عبارت سومری Mu – وسیله نقلیه

عبارت سومری Mu به معنی نام است . در دوران باستان ، داشتن یک سفینه با قابلیت جابجایی سریع معادل داشتن ” نام ” بود . این بی شباهت به دنیای امروزی نیست ، جایی که بدون ماشین یا کارت اعتباری به چشم جامعه ، اعتبارتان کافی نیست . داشتن یک ” نام ” ( وسیله نقلیه ) درزمان های خیلی کهن نماد مرتبه و مقام بود . تنها خدایان ، شاهان و کاهنه هایی که مستقیماً با خدایان آسمانی در ارتباط بودند و یک سری انسانهای خاص حق استفاده از ” نام ” را بر زمین داشتند .

بسیاری از لغات سومری با قرارگرفتن در کنار هجاهایی از امسا ( زبان ماتریکس ) با آن ها ترکیب شده اند . به طور کلی وقتی دو واکه یکسان داریم دومی خوانده نمی شود . ( به این معنی که عبارت MU در اصل به شکل MU,U نوشته می شود ) به لطف آواشناسی هجابندی سومری ، معنی اصلی لغت MU به شکل جادویی ظاهر شده . ترکیبهایی که از Mu استفاده می کنند یا به شکل Mub ( آتش سوزی و شعله ور شدن ) و یا U ( مسافرت و صعود وخیزش ) نوشته می شوند هم جزء همین خانواده هستند . عبارت MU سومری به شکل MU-U تجزیه می شود که به معنی شعله ور شدن و صعود کردن ( یا مسافرت کردن ) است .

عبارت آکدی Sumu به معنی ” نام ” است که تجزیه آن به سبک سومری می شود Sum-u یا Sum ( بدست آوردن – بخشیدن ) و U ( سفر ، برخاستن وخود بالابر ) و حاصل آن اشاره به سفر و صعود خود به خودی ( خود بالاروی ) است . استنساخ آن به هجاهای سومری ثابت می کند که Sumu آکدی یک شی ء قابل پروازی بوده که برای سفر استفاده می شده .

لغت عبری برای نام Sem است و احتمالاً از عبارت آکدی Sumu گرفته شده که معادل سومری Mu است . با همان روشی که هجاهای سومری را تجزیه می کنیم به سراغ عبارت Sem می رویم . SE ( آتش سوزی ، گرما ) Em یا Im ( باد ، نفس ، طوفان و ابرها ) . SE-EM روی هم می شود نفس یا طوفانی که با آتش در آمیخته . بازهم در اینجا با شیء ای طرف هستیم که آتش تولید می کند وبا سرعت باد حرکت می کند . لغت مصری برای نام REN است و از آنجائیکه یکی از دو واکه حذف شده ( یعنی یکی از دو واکه E ) تجزیه آن به زبان سومری می شود RE (راندن ، حمل کردن و بردن ) و EN ( ارباب ) و در کنارهم می شود REEN که ترجمه آن می شود ” آنچه که ارباب ها به ارمغان می آورند ” .

تصویر ، دو جت یا شاتل از نوع MU,U را نشان می دهد .

تصویر ، دو جت یا شاتل از نوع MU,U را نشان می دهد .

 این عکس توسط وایت بیر از سطح صخره ای گرفته شده که در نزدیکی اورایبی در آریزونا قراردارد . حکاکی این سنگ بسیار قدیمی است و قدمت آن به مدتها قبل از اختراع هواپیما بر می گردد . بین دو سفینه ، شی ء عجیبی قراردارد که می تواند ماهواره یا قمر مصنوعی باشد .

راز ستارگان تاریک . فصل بیست و دوم با عنوان ” امضاء مردوکو ” .

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *