لاشه یک حیوان عجیب الخلقه در مشگین شهر پیدا شد

لاشه یک حیوان عجیب الخلقه و شبیه موجودات ماقبل تاریخ در حوالی روستای آق بولاغ از توابع شهرستان مشگین شهر کشف شد.

به گزارش سایت خبری دولت؛ لاشه این حیوان که بیشتر شبیه پرندگان گوشتخوار فیلم های علمی، تخیلی ( از نسل دایناسورهای پرنده ) می باشد توسط تنی چند از اهالی این روستا کشف شده است. لاشه این جانور تقریباً سالم بوده و شاهدان عینی حتی احتمال می دهند که تنها چند روز از مرگ این حیوان گذشته باشد.

93150_693

مسوول و چند نفر از ماموران حفاظت محیط زیست مشگین شهر به این روستا مراجعه کرده و ادعاهای چندین نفر از روستاییان را مبنی بر مشاهده این جانور عجیب را استماع کرده اند. آنها همچنین به محل کشف این جانور مراجعه و شاهد آثاری از کشف شدن چنین موجودی در غار مورد اشاره روستاییان بوده اند. همچنین عکسی که یکی از روستاییان از لاشه این حیوان گرفته، بدست آمده است. مقام های محلی در شهرستان برای اطلاع از صحت و سقم این ماجرا بسیج شده اند.این لاشه بسیار شبیه نسل منقرض دایناسورها و پرندگان گوشتخوار ماقبل تاریخ است، بر اساس تحقیقات علمی آخرین نسل دایناسورهای پرنده موسوم به ‹تی رکس  یا دایناسور ستمگر مربوط به دوره ‹کرتاسه› در ۶۵ میلیون سال پیش می باشد.دستگیری قاچاقچیان لاشه حیوان عجیب‌الخلقه دو قاچاقچی لاشه حیوان عجیب الخلقه روز دوشنبه در مشگین شهر دستگیر شدند.

به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، به دنبال انتشار خبری مبنی بر کشف لاشه یک حیوان عجیب الخلقه و ناشناخته در مشگین شهر و قاچاق آن، دادستانی مشگین شهر وارد عمل شد و با تلاش ماموران انتظامی و یگان حفاظت محیط زیست مشگین شهر دو نفر از قاچاقچیان دستگیر و لاشه این حیوان کشف شد. با انتقال لاشه حیوان به اداره حفاظت محیط زیست مشگین شهر بررسی های اولیه روی این حیوان انجام شد. رییس اداره حفاظت محیط زیست مشگین شهر گفت: بررسی دقیق و علمی این لاشه نیازمند حضور دیرینه شناسان در این شهرستان است.
حسین دهقانی افزود: با توجه به قراین و شواهد و شکل ظاهری این حیوان می توان گفت لاشه متعلق به خانواده حیواناتی است که نسل آنها چند میلیون سال پیش منقرض شده است. دادستان عمومی و انقلاب مشگین شهر به خبرنگار ایرنا گفت: به احتمال قوی لاشه حیوان در جریان حفاری غیرمجاز آثار باستانی به صورت اتفاقی پیدا شده است.
لطف الله کوهی افزود: با توجه به آثار کربن و سوختگی بر روی بدن حیوان فراهم بودن شرایط ویژه زیرزمین عامل اصلی سالم ماندن شکل ظاهری آن بوده است.
شکل ظاهری این حیوان کاملا شبیه دایناسورهای ماقبل تاریخ است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *