زنده ماندن مغز خوک ها بعد از مرگ

خوک

خوک

مغز خوک هایی که چند ساعت قبل کشته شده و سر آنها از بدن جدا شده بود تا ساعت ها زنده ماندند.

محققان دانشگاه یل توانستند نشان دهند سلولهای مغز بر خلاف تصور گذشته می‌تواند تا ساعاتی پس از جدا شدن سر از بدن زنده باقی بماند.

این تیم از محققان سر خوک‌هایی را که در کشتارگاه کنار آزمایشگاه‌شان بود و ۴ ساعت از کشته شده آنها می گذشت را به آزمایشگاه آورده و با استفاده از دستگاهی به نامBrainEX توانستند با انتقال اکسیژن و مواد مورد نیاز تامین انرژی فعالیت‌های زیستی سلول‌های مغز را به حالت عادی برگردانند و این فرایند برای ۳۶ ساعت ادامه پیدا کرد.

البته بنا بر گفته این محققین جهت جلوگیری از آسیب خوردن سلول ها در صورت فعالیت الکتریکی با ترکیبات شیمیایی جلوی فعال شدن نرونها گرفته شده و در طول آزمایش آماده اجرای فرایند بیهوشی در صورت مشاهده فعالیت الکتریکی مغز بودند، اما با وراد کردن مقداری جریان الکتریکی به پوست انتقال سیگنالها توسط نرونها به شکل معمول آنها مشاهده شد.
این محققین تاکید کردند که در این آزمایش فعالیت پیچیده مغزی و به شکل الگوهای مسیریابی عصبی مشاهده نکردند.

هدف اصلی این محققین بررسی زمان زنده ماندن مغز از نظر علائم زیستی بعد از جدا شدن از بدن بود که این آزمایش امکان بازگشت حیات زیستی به سلول‌ها بعد از جدا شدن سر از بدن به مدت طولانی را تایید کرد.

این محققین در این تحقیق سر جدا شده ۳۲ خوک را برای ۶ ساعت مورد بررسی قرار دادند و مشاهده کردند که نرون‌ها و سایر سلولهای مغز فعالیت های زیستی خود را دوباره به شکل عادی آغاز کردند.

— علم و دانش با قدرت مسیر خودش را پیش میبرد و نگران شکسته شدن باورهای خرافی و قدیمی باطل شده نبوده و در این مسیر توقفی نخواهد داشت.

منبع » Nature

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *