طرز تهیه باترمیلک Butter Milk

باتر میلک نام یک محصول لبنی بسیار معروف است که در فرایند پخت انواع شیرینی و کیک از آن استفاده می شود اما متاسفانه در کشورمان به راحتی پیدا نمی شود .

درست کردن باتر میلک بسیار ساده است و در فرایند ساخت آن از مواد ساده و قابل تهیه استفاده می شود . روش های متفاوتی برای درست کردن این ماده وجود دارد که در این جا به معروف ترین آن ها اشاره شده است . ممکن است در تجربه اول ، مزه باتر میلک خانگی با نوع صنعتی مقداری تفاوت داشته باشد اما پس از چند بار تجربه ، مزه آن بهتر و بهتر می شود .

روش اول :

یک قاشق غذا خوری سرکه سفید یا آب لیمو ( ترجیحا آب لیمو ترش ) را در یک پیمانه شیر سرد بریزید و بدون هم زدن ۱۵ دقیقه زمان بدهید . سپس می توانید از این محلول به عنوان باتر میلک استفاده نمایید .

روش دوم :

این روش نیز مانند روش قبل است با این تفاوت که در این روش به جای آب لیمو یا سرکه از یک و سه چهارم قاشق غذا خوری کرم تار تار استفاده می شود که تهیه کرم تار تار به نسبت تهیه سرکه و آب لیمو قدری دشوار تر می باشد . این میزان کرم مناسب برای یک لیوان شیر می باشد

روش سوم :

در این روش ، یک لیوان را به اندازه سه چهارم از ماست خامه ای و یک چهارم از شیر پرچرب پر می کنیم و سپس محلول را خوب هم می زنیم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *