شواهدی از زندگی پس از مرگ – قسمت اول

در چندین سال اخیر گزارش های زیادی از افراد مختلف منتشر شده است که نشان می دهد فرد به طور موقت علایم حیات خود را از دست داده است اما با تلاش پزشکان و یا اتفاقات دیگر، احیا شده است. آیا این افراد می توانند راز دنیای دیگر و جهان پس از مرگ را برای ما فاش کنند؟ آیا دنیای دیگر پس از مرگ انسان وجود دارد؟

پدیده ی near-death (حالت نزدیک مرگ) یا همان تجربه ی بودن در خارج از جسم خود یکی از عجیب ترین اتفاق هایی است که امکان دارد برای هر انسانی رخ دهد.
اخیرا محققان انگلیسی مطالعات وسیعی در این ضمینه داشته اند. آنها بر روی تعداد بسیاری از افراد که در این شرایط قرار گرفته بودند و عملکرد مغز آنها از کار افتاده بود، تحقیقاتی انجام داده اند. این افراد دقیقا به یاد می آوردند که در آن لحظه چه اتفاقاتی برای آنها رخ می داد و در محیط اطراف آنها چه می گذشت.
یکی از کامل ترین و دقیق ترین موردها مربوط است به مردی ۵۷ ساله. او می گوید: “دقیقا یادم می آید که خارج از بدن خود، و در حال نگاه کردن به پزشک ها بودم که تقلا می کردند من را نجات بدهند.” او دقیقا صحنه هایی را که اتفاق افتاده بودند، مو به مو بازگو کرد. او صدای دو بیپ را از دستگاهی می شنید که هر سه ثانیه به صدا در می آمد که این اتفاق دقیقا در زمانی رخ می داد که مغز او کاملا از کار می افتاد!
قطعا تحقیقات بسیار زیادی باید انجام شود تا دلیلی قانع کننده برای این گونه اتفاق ها بیان شود. اما اینکه عملکرد مغز از کار بیافتد از لحاظ پزشکی مساوی با مرگ است!
نظر شما چیست؟ آیا به زندگی پس از مرگ اعتقادی دارید؟ آیا انسان پس از مرگ به جای دیگری می رود و یا اینکه زندگی او با مرگ پایان می پذیرد؟ آیا انسان می تواند بالاخره راز مرگ را به طور کامل کشف نماید؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *