عکس ها و حقایقی درباره مریخ بخش چهارم

حقایقی درباره مریخ

مقایسه کوه المپوس در سیاره مریخ و کوه اورست در زمین


حقایقی درباره مریخ

سیارۀ سرخ روزگاری باسونامی درهم کوبیده شده بود

حدود ۳.۴ میلیاردسال پیش در پی برخورد دوسیارک به سیارۀ مریخ،سونامی بزرگی روی این سیاره رخ داد


حقایقی درباره مریخ

انسان برای زندگی به اکسیژن نیاز دارد، اما بر روی مریخ خبری از اکسیژن نیست. به همین دلیل تأمین این ماده در اولویت کاری پژوهشگران قرار گرفته است. گروهی از دانشمندان در موسسه فناوری ماساچوست در حال کار بر روی دستگاهی هستند که می‌تواند بر روی مریخ، اکسیژن تولید کند. این دستگاه قرار است تا سال ۲۰۲۰ مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

جو مریخ شامل ۹۶ درصد دی اکسیدکربن و کمتر از ۰٫۲ درصد اکسیژن است(جو زمین ۲۱ درصد از اکسیژن تشکیل شده) به همین دلیل اگر انسان هوای مریخ را استنشاق کند قطعا خواهد مرد؛ بنابراین باید در سطح مریخ شرایط به‌گونه‌ای فراهم شود که انسان بتواند در آنجا به‌ راحتی تنفس کند. یکی از این راه‌ها، بهره‌گیری از گیاهان است. با توجه به این‌که گیاهان دی‌اکسید کربن را جذب و اکسیژن پس می‌دهند، طراحی مکانی با انبوهی از گیاهان می‌تواند اکسیژن لازم برای حیات انسان را فراهم کند.


حقایقی درباره مریخ

ناسا: اینکه زمانی مریخ تا حدود زیادی مثل زمین بوده شکی نیست، اما آیا حیات هم وجود داشته باید بیشتر تحقیق کنیم.


حقایقی درباره مریخ

ناسا: به مدارکی دست یافتیم که نشان می دهد،در حال حاضر آب در سطح مریخ جریان دارد.


سیستم فرود دفعی بهینه‌ترین روشی است که با استفاده از آن می‌توان فضاپیماهایی با وزن و حجم بزرگ را روی سطح مریخ فرود آورد، البته شاید در ظاهر این سیستم ساده به نظر برسد، اما پیچیدگی آن به اندازه‌ای است که هنوز متخصصان ناسا موفق به عملی کردن آن نشده‌اند. فضاپیماهایی که به سمت زمین حرکت می‌کنند، به لطف هوای فشرده در جو زمین و با استفاده از اصطکاک ایجاد شده، سرعت خود را کاهش می‌دهند، اما جو مریخ، یک هزارم فشار جو زمین را دارا است، از این‌رو اصطکاک کمتر بوده و از این‌رو احتمال برخورد با سطح مریخ وجود دارد. متخصصان ناسا موفق شده‌اند روشی پیدا کنند که با استفاده از آن تنها می‌توان سخت‌افزاری به وزن یک تن را روی مریخ نشاند. آژانس فضایی ایالات متحده‌ی آمریکا در تلاش است تا روش‌های بهتری را برای فرود آوردن حجم زیادی از سخت‌افزار روی کره‌ی مریخ پیدا کند. ناسا در سال ۲۰۱۴ با انجام آزمایشاتی روی دراگون، تایید کرد که با روش استفاده شده در این کپسول، می‌توان روی کره‌ی مریخ فرود آمد.ناسا حتی پیشنهاد داده که دراگون قرمز می‌تواند نمونه‌های از سطح مریخ را برداشته و با خود به سطح زمین بیاورد.

ارسال فضاپیمای دراگون قرمز را باید مرحله‌ی مهمی در آینده‌ی کلونی سازی در مریخ بدانیم، چراکه قبل از ارسال انسان به سیاره‌ی سرخ، باید با استفاده از استقرار سخت‌افزار مورد نیاز، محیط برای زندگی انسان آماده شود. با توجه به نیاز برای پیاده‌سازی پیش نیازهای زندگی و کلونی سازی انسان، وجود فضاپیماهایی نظیر دراگون برای صنعت فضانوردی امری ضروری است. براساس اطلاعات ارائه شده، ایلان ماسک برنامه‌ی کلونی سازی خود در مریخ را سپتامبر سال جاری طی کنفرانس هوا و فضا در گوآدالاخارای مکزیک، رونمایی می‌کند.


کاوشگر کنجکاوی شواهدی از وجود نیترات در مریخ کشف کرد

مریخ‌نورد «کنجکاوی»، هنوز برای یافتن نشانه‌هایی از حیات در سیاره مریخ درحال کنجکاوی است. این روبات جستجو‌گر به تازگی شواهدی از وجود نیترات (ترکیبات نیتروژن) که از جمله مواد ضروری و اصلی حیات است در سه محل نزدیک به ایستگاه فرود خود کشف کرده است.


تشکیل حلقه‌ای شبیه زحل دور مریخ در آینده

تشکیل حلقه‌ای شبیه زحل دور مریخ در آینده

قمر مریخ بیش از هر قمر دیگری در منظومه شمسی به سیاره‌ی خود نزدیک‌ است. این فاصله‌ی کم و قرار گرفتن تحت نیروی گرانش مریخ می‌تواند منجر به متلاشی شدن قمر و تشکیل حلقه‌ای همانند حلقه‌ی زحل دور مریخ شود.


ناسا دو لباس فضانوردی جدید برای سفر به مریخ، معرفی کرد لباس فضانوردی z2

ناسا بدون اتلاف وقت در تلاش برای پیش‌برد برنامه‌های خود برای تحقق سفر به مریخ است. دو لباس جدید فضانوردی نیز قدمی در این راه است. این دو لباس در ماه اکتبر معرفی شده بودند و حالا به مرحله‌ی آزمایش‌های نهایی رسیده‌اند


پیشنهاد می گردد سایر بخش های این نوشته را نیز مطالعه فرمایید

عکس ها و حقایقی درباره مریخ بخش اول

عکس ها و حقایقی درباره مریخ بخش دوم

عکس ها و حقایقی درباره مریخ بخش سوم

عکس ها و حقایقی درباره مریخ بخش چهارم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *