ساعت های هوشمند چه کاربردهایی دارند؟

ساعت‌ هوشمند

ساعت‌ هوشمند

خیلی از افراد به اشتباه فکر می‌کنند، خرید ساعت‎های هوشمند، یعنی پول دور ریختن. به همین دلیل، سعی کردیم در این مطلب بیان کنیم چرا در دنیای امروز، همگی ما به ساعت‌های هوشمند نیازمندیم.

کاربرد های ساعت‌ هوشمند

برای پاسخ به این پرسش که ساعت‌های هوشمند چه قابلیت‌ها و کاربردهایی دارند، به ۹ نکته کلیدی در ادامه اشاره کردیم.

چیزی بیش از اعلام زمان

ساعت‌های مچی کلاسیک، تنها زمان را اعلام می‌کنند. ولی ساعت‌های هوشمند، کارهای مهم‌تری برایتان انجام می‌دهند که در ادامه درباره آن‌ها بیشتر سخن می‌گوییم.

رفیق قابل‌اعتماد هنگام سفر

خیلی از متخصصان، ساعت‌های هوشمند را این‌گونه توصیف کرده‌اند: «کسی که بیشتر از شما می‌داند». برای مثال، اپل واچ، می‌تواند در مسیریابی به شما کمک کند.

پیدا کردن آسان تلفن همراه یا هر دستگاه دیگری

گم کردن گوشی همراه، چیزی است که حداقل یک بار تمامی افراد آن را تجربه کرده‌اند. حال فکر کنید دنبال گوشی‌تان می‌گردید ولی آن را پیدا نمی‌کنید. از طرفی عجله دارید و باید به یک قرار مهم برسید. در این حالت، کافی است ویژگی «Find Phone» ساعت‌ هوشمندتان را فعال کنید. با این گزینه، می‌توانید به گوشی‌تان زنگ بزنید.

پیگیر فعالیت‌های ورزشی

این ویژگی ساعت‌های هوشمند به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر بتوانید اهداف ورزشی‌تان را دنبال کنید. آن‌ها بهترین جایگزین برای پدومتر یا پیگیر فیتنس هستند. به‌علاوه، مدل‌های ضدآب برای شناگرها، وسیله‌ای بسیار ارزشمند است.

ساعت‌ هوشمند

ساعت‌ هوشمند

پاسخ فوری به همه پیام‌ها و تماس‌ها

با ساعت‌های هوشمند دیگر نگران زمان‌هایی نیستید که گوشی‌تان در دسترستان نیست، مثل وقت‌هایی که مشغول ورزش کردنید، با کمک این گجت سودمند، به سادگی می‌توانید به تمامی پیام‌ها و تماس‌هایتان پاسخ بدهید.

اعلام نوتیفیکیشن‌ها

تمامی نوتیفیکیشن‌های رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر، فیس‌بوک، واتساپ، تلگرام، اینستاگرام و غیره روی ساعت‌های هوشمند اعلام می‌شود. به‌علاوه، برخی از آن‌ها نه تنها می‌توانند پیام‌ها و فعالیت‌های رسانه‌های اجتماعی‌تان را برایتان نشان دهند، بلکه امکان کار کردن با برخی اپ‌ها (مانند واتساپ) را فراهم می‌کنند. اهمیت این موضوع، در مواردی که به هر دلیلی، گوشی‌تان در دسترتان نیست، بیشتر از همیشه آشکار می‌شود.

متصل ماندن، حتی زمان‌هایی که مشغول فعالیت‌های دیگری هستید

حتی زمان‌هایی که مشغول دویدن، شنا کردن، دوچرخه‌سواری و غیره هستید، به راحتی می‌توانید پیام‌ها، تماس‌ها و نوتیفیکیشن‌هایتان را چک کنید. برای مثال، می‌توان از اپل واچ سری ۴، تا عمق ۵۰ متری آب، بدون هیچ مشکلی استفاده کرد.

ساعت‌ هوشمند

ساعت‌ هوشمند

روشن ماندن طولانی‌مدت

ساعت‌های هوشمند بیشتر از گوشی‌ها روشن می‌مانند. برخی از مدل‌های ساعت‌های هوشمند، با یک‌ بار شارژ کامل می‌توانند تا ۱۰ روز مداوم شما را متصل نگاه دارند. این قابلیت، به ویژه در هنگام مسافرت‌های طولانی، بسیار به‌دردبخور است.

وسیله‌ای سرگرم‌کننده روی مچ دستتان

تصور کنید در حال قدم زدن هستید و ناگهان تصمیم می‌گیرید که ویدئو یوتیوبی که تعریفش را از دوستانتان شنیدید، تماشا کنید. با یک یا دو کلیک، به سادگی می‌توانید آن را بر روی مچ دستتان تماشا کنید. گرچه برای تماشای ویدئو، نمایشگر کوچکی دارد، ولی برای لحظات ناگهانی، بسیار مفید و سودمند است.

به‌علاوه، می‌توانید با آن، موسیقی نیز پخش کنید. برخی از مدل‌های ساعت‌های هوشمند، این قابلیت را دارند که فایل‌های موسیقی را در خود ذخیره کنند، بنابراین، تنها با کمک هدفون‌های بلوتوثی می‌توانید به موزیک دلخواهتان گوش دهید.

در آخر

در آخر، بد نیست معایب ساعت‌های هوشمند را نیز بیان کنیم. از مهم‌ترین آن‌ها، ماندگاری پایین شارژ باتری برخی مدل‌ها، نمایشگر کوچک و عرضه سریع نسخه‌های جدید است.

ولی به این نکته نیز دقت کنید که ساعت‌های هوشمند هیچ‌گاه قرار نیست جای گوشی‌های همراه را برایتان پر کند، بلکه آن‌ها ابزارهای مکملی برای گوشی‌ها هستند. به همین دلیل، نقاط ضعفشان اهمیت چندانی ندارد و می‌شود به سادگی از کنارشان گذشت.

منبع: زوم لایف

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *