معبد وات پو گرفته تا معابد کوچکی که نامشان در کتابچه‌های راهنمای سفر به بانکوک نیامده، همگی این شهر  را به شهر بهترین معابد تبدیل کرده‌ است.

کارهایی که باید در سفر به بانکوک انجام دهیم

اگر اولین بار است که به این شهر سفر می‌کنید و از کارهایی که در این شهر می‌توان انجام داد اطلاعی ندارید، ما اینجاییم که شما را راهنمایی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا با بهترین فعالیت‌هایی که می‌توان در بانکوک انجام داد آشنا شوید.

بازدید از مکان‌های دیدنی

شهر قدیمی

travel-to-bangkok (6)

شهر قدیمی در بانکوک میزبان تعداد زیادی مسافر و بازدید کننده است. در این شهر همانطور که از نامش هم پیدا است، معابد معروفی چون وات پو و وات فرا کائو قرار گرفته‌ است. آن سوی رودخانه هم محله‌ی عمدتا مسکونی تونبوری و معبد وات آرون قرار گرفته‌ است. در بخش شمالی شهر قدیمی هم بانگلامفو، یکی از محله‌های مسکونی قدیمی‌تر را خواهید دید. این محله را با نام جاده خائو سن هم می‌شناسند؛ پاتوقی برای گردشگران کوله‌پشتی‌گرد که به همین دلیل امکانات فراوانی مثل غذاهای خیابانی در آنجا در دسترس است.

شهر قدیمی در واقع مجموعه‌ای از تاریخ و فرهنگ و تمدن تایلند را به بازدیدکنندگان در یک جا ارائه می‌دهد.

در ادامه با مکان‌های دیدنی این محله آشنا خواهید شد.

قصر چیترالادا

قصر چیترالادا در واقع همان کاخ و محل اقامت شاه کشور است. دیدن این قصر برای عموم آزاد نیست، اما تماشای دیوارهای مزین شده با نور در روز تولد شاه خالی از لطف نخواهد بود.

بناهای یاد بود دموکراسی و ۱۴ اکتبر

travel-to-bangkok (7)

دو بنای مشهور در این شهر که نماد برخواستن علیه حکومت سلطنت مطلقه در سال ۱۹۳۲ توسط ارتش است، امروزه به جاذبه‌ی توریستی تبدیل شده‌ است.

باغ وحش دوسیت

travel-to-bangkok (8)

در این باغ وحش کوچک گردشگران می‌توانند به تماشای حیوانات کمتر دیده شده‌ای چون کرگدن سوماترایی و اژدهای کومودو بنشینند. البته به خاطر داشته باشید که اگر از طرفدار پانداهای چینی هستید، آنها را در چیانگ مای خواهید دید.

زیارتگاه اراوان

travel-to-bangkok (9)

این زیارتگاه به نسبت باقی زیارتگاه‌های تایلند چندان قدیمی نیست، اما یکی از فعال‌ترین‌ها در این گروه است. افراد زیادی از این مکان مقدس بازدید می‌کنند. در این مکان رقصنده‌ها و ارکسترهای سنتی همیشه مشغول اجرا هستند.

معبد باروری

معبد باروری یکی از مکان‌های مقدس منحصر بفرد در بانکوک است. این معبد که سرتاسرش با کنده‌کاری‌های کوچک و مجسمه‌های بزرگ چوبی تزئین شده ، متعلق به چائو مائه توپتیم یا الهه‌ی باروری است. بیشتر بازدیدکنندگان از این زیارتگاه، بانوانی هستند که می‌خواهند به زودی باردار شوند. آنها به این مکان می‌آیند و با اهدای نیلوفر آبی و گل یاس از این الهه طلب باروری می‌کنند.

بازار گل

این خیابان پر از مغازه‌های گل فروشی است و رستوران‌ها، هتل‌ها و افراد، از آن گل می‌خرند. بیشتر فروشنده‌ها در این بازار به صورت عمده گل می‌فروشند. هر چند برخی هم به فروش دسته گل‌های کوچک یا حتی شاخه‌ای اقدام می‌کنند.

قصر بزرگ

travel-to-bangkok (10)

قصر بزرگ قابل احترام‌ترین و پر بازدیدترین مکان دیدنی تایلند است. کینگ رامای اول، این شهر محصور شده در دیوارها را در سال ۱۷۸۲ ساخت. فضای اطراف قصر برای بازدید عموم باز است، اما امکان بازدید از هیچ یک از ساختمان‌ها وجود ندارد. این قصر هنوز هم برای انجام مراسم و جشن‌های دولتی و سلطنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته در روزهای معدودی بازدید از قصر چاکری ماها پراسات که محل اقامت رسمی شاه نیز است، برای عموم ممکن خواهد بود.

خانه جیم تامپسون

travel-to-bangkok (11)

جیم تامپسون معمار آمریکایی است که در پایان جنگ جهانی دوم به تایلند رفت. او پس از امتحان کردن چند کسب و کار متفاوت، وارد صنعت ابریشم می‌شود و به این صنعت رو به زوال در تایلند جانی دوباره می‌بخشد. موفقیت‌هایش از او یک اسطوره می‌سازد و خانه او به یک گنج ملی تبدیل می‌شود.

جاده خائو سن

travel-to-bangkok (12)

شاهراه خائو سن به معنی «برنج درخشان» قلب کوله‌پشت‌گردی بین‌المللی است. در چند سال اخیر تلاش شده است با اضافه کردن برخی مکان‌های جدید مثل رستوران‌های غربی، هتل‌های متشکل از اتاق‌های گران و ارزان و غیره، این مکان را بروزتر کنند. این جاده بین خود مردم تایلند هم شهرت دارد و محبوب است.

پارک لومفینی

travel-to-bangkok (13)

این پارک یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های مرکز شهر است و دو برکه دارد. در ماه‌های گرم سال این پارک مرکزی برای گردهمایی گروه‌های مختلف موسیقی است.

مراکز خرید

 بانکوک تعداد زیادی مرکز خرید دارد که هر بودجه و سلیقه‌ای را تحت پوشش قرار می‌دهد. در ادامه برخی از مراکز خرید معروف بانکوک را معرفی می‌کنیم.

آسیاتیک

travel-to-bangkok (14)

یک مرکز خرید بزرگ و روباز در بانکوک که شامل رستورا‌ن‌ها و مغازه‌های فراوانی است. این مرکز خرید در کنار رودخانه‌ی چائو فرایا قرار گرفته است.

بنجارونگ

بنجارونگ در واقع یک مغازه بسیار بزرگ برای فروش ظروف سرامیکی تایلند است.

چیتلوم مرکزی

چیتلوم پرچمدار فروشگاه‌های زنجیره‌ای تایلند است و در آن انواع پوشاک، زیورآلات، پارچه و انواع دیگر محصولات بفروش می‌رسد.

سنترال وورد

travel-to-bangkok (15)

این مرکز خرید با مساحت ۱ میلیون متر مربع، بزرگترین مرکز خرید در آسیای جنوبی است. در این مرکز می‌توانید به انواع برندها دسترسی داشته باشید و از سالن‌های سینما، هتل‌ها و رستوران‌های آن لذت ببرید.

مراکز هنری

هنر معاصر برای تایلند یک هنر جدید است، هرچند در یک دهه گذشته این کشور در زمینه‌ی هنرهای زیبا پیشرفت‌های چشمگیری کرده است. در ادامه برخی از مراکز هنری این شهر را خواهید شناخت.

تئاتر ملی

نمایش‌ها و رقص‌های کلاسیک در این سالن اجرا می‌شوند.

گالری اچ

در این گالری نمایشگاه انفرادی از هنرمندان مشهور از چهارشنبه تا دوشنبه هر هفته برپا می‌شود.

ورزش و دیگر فعالیت‌های بدنی

فعالیت‌های ورزشی در این شهر به دلیل آب و هوای اغلب گرم چندان پر طرفدار نیست. هر چند می‌توان از فوتبال به عنوان یک ورزش محبوب در تایلند نام برد.

 رستوران‌ها

travel-to-bangkok (16)

همانطور که قبلا هم گفتیم بانکوک شهر غذاهای متنوع از سرتاسر دنیا است. از این رو تعداد رستوران‌های این شهر هم بسیار زیاد بوده و قیمت‌ها از خیلی ارزان تا نجومی متغیر است. در ادامه برخی از رستوران‌ها را از نظر قیمت غذاهای سرو شده به شما معرفی خواهیم کرد.

رستوران‌های ارزان

بنگ چیانگ

یکی از زیباترین رستوران‌های شهر بانکوک رستوران چوبی بنگ چیانگ است. دکوراسیون این رستوران یکی از ویژگی‌های منحصر بفرد آن است. تصاویر و دکورهای انتخاب شده همگی مرتبط به قرن بیستم است و ظاهری قدیمی به این رستوران ارزان قیمت می‌دهد. در دکوراسیون از تم غربی استفاده شده است و غذاها تا زمانی که نخواهید تند و ادویه‌ای نخواهند بود.

آئو تائو کائو

اگر به دنبال یک رستوران ارزان با کیفیت بالا هستید، آئو تائو کائو که در بازار چاتوچاک قرار گرفته است، بهترین انتخاب خواهد بود. فقط یادتان باشد که این رستوران همیشه شلوغ است، پس بهتر است غذایتان را بگیرید و جای دیگری میل کنید. مگر اینکه دوست داشته باشید مدت زیادی منتظر بمانید تا یک میز خالی شود. در این رستوران انواع خوراک‌های دریایی مثل خرچنگ و ماهی سرو می‌شود.

رستوران‌های ارزان بانکوک فقط به این دو مورد منتهی نمی‌شود و رستوران‌های زیادی با قیمت‌های پایین در این شهر وجود دارد که برخی از آنها را نام می‌بریم:

بن خون مائه (تایلندی)، بنانا لیف (تایلندی)، بیروت (لبنانی)، بیگ سی (تایلندی)، هارمونیک (تایلندی) و غذای خانگی اسلامی (هندی).

رستوران‌های متوسط

دو رائه

رستوران‌های کره‌ای زیادی در این شهر وجود دارد، اما دو رائه یکی از بهترین‌های آنها است. اگر به غذای کره‌ای علاقه دارید و دلتان می‌خواهد گوشت را روی میز و روی گریل خودتان کباب کنید، این رستوران انتخاب خوبی خواهد بود.

لک سی فود

اگر دلتان می‌خواهد غذاهای دریایی تازه و خوشمزه تایلندی را در یک رستوران ارزان قیمت که البته ظاهر چندان زیبایی ندارد امتحان کنید، لک سی فود انتخاب مناسبی است.

در این محدوده قیمتی تنوع غذایی بیشتری از کشورهای مختلف را خواهید یافت. رستوران‌هایی مثل هیمالی چا چا (هندی)، لا نا تای (تایلندی)، له دالات (ویتنامی) و ران جای فای (تایلندی) از این دسته هستند.

رستوران‌های متوسط رو به بالا

در این محدوده رستوران‌هایی با ظاهر زیباتر و البته قیمت‌های بالاتر موجود است که در ادامه برخی از آنها را خواهید شناخت.

بان کلانگ نام

travel-to-bangkok (17)

بان کلانگ نام یکی از رستوران‌های زیبا و روباز است که به سبک معماری خانه‌های تایلندی ساخته شده است. این رستوران در کنار رودخانه قرار گرفته است و فضای رومانتیکی برای عاشق پیشه‌ها دارد.

هوآ سنگ هونگ

یک رستوران گران چینی که در محله‌ی چینی‌ها واقع شده است. در این رستوران می‌توانید به خوشمزه‌ترین خوراک‌های چینی دسترسی داشته باشید و از مزه‌ی ناب آنها بچشید.

از دیگر رستوران‌های این گروه می‌توان به سلادون (تایلندی)، پن (تایلندی)، رنگ محل(هندی)، سافرون (تایلندی) و سوپاترا ریور (تایلندی) اشاره کرد.

رستوران‌های خیلی گران

travel-to-bangkok (18)

رستوران‌های قرار گرفته در این لیست از نظر زیبایی و غذاهای سرو شده چیزی کم ندارند؛ قیمتشان هم که به قول خودمان سر به فلک می‌کشد.

بریز

بریز در استیت تاور، جایی که رستوران‌های فوق لوکس بانکوک قرار گرفته‌اند، ساخته شده است. دکوراسیون عجیب و طراحی مربوط به آینده این رستوران، مشتریان را مجذوب خود می‌کند. زیبایی این رستوران به هنگام شب و به خاطر نور پردازی‌های جالبی که دارد دو چندان می‌شود. در بریز انواع خوراک‌های آسیایی سرو می‌شود.

سیائو

سیائو در کنار رودخانه و با دید بسیار عالی و زیبا قرار گرفته است. تمام خوراک‌های معروف ایتالیایی با مواد اولیه‌ی کاملا تازه و سالم در این رستوران سرو می‌شود.

دسانس

دسانس یک رستوران فوق شیک فرانسوی است. دو برادر به نام‌های  ژاک  و لورن پورسل که سر آشپز و مدیر لو جاردن دسانس در مونپلیه فرانسه هستند، آن را در تایلند تاسیس کرده‌اند. قیمت‌ها و البته محل قرار گیری رستوران (طبقه ۲۲) هر دو سر به فلک می‌کشد.

از دیگر رستوران‌های قرار گرفته در این محدوده‌ی قیمتی می‌توان از داینستی (چینی)، ایت می (بین‌المللی) و جنجی (ژاپنی) نام برد.

هتل‌ها

travel-to-bangkok (19)

در بانکوک می‌توانید تعداد زیادی هتل در محدوده‌های قیمتی ارزان تا خیلی گران و شیک را بی‌یابید. نگران نباشید، آنقدر تعداد هتل‌ها و تنوع آنها در این شهر زیاد است که حتما می‌توانید اتاق خوب با قیمت مناسب و ارزان مورد نظرتان را پیدا کنید. این شهر روی هم رفته دارای ۵۰۰ هتل و مهمانپذیر است و رقابت موجود باعث شده است که قیمت‌ها پایین آمده و کیفیت‌ها افزایش یابد.

اقامتگاه‌های ارزان قمیت

با این که در این محدوده‌ی قیمتی انتخاب‌ها فراوان نیست، اما همان چند موردی هم که وجود دارد می‌تواند گزینه خوبی باشد.

فِرست  هاوس

از ویژگی‌های این مهمانپذیر می‌توان به قیمت مناسب، اتاق‌های شیک و جمع و جور، مبلمان راحت و کافی شاپ ۲۴ ساعته اشاره کرد.

رزیدنس

رزیدنس هتلی به سبک فرانسوی است که اقامت در آن حس اقامت در پاریس را به شما می‌دهد. از ویژگی‌های این هتل می‌توان به محیط راحت، شیک، آرام و زیبای آن اشاره کرد. در این هتل سوییت‌های ۷ نفره با آشپزخانه‌ی مجزا هم وجود دارد که مناسب برای خانواده‌ها است.

ریور ویوو گِست هاوس

این هتل را می‌توان یکی از معدود هتل‌های ارزان قمیت کنار رودخانه شمرد. شاید اتاق‌های آن شما را یاد خوابگاه‌های دانشجویی بی‌اندازد، اما قطعا تمیزتر است.

هتل‌های متوسط

بودجه که کمی بالاتر می‌رود، انتخاب‌ها بیشتر و بهتر می‌شود. در محدوده‌ی هتل‌های متوسط تعداد زیادی هتل خوب و شیک وجود دارد که در ادامه با برخی از آنها آشنا خواهید شد.

بلوار اَماری

travel-to-bangkok (20)

این هتل با شکل هرمی که دارد، در همان ابتدای امر نظر هر مسافری را به خود جلب می‌کند. استفاده از چوب قهوه‌ای سوخته در اتاق‌ها، ظاهر قدیمی‌تری به آن بخشیده است.

سفیر

travel-to-bangkok (21)

در هتل سفیر تقریبا هر چیزی که نیاز دارید، مثل مرکز خرید و رستوران در دسترس است. در واقع نکته‌ی قابل توجه این هتل مساحت بسیار زیاد و البته قیمت مناسب آن است.

بادی لژ

بادی لژ در خیایان خائو سن قرار گرفته و قیمتش کمی برای اقامت در این خیابان بالا است. اگر طرفدار دکورهای شاد و روشن و ساخته شده از چوب هستید و می‌خواهید در خیابانی با جاذبه‌هایی چون قصر بزرگ اقامت داشته باشید، بادی لژ انتخاب مناسبی است.

از دیگر هتل‌های این محدوده‌ی قیمتی می‌توان به سیتی لژ، دیویس بانکوک، گرند چاینا پرنسس، هتل ما و لندمارک اشاره کرد.

هتل‌های متوسط رو به بالا

هتل‌های این گروه علاوه بر ارائه‌ی خدمات اولیه، خدمات و امکانات رفاهی اضافی چون اسپا، ماساژ، پارک آبی و غیره نیز ارائه می‌دهند.

آنانتارا

اقامت در آنانتارا به خودی خود پر از ماجراجویی و تفریح است. با اقامت در این هتل به تفریحاتی چون قایق سواری در رودخانه‌ی چائو فرایا، استفاده از رستوران و مرکز خرید ویژه هتل و استخر دسترسی خواهید داشت. در واقع آنانتارا بیشتر از اینکه یک هتل باشد، یک محیط بکر  و آرام است.

مونتین

این هتل قدمت زیادی دارد و سال ۱۹۷۰ تاسیس شده است. قیمت‌ها در این اقامتگاه نسبت به منطقه‌ای که در آن واقع شده، کمی بالاتر از حد انتظار است، اما با وجود تخفیف‌هایی که همیشه وجود دارد، می‌توان از اتاق‌های بزرگ آن نهایت استفاده را کرد.

رویال ارکید شرایتون

از میان هتل‌های لوکس کنار رودخانه، این هتل با ۲۸ طبقه یکی از محبوب‌ترین‌ها است. در این هتل نیز می‌توانید به مرکز خرید دسترسی داشته باشید. درضمن برای دسترسی به ایستگاه قطار، هر ۳۰ دقیقه یک قایق رایگان از هتل حرکت می‌کند.

در این گروه هتل‌های دیگری چون ماریوت کورت یارد، سیام سیام و نوووتلو هم وجود دارد.

هتل‌های لوکس

travel-to-bangkok (22)

هتل‌های لوکس هر جای دنیا که باشند حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. هتل‌های بانکوک نیز از این قاعده مستثنی نخواهند بود.

بانیان تیری

بانیان تیری یک هتل ۶۰ طبقه است که شهر را زیر پایش محبوس کرده است. در این هتل هر امکانات لوکس و تفریحی که برای داشتن لحظات ناب نیاز دارید، در اختیارتان است. بعلاوه بانیان تیری اداعا می‌کند که بزرگ‌ترین رستوران رو باز آسیا و اقیانوسیه را دارد.

چهار فصل

travel-to-bangkok (23)

یکی از بهترین هتل‌های بانکوک در چند سال اخیر هتل چهار فصل است. از مشخصات قابل توجه آن می‌توان به دسترسی راحت، استخر عالی و زیبا و اتاق چای با شکوه اشاره کرد.

هیلتون میلنیوم

هیلتون میلنیوم از نظر طراحی یکی از بروزترین‌ها و مدرن‌ترین‌ها است. این هتل در کنار رودخانه‌ی چائو فرایا قرار گرفته است و از ویژگی‌های منحصر بفردش می‌توان به استخر و امکانات بسیار جالب توجه و قیمت مناسب‌ترش نسبت به باقی هتل‌های هم رده اشاره کرد.

منبع : fodors

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *