شعور جنسی یعنی چه

مشاور زناشویی و نویسنده کتاب پر سر و صدای « زناشویی در قفس» Esther Perel که به شکل خارق العاده ایی به درون امیال جنسی بشر معاصر نقب می زند مصاحبه ایی داشته است که بخش هایی از آن را برای تان تهیه کرده ایم:

منظورت از شعور جنسی چیست؟

من در طی سال ها مشاوره زناشویی مدام این بحث زوج هایی که از هم ناراضی هستند را می شنوم که مرد به همسرش می گوید « « همه این سال ها انگار با یک جسد سکس داشتم. هیچوقت احساسی از خودت بروز ندادی» که زنها هم معمولا جواب می دهند « این همه سال تو فقط می خواستی سریع تموم بشی و من رو وسط زمین و آسمون رها کنی»

این همان اتفاقی است که من آن را کمبود شعور جنسی می دانم. اکثر مردان و زنان یاد نگرفتند از مرحل سکس حیوانی عبور کنند. یاد نگرفتند در خصوصی و شکننده ترین حالت شان یعنی وقتی در کنار هم لخت درازکشیده اند با هم صمیمی و صادق باشند.

تلاش نکردند بفهمند هر کدام شان از سکس چه می خواهند؟ اکثریت بشر شاید حتی یکبار کنار شریک زندگی اش ننشسته و از هم نپرسیدند منظورشان از سکس چیست؟ ایا به دنبال همدلی و یکی شدن هستند؟ ایا در جستجوی قدرت هستند؟ ایا سکس یک نوع فرار است؟ ایا می خواهند با سکس به یک انسان دیگر تسلط یا مالکیت داشته باشند؟ ایا می خواهند خودشان را تسلیم کنند؟ می خواهند لذت دوست داشتنی بودن را تجربه کنند؟ می خواهند تر و خشک شوند؟ لوس شوند؟ ایا حتی می خواهند بترسند و تحقیر شوند؟

مردان و زنان می توانند مراحل خیلی انسانی تری از هوس و میل جنسی و جذبه و بخصوص لذت را تجربه کنند اگر به دام توقع و تربیت حیوانی از سکس نرسند. ما باید بدانیم که حیوانات سکس دارند. ما هوس و لذت جنسی داریم.

انسان ها می خواهند حس کنند خواستنی هستند. که مرکز جهان یک نفر دیگر هستند. که بدن شان برای یک فرد دیگر مطبوع است. برای همین مردان و زنان باید با هم حرف بزنند. باید برای رابطه جنسی، قصه و حرف و راز درست کنند.

سکس یک هدف نیست که به آن دست یابند. سکس یک لذت است که باید تجربه کنند. لذت هم، مدام می تواند تعریف بهتر و عمیقتری داشته باشد. ما انسانها صمیمانه و بدون خجالت باید برسیم به این حقیقت که سکس یعنی عشق ورزیدن. فقط در این صورت است که سکس از گناه و شرم فاصله می گیرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *