سه شبکه ی اجتماعی برای یادگیری زبان خارجی

در طول چند سال گذشته شبکه های اجتماعی زیادی در زمینه یادگیری زبان های خارجی به وجود آمده اند که یادگیری را لذت بخش تر، جالب تر و مفید تر از همیشه می کنند. هم اکنون دانش آموزان زبان های خارجی با استفاده از این شبکه ها می توانند با دانش آموزان دیگر از سرتاسر دنیا معاشرت کنند، یاد بگیرند و یاد بدهند و لذت ببرند. در ادامه سه شبکه اجتماعی فوق العاده معرفی می کنم که می توانید از آنها استفاده کنید. امیدوارم لذت ببرید.

Live Mocha

Livemocha.com به طور قطع یکی از کامل ترین شبکه های اجتماعی در زمینه ی یادگیری زبان های خارجی است. این سایت بیش از ۶ میلیون کاربر دارد و یکی از ۵۰ وب سایت برتر سال ۲۰۱۰ به انتخاب مجله ی تایم بوده است. در صفحه ی شخصی هر کاربر عکس، مشخصات و دوستانش نشان داده می شوند و کاربر می تواند مشخصات خود را ویرایش کند و از بین گزینه ها زبان مادری و زبانی را که می خواهد یاد بگیرد انتخاب کند. همین طور امکان گفتگو ی زنده با سایر کابران آنلاین وجود دارد.

بعد از  عضویت با توجه به زبان و سطح انتخابی شما، سایت به شما درس های مختلفی پیشنهاد می کند.این درس ها در زمینه های مختلفی از جمله گرامر، لغت و Listening هستند و می توانند تاثیر زیادی روی یادگیری شما بگذارند. امتیازگیری سایت هم اشتیاق یاد گرفتن را چند برابر می کند. شما می توانید با کامل کردن درس های سایت در زمینه ی زبان انتخابی خود و همچنین با آموزش زبان مادری خود به سایر کاربران، نوشتن مقاله و ترجمه می توانید امتیاز به دست بیاورید و به دیگران کمک کنید. اگر امتیازتان به حد نساب رسید و می توانید از کلاس های پیشرفته ی سایت به طور رایگان استفاده کنید!

Bussu

Busuu.com شبکه اجتماعی دیگری در زمینه ی یادگیری زبان های خارجی است که مانند یک بازی آنلاین چند نفره عمل می کند. این سایت درس، امتحان، مطلب، گفتگوی تصویری، درک مطلب، گرامر و خیلی مزایای دیگر به صورت چند نفره می دهد که بیشتر آن رایگان هستند. در این سایت شما می توانید به هر زبانی مطلبی بنویسید و منتظر باشید که کاربر دیگری آن را تصحیح کند و اشکالاتتان را به شما بگوید. Busuu.com جایزه های مختلفی برده است که نشان دهنده ی قدرت و کیفیت آن است.

Italki

سایت Italki.com در زمینه ی بیش از ۱۰۰ زبان از ۲۰۰ کشور دنیا فعالیت می کند. شما در این سایت می توانید دوستان جدیدی از سراسر دنیا پیدا کنید، برای خودتان معلم پیدا کنید، سوال هایتان را در بخش پرسش و پاسخ بپرسید و جواب بگیرید و از سایر امکانات سایت که کم هم نیستند، برای یادگیری زبان مورد نظر خود استفاده کنید. علاوه شبکه ی اجتماعی، آی تاک آی منابع بسیار گسترده ای در زمینه ی یادگیری زبان های مختلف دارد.

 

مطالب مرتبط

۱ دیدگاه

  1. لیلا گفت:

    زبان اینگلیسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *