قبل از خرید گوشی باید چه کارهایی انجام دهید؟

گوشی

گوشی

یکی از کارهای زمان‌بر و نسبتا دشوار برای بسیاری از افراد، خرید گوشی است. هرچه اطلاعات ما درباره گوشی‌های مختلف دربازار بیشتر باشد، خرید مطمئن‌تر و لذت‌بخش‌تری خواهیم داشت. اینجاست که مشخص می‌شود چرا باید قبل از انتخاب گوشی مقایسه‌ها را بخوانیم؟

در ادامه به بیان مهم‌ترین نکاتی پرداخته‌ایم که این در خصوص به آن‌ها نیاز دارید.

محدود کردن گزینه‌های انتخابی

در گام نخست، باید بودجه‌مان را در نظر بگیریم و با توجه به آن، گزینه‌های انتخابی‌مان را محدود کنیم.

قدم بعدی، تعیین خواسته‌ها و نیازهایمان است. به عبارتی دیگر، چه مشخصاتی در گوشی بیشتر از همه برای ما اهمیت دارد؟ آیا پردازنده، رم  و سرعت دستگاه برایمان در اولیت است؟ یا کیفیت دوربین را به هر چیز دیگری ترجیح می‌دهیم؟ و یا به باتری با دوام طولانی، بیش از هر چیز دیگر نیاز داریم؟

پول

پول

مطالعه نظر کارشناسان و متخصصان

بهترین راه برای استفاده از نظر کارشناسان و متخصصان، مطالعه مقاله‌های تخصصی در وب‌سایت‌های معتبر است. در این مقالات، نقاط قوت و ضعف هر گوشی به دقت بررسی شده است. بنابراین، با مطالعه آن‌ها با دید بازتری می‌توانید دست به انتخاب بزنید و خود را از چنگال فریب تبلیغات پر سروصدا نجات دهید.

گوشی را دردست بگیرید

وقتی به یک فروشگاه گوشی موبایل می‌روید، حتما گوشی یا گوشی‌های مورد نظرتان را در دست بگیرید و ازنزدیک آن‌ها را بررسی کنید و ببنید آیا برایتان سنگین هست یا خیر و آیا حس خوبی از متریال استفاده شده در آن‌ها (مانند پلاستیک، شیشه یا فلز) می‌گیرید یا خیر.

بدیهی است اگر خوره فیلم و سریال‌اید یا گیمیرید، نمایشگرهای بزرگ‌تر بیشتر به کارتان می‌آید؛ ولی این نکته را نیز به یاد داشته باشید هرچه نمایشگر بزرگ‌تر باشد، به همان اندازه کار کردن با آن با یک دست مشکل‌تر می‌شود.

گوشی

گوشی

توصیه می‌کنیم هنگام خرید گوشی، سریع بودن واکنش نمایشگر را به دقت بررسی کنید. چند عکس با آن بگیرید و کیفیت عکس‌های ثبت شده را بررسی کنید تا متوجه شوید گوشی انتخابی‌تان، از لحاظ تجربه کاربری، تا چه حد حرف برای گفتن دارد.

دیگر نکات مهم در خصوص این پرسش که چرا باید قبل از انتخاب گوشی مقایسه‌ها را بخوانیم؟

از امتحان کردن برندهای جدید مانند شیائومی نترسید. چون اطلاعات شما درباره گوشی‌های برندی جدید کافی نیست، به این معنا نیست که گوشی‌های آن شرکت، کیفیت بدی دارند. این نکته ظریف را نیز به خاطر داشته باشید که همیشه برندهای مطرح، موبایل‌های فوق‌العاده‌ای به بازار عرضه نکرده‌اند. مطالعات مقالات تخصصی در این زمینه، دید بسیار بازی در این زمینه به شما می‌بخشند.

به‌ علاوه، همیشه نیازی به خرید جدیدترین مدل موجود در بازار نیست. می‌توانید گوشی‌های یک یا دو سال پیش را به ازای پول کمتر دریافت کنید. دقت کنید در بسیاری اوقات، گوشی‌های نسل جدید، بهبود اندکی نسبت به نسل قبل خود پیدا کرده‌اند و این بهبود اندک، به بهای قیمت گران‌تری برایتان تمام می‌شود.

هنگام خرید گوشی جدید، اجازه ندهید سخت‌افزار گوشی، توجهات شما را از قسمت نرم‌افزار دور کند. برای مثال، اگر به دنبال سریع‌ترین گوشی‌های اندرویدی هستید، یکی از پیشنهادهای ما به شما گوشی‌های پیکسل گوگل است. اگر ارائه به‌روز-رسانی‌های منظم نرم‌افزاری برایتان مهم است، می‌توانید به گوشی‌های وان-پلاس یا شیائومی فکر کنید. دقت کنید گوشی‌های ال‌جی یا HTC حرف زیادی در این خصوص برای گفتن ندارند.

در آخر

امیدواریم با توجه به نکات گفته شده در این مطلب، به اهمیت این پرسش «چرا باید قبل از انتخاب گوشی مقایسه‌ها را بخوانیم؟» پی برده باشید. هرچه در این زمینه مطالعه و تفحص بیشتری به خرج دهید، از خرید خود مطمئن‌تر و راضی‌تر خواهید بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *