روش تمیز کردن اجاق گاز

 تمیز کردن اجاق گاز

تمیز کردن اجاق گاز

چگونه روی اجاق گاز را تمیز کنیم؟

برای همه خانم ها پیش می آید که گاهی غذا سر رفته و بر روی اجاق گاز می ریزد که به دلیل اینکه غذا حاوی چربی است تمیز کردن آن از روی اجاق گاز کار دشواری به نظر می رشد. برای این کار دو راه وجود دارد. اولی، استفاده از پاک کننده های شیمیایی می باشد که در بازار موجودند. در مورد اینکه کدام پاک کننده بازار بهتر است هنوز نظری نداریم اما به زودی در این مورد نیز مطالبی خواهیم گذاشت. اما راه دوم استفاده از روش های طبیعی است. سه روش طبیعی برای تمیز کردن اجاق گاز وجود دارد در ذیل به آنها اشاره می کنیم:

۱ـ استفاده از لیموترش: این روش خصوصاً برای زمانی که اجاق گاز بو گرفته است، عالی می باشد. دو عدد لیمو ترش را در مقداری آب بچکانید و آن را درون ظرفی که غذا از آن سر رفته است بریزید و سپس آن را با بالاترین دمای گاز بجوشانید. بخار حاصل از آن بوی تعفن غذای ریخته شده را پاک کرده و سبب می شود روی اجاق گاز راحت تر پاک شود.

۲ـ استفاده از نمک: وقتی اجاق گاز هنوز گرم است، مقداری نمک روی آن بپاشید و پس از دست کردن دستکش با دستمال روی اجاق گاز را تمیز کنید.

۳ـ استفاده از جوش شیرین: جوش شیرین از جایگزین های بسیار خوب برای مواد پاک کننده شیمیایی می باشد. ابتدا جوش شیرین را روی سطح گاز بپاشید و سپس قطراتی آب روی آن بچکانید و بگذارید تمام شب به همین حالت بماند. فردا صبح به راحتی می توانید روی اجاق گاز را تمیز کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *