قبل از صبحانه آب بنوشید

آب

ژاپنی‌ها عادت دارند که صبح‌ها پس از بیدار شدن از خواب دو لیوان آب می‌نوشند. محققان به این نتیجه رسیده‌اند که این کار فواید زیادی داشته و به لاغری و درمان بسیاری از بیماری‌ها کمک می‌کند پس بهتر است ژاپنی‌ها را الگوی خود قرار دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

به طور کلی نوشیدن آب باعث افزایش سوخت‌وساز بدن می‌شود و روشی مناسب برای کسانی است که به دنبال کاهش وزن هستند. همچنین مردم ژاپن اعتقاد دارند که مصرف دو لیوان در روز پس از بیدار شدن از خواب به درمان بسیاری از بیماری‌ها مانند سرطان کمک می‌کند و منجر به افزایش طول عمر می‌شود.

وقتی از یک خواب عمیق بیدار می‌شویم بدنمان دچار کمبود مایعات می‌شود حتی اگر قبل از خواب به میزان کافی نوشیدنی خورده باشیم. به همین دلیل نوشیدن آب پس از بیدار شدن از خواب شادابی و سرحالی در طول روز را در پی دارد. البته بهتر است از مصرف زیاد آن به صورت سرد خودداری شود چرا که در طولانی مدت عوارضی مانند چربی کبد، افزایش کلسترول و حتی سکته قلبی را به دنبال خواهد داشت.

مصرف آب در دفع مواد سمی از بدن نیز مفید است. هنگامی که می‌خوابیم بدن عملکرد هورمون‌ها را به تعادل می‌رساند و به بازسازی سلول‌ها می‌پردازد و انرژی خود را به دست می‌آورد. در نتیجه این فعالیت‌ها یک سری مواد سمی در بدن به وجود می‌آید و آبی که پس از بیدار شدن از خواب می‌نوشیم به خروج این مواد کمک می‌کند.

آب بنوشید تا لاغر شوید

همچنین محققان اعلام کردند که مصرف آب به صورت ناشتا منجر به کاهش اشتها می‌شود و در نتیجه لاغری را در پی دارد. این کار از مصرف کالری اضافی نیز جلوگیری می‌کند و به این ترتیب دیگر خبری از اضافه وزن نخواهد بود.

مقابله با یبوست از دیگر مزایای نوشیدن این مایع حیات قبل از صبحانه است. به گفته پزشکان دلیل اصلی مشکل یبوست کم آبی است و با مصرف روزانه آب می‌توان به تنظیم عملکرد روده‌ها و دستگاه گوارش کمک کرد.

متخصصان توصیه کرده‌اند که از مصرف آب سرد خودداری کنیم و بهتر است دمای آن با دمای بدن یکی باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *