عوامل ایجاد درد قفسه سینه

سینه

درد قفسه سینه: شش دلیل ممکن است عامل ان باشد

درد قفسه سینه یک شکایت رایج است که می تواند به علت عوامل ایجاد شده از اعماق شکاف به سرطان ریه باشد. درد مرتبط با قفسه سینه ممکن است ناگهانی و تیز یا مبهم و درد باشد.

بسیاری از موارد درد قفسه سینه با شرایط جدی مرتبط نیستند و خودشان یا با حداقل درمان حل می شوند. دیگران، با این حال، اورژانس پزشکی هستند که نیاز به مداخله فوری دارند.

مطالب این مقاله:

شش دلیل ممکن برای درد قفسه سینه
قفسه سینه
علائم درد قفسه سینه
چه وقت برای دیدن یک دکتر
شش دلیل ممکن برای درد قفسه سینه

علل احتمالی بسیاری از درد قفسه سینه وجود دارد. پزشک یک معاینه فیزیکی و اسکن تصویری را تشخیص می دهد.

دلایل متداول برای درد قفسه سینه عبارتند از:

۱٫ آسیب

آسیب ورزشی به دنده ها

آسیب های مرتبط با ورزش و سایر موارد می تواند باعث ایجاد دنده های کبود یا شکسته شود.

آسیب به قفسه سینه از سقوط، برخورد ترافیکی و تماس با ورزش، شایع ترین علت درد قفسه سینه است. انواع آسیب ها عبارتند از:

دنده های شکسته
رباط کبود
شکاف دنده
کشش عضله

درد قفسه سینه که بعد از جراحت شروع می شود معمولا با اشعه ایکس تشخیص داده می شود تا شکاف استخوانی و شکستگی را برجسته نماید. MRI ها و اسکن های دیگر می تواند آسیب بافت نرم را تشخیص دهد.

۲٫ کیستونوردیت

کاستوکاندریت یا سندرم تیتز یکی دیگر از علل شایع درد قفسه سینه است.

این وضعیت توسط التهاب غضروف در قفسه سینه مشخص می شود. این معمولا در غضروف رخ می دهد که به دنده های فوقانی به ستون فقرات میچرخد، ناحیه ای به نام جراحت جراحی است.

درد قفسه سینه به علت کتوکاندریت متغیر است از خفیف تا شدید. علائم عبارتند از حساسیت و درد هنگام لمس کردن ناحیه قفسه سینه. موارد شدید می تواند منجر به درد شود که اندام را منتشر می کند یا درد که با زندگی روزمره مواجه می شود.

برخی از موارد کتوکونوردیت بدون درمان درمان می شوند، در حالی که برخی دیگر نیاز به مداخله پزشکی دارند.

۳٫ Pleurisy

Pleurisy، که همچنین به عنوان پلوریت شناخته می شود، یک بیماری التهابی است که بر لایه های ریه و قفسه سینه تاثیر می گذارد.

پلورا بافتی نازک است که در آن دیواره سینه و ریه ها قرار دارد. در حالت سالم آنها، آنها به صورت یکنواخت بین یکدیگر حرکت می کنند. با این وجود، التهاب باعث می شود که آنها به مالش بپردازند و باعث درد شدید شوند.

از زمان ظهور آنتی بیوتیکها، پلوریس بسیار کمتر از آن است. حتی زمانی که این اتفاق می افتد، اغلب شرایط خفیفی است که به تنهایی حل می شود. Pleurisy معمولا از چند روز تا ۲ هفته طول می کشد.

سایر شرایط التهابی ریه، مانند برونشیت، همچنین ممکن است درد در اطراف قفسه سینه ایجاد کند.

۴٫ سرطان

سرطان ریه دومین شایعترین سرطان در ایالات متحده است.

سرفه مردانه

سایر علائم سرطان ریه عبارتند از سرفه طولانی و ضعف نفس.

یکی از علائم سرطان ریه، درد قفسه سینه یا درد قفسه سینه است که پس از عمیق تنفس، سرفه یا خنده می افتد. علائم دیگری که باید مورد توجه قرار گیرند عبارتند از سرفه خون یا خلط، تنگی نفس و خس خس.

چشم انداز سرطان ریه فقیرتر از سایر انواع سرطان است و عامل اصلی مرگ سرطان در میان مردان و زنان است. افرادی که مبتلا به سرطان ریه هستند در مراحل ابتدایی شانس بیشتری برای درمان دارند و اهمیت مداخله زودهنگام را برجسته می کنند.

سرطان ریه متاستاتیک، یا سرطان که در یک منطقه شروع می شود و به ریه ها گسترش می یابد، یک وضعیت تهدید کننده زندگی است. همچنین باعث ایجاد درد در قفسه سینه یا قفسه سینه خواهد شد.

۵٫ فیبرومیالژیا

این یک بیماری مزمن است که موجب درد در سراسر بدن می شود. فیبرومیالژیا توسط کالج آمریکایی روماتولوژی تخمین زده می شود که بین ۲ تا ۴ درصد افراد تا ۹۰ درصد آنها زنان هستند.

درد مرتبط با فیبرومیالژیا ممکن است سوزش، سوزش، ضربه زدن یا درد باشد. این درد ها در قفس سینه احساس می شود، هرچند که هر بخش از بدن می تواند تحت تاثیر قرار گیرد.

برخی تحقیقات نشان می دهد که درد قفسه سینه غیر اختصاصی، از جمله درد قفسه سینه، شایع ترین وضعیت مشترک است که منجر به پذیرش بیمارستان در افراد مبتلا به فیبرومیالژیا می شود.

۶٫ آمبولی ریه

آمبولی ریه (PE) زمانی است که یک شریان به ریه ها مسدود می شود. انسداد اغلب ناشی از لخته شدن خون است که از یکی از پاها عبور کرده است.

همچنین به علت درد قفسه سینه، PE می تواند علائم زیر را ایجاد کند:

تنگی نفس
تنفس سریع
سرفه، از جمله سرفه کردن خون
اضطراب
سرگردان
تعریق
ضربان قلب نامنظم

PE یک وضعیت جدی است که می تواند به علت کاهش اکسیژن در خون به ریه ها و سایر اعضای بدن آسیب برساند. هر کسی که علائم PE را تجربه می کند باید یک دکتر را ببیند.

موسسه ملی قلب، ریه و خون تخمین می زند که ۳۰ درصد از افرادی که PE را می سازند، اگر درمان نداشته باشند، می میرند. خوشبختانه، یک تشخیص سریع و درمان می تواند از عوارض پیشگیری کند.

قفسه سینه
مدل قفسه سینه
قفسه سینه قلب و ریه ها را از آسیب محافظت می کند.
قفسه سینه شامل ۲۴ دنده، ۱۲ در هر طرف و آن را از اندام های قفسه سینه، از جمله قلب و ریه ها، از آسیب محافظت می کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *