غول های موقرمز غار لاولاک

غول های موقرمز

در سال ۱۹۱۱ معدنچیانی که در غار لاولاک (Lovelock Cave) در ایالت نوآدا در حال کندن توده ای از فضله ی پرندگان بودند با بقایای ارزشمندی از اجساد بومیان قدیمی منطقه مواجه شدند. بعد از جستجوهای بیشتر آن ها بقایایی مربوط به یک انسان مومیایی شده با قدی نزدیک به ۲ متر و موهای قرمز پیدا کردند.

این غار به سرعت به یک مکان حفاری باستان شناسی تبدیل گردید و اشیاء و بقایای بسیار عجیبی پیدا شد. برای مثال در این مکان یک صندل ۳۸ سانتیمتری به دست آمد که به نظر می رسید متعلق به یک انسان بسیار عظیم الجثه باشد و همچنین یک جای دست بسیار بزرگ که دو برابر اندازه ی دست یک انسان معمولی بود.

برخی بر این باورند که این کشفیات تاییدی است بر افسانه های پایوت ها (the Paiute) در مورد انسان های آدمخوار مو قرمز با صورت هایی کک مکی با نام «سی ته کاه» (Si-Te-Cah) که به این مناطق امده بودند. بر اساس این افسانه این غول ها با قایق به این مناطق آمده و شروع به خوردن پایوت ها کردند. در نهایت پایوت ها برای کشتن غول ها به تعقیب آن ها پرداخته و هنگامی که باقیمانده ی این غول ها وارد غار لاولاک شدند پایوت ها غار را به آتش کشیدند تا غول های پناه گرفته در داخل آن بمیرند.

در نتیجه ی گذر زمان و همچنین ضربات معدنچیان این مومیایی موقرمز از بین رفته بود بنابراین نمی توان این افسانه را تایید کرد. برخی از افراد ادعا کرده اند که این مومیایی را در حالت سالم دیده اند و اگر ادعاهای آن ها واقعیت داشته باشد می توان نتیجه گرفت که این غول ها در واقع گروهی از افراد خشن اروپایی بوده اند که به شدت این بومیان آمریکایی را آزار داده و در نهایت در صحرای نوآدا از بین رفته اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *