فاکتورهای مهم رتبه بندی وب سایت ها در گوگل

 

۱٫طول محتوای متنی

قبلا درباره این موضوع صحبت کرده بودم و گفته بودم طول محتوا یکی از فاکتورهای اصلی در سئو است. هرچه مقالاتتان از تعداد واژه های بیشتری برخوردار باشد مسلما تعداد کلید واژه های به کار رفته در آن هم بیشتر است. البته این دلیل اصلی نیست. بلکه گوگل یک مقاله یا نوشته کامل را که به درد به خور برای مخاطب باشد را در محتوایی بیشتر از ۲۰۰۰ لغت می بیند. البته خیلی از متخصصان گفته اند سعی کنید مقالات و کلا محتوای متنی خود را با ۲ الی ۳ هزار لغت تولید کنید. معمولا مقالاتی از این نوع در جایگاه بهتری در گوگل قرار می گیرند.

 

۲٫سرعت بارگذاری صفحات وب سایت

سرعت بارگذاری سایت یکی از دلایل مهمی است که گوگل از طریق آن به سایت ها رتبه می دهد. وب سایت هایی که صفحات سایت خود را از هر جهت بهینه کرده اند تا سرعت بارگذاری آن ها بالا رود معمولا در جایگاه بهتری در گوگل نسبت به رقبای خود قرار دارند. پس خیلی مهم است که سرعت بارگذاری سایت شما بالا باشد. البته نه فقط صفحه اول! بعضی از دوستان هستند که فقط به فکر بهینه سازی صفحه نخست سایت خود هستند و به دیگر صفحات سایت خود اهمیت نمی دهند. برای اینکه وب سایتی با صفحات بهینه داشته باشید باید به فکر بهینه سازی کدهای وب سایت خود باشید. معمولا وب سایت هایی که کد نویسی استاندارد شده باشند مشکلی از بابت سرعت ندارند.

 

۳٫آپدیت محتوای سایت

گوگل به بروزرسانی منظم محتوای وب سایت ها اهمیت می دهد و هر وب سایتی را که به صورت منظم در بازه های زمانی مختلف محتوای خود را بروزرسانی می کند را زیر نظر می گیرد. وقتی وب سایتی محتوای خود را که فرقی نمی کند از چه نوعی است به صورت منظم مثلا هر شب ساعت ۱۰ منتشر می کند این از دید گوگل مخفی نمی ماند و همین می تواند معیاری برای رتبه بندی آن سایت در گوگل باشد. از طریق پست های زمانبندی شده می توانید محتوای خود را در هر ساعتی که دوست داشته باشید در سایت خود منتشر کنید. مثلا توسط وردپرس به راحتی می توانید محتوای خود را در زمان مشخص در سایت خود منتشر کنید.

 

۴٫لینک های داخلی

هرچه تعداد لینک های داخلی در مطالب سایت شما بیشتر باشد بهتر است. ربات های گوگل به راحتی از طریق لینک های داخلی موجود در مطالبتان می توانند ارتباط آن ها را با هم پیدا کنند. البته به گفته خود گوگل بیشتر از ۱۰۰ لینک داخلی در یک صفحه نباید باشد. سعی کنید کلمات کلیدی مورد نظر خود را به مقالات مرتبط به آن ها که از قبل نوشته اید لینک کنید. در کل سعی کنید محتوای خود را طوری بنویسید که بتوانید آن را به راحتی به دیگر محتواهای سایت خود لینک دهید.

 

۵٫لینک های خارجی

لینک های خارجی که در محتوای خود قرار می دهید برای گوگل بسیار اهمیت دارد. بسیاری از دوستان هستند که فکر می کنند اگر در محتوای خود به سایتی لینک بدهند باعث افت رتبه آن ها می شود ولی در صورتی که این طور نیست. سعی کنید حتما لینک خارجی به اندازه کافی در سایت خود داشته باشید. مثلا اگر درباره سایت MOZ می نویسید حتما لینکی به او دهید. با این کار گوگل ارتباط محتوای شما را با منبعی که ازش نام بردید را می فهمد. سعی کنید حتما به سایت هایی که از لحاظ کاری با شما یکی هستند لینک دهید. اگر هم از مقالات ترجمه شده خارجی استفاده می کنید حتما لینک منبع را درج کنید.

 

۶٫گواهینامه SSL

گوگل خیلی وقت است که به امن بودن وب سایت ها اهمیت می دهد و طبق گفته خود، وب سایت هایی که از پروتکل HTTPS استفاده می کنند قابل قبول بوده و صد در صد روی رتبه سایت آن ها در گوگل تاثیر گذار است. البته همانطور که قبلا در مقاله پروتکل SSL چیست؟ و آیا روی سئو سایت تاثیری دارد؟ به آن اشاره کردم با وجود سرعت پایین اینترنت در ایران استفاده کردن از این پروتکل امن برای وب سایت ها توصیه نمی شود. شما سعی کنید از این فاکتور صرف نظر کنید و روی فاکتورهای دیگر بیشتر تمرکز کنید. عدم استفاده از SSL خلائی رو در وب سایت شما ایجاد نمی کند.

 

۷٫درج کلمات کلیدی در تگ H1

یکی از مهمترین تگ هایی که در سئو اهمیت دارد استفاده از تگ H1 در محتوای وب سایت است. در واقع گوگل از روی عناوینی که در تگ H1 قرار می گیرند به موضوع فعالیت وب سایت ها پی می برد. سعی کنید در تگ های H1 خود از کلمات کلیدی مربوط به حوزه کاری خود استفاده کنید. یعنی عناوینی که برای مقالات خود انتخاب می کنید حتما دارای کلید واژه های اصلی شما باشند.

 

۸٫اطلاعات دامنه سایت

منظور از اطلاعات دامنه سایت اطلاعاتی است که در Whois نمایش داده می شوند. متاسفانه بسیاری از دوستان هستند که این اطلاعات را مخفی کرده اند و کسی قادر به دیدن اطلاعات دامنه وب سایتشان نیست. گوگل هم از این موضوع چندان خوشش نمی آید و به این سایت ها رتبه پایین تری نسبت به دیگر سایت ها می دهد. به خاطر اینکه گوگل پیش خودش فکر می کند که حتما مدیر چنین سایت هایی چیزی برای مخفی کردن دارند. جالب است بدانید آقای مت کاتز هم چنین کاری رو منع نکرده و گفته پنهان کردن اطلاعات دامین کار بدی نیست اما وقتی کنار دیگر فاکتورها قرار بگیرد می تواند روی سئو تاثیر گذار باشد.

 

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردم ۸ مورد را که جزء فاکتورهای مهم در رتبه بندی سایت ها در گوگل است را عنوان کنم. با رعایت این نکات می توانید جایگاه خوبی را نسبت به قبل در گوگل از آن خود کنید. همیشه به صفحه اول در گوگل فکر کنید چرا که جایگاه خوب در گوگل کسب و کار اینترنتیشما را به کلی متحول می کند. امیدوارم از این مقاله استفاده کافی را برده باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *