مادران شیرده و کودکانشان(با استفاده ازخام گیاهخواری)

قنداق کردن نوزاد

طبق آخرین تحقیقات انجمن تغذیه آمریکا که سالانه راهنمای تغذیه برای افراد مختلف را اعلام می نماید از سال ۱۹۹۷ در مورد به رسمیت شناختن رژیم گیاهخواری اعلام موضع نموده این روش تغذیه ( خام گیاهخواری ) را روش سالم و از نظر مواد غذایی کامل برای تمام سنین از کودک ونوجوان و جوان و سنین بالاتر اعلام نمود.

این انجمن همچنین تغذیه خام گیاهخواری را تغذیه ای برتر و سالمتر از روشهای دیگر (همه چیزخواری ) اعلام نموده اضافه می کند که روش تغذیه گیاهخواری فواید سلامتی فراوانی در جلوگیری و همچنین بهبود بسیاری بیماریها دارد.

خام گیاهخواری از طرف این انجمن در زمان بارداری و دردوران شیردهی نیز توصیه میشود. خام گیاهخواری نیازهای بدن نوزادان ، کودکان ، نوجوانان را در هنگام رشد تامین مینماید .

>> بنابراین :

کودکان با خام گیاهخواری سالمتر رشد خواهد نمود . وشیر مادران خام گیاه خوار برای نوزادان مقوی تر و سالم تر می باشد .

در ضمن ” مغزها و دانه ها بخصوص بصورت شیر آنها برای تامین روی مناسب هستند همچنین حبوبات نیز دارای روی میباشند .

روزی سه فنجان شیر گردو ، بادام و یا شیر دانه کدو و آفتابگردان در اختیار کودک خود بگذارید .

بهترین غذا در سن ۸، ۹ ماهگی تا زیر یکسال میوه ها و شیر و دانه ها و مغزهای خام می باشند . پس از یکسالگی میتوانید سبزی ها را نیز بصورتی که در این نوشته آمده اضافه نمائید .

>>طرز تهیه شیر مغزها و دانه ها <<

از انواع مغزها و دانه ها میتوان به آسانی و در خانه شیری مغذی و سرشار از ویتامینها ، مواد معدنی کمیاب ، اسید های چرب ضروری و پروتئین تهیه نمود که علاوه بر منافع فراوانی که در بالا ذکر شد از مضراتی که شیر گاو بر بدن وارد می آورد نیز عاری است .

بادام ، گردو ، دانه آفتابگردان و دانه کدو مواد معمول برای تهیه شیر می باشند اگرچه درحقیقت از هر نوع مغز یا دانه خام میتوان شیر تهیه نمود .

دانه ها و مغزها باید بصورت خام و بوداده نشده باشند .

۱- یک فنجان دانه یا مغز خام مورد نظر را در آب آشامیدنی پاکیزه به مدت ۸-۱۲ ساعت خیس دهید

۲- پس از مدت زمان لازم برای خیس دادن دانه یا مغز را از آب خارج نموده در مخلوط کن بریزید .

۳- در ازای یک فنجان دانه یا مغز دو فنجان آب اضافه کنید (آب را آهسته آهسته اضافه کنید) و خوب مخلوط نمائید .

شیر شما آماده نوشیدن است. این شیر را میتوانید در صورت تمایل از صافی رد کرده قطعات درشت تر آنرا سوا کنید (بخصوص اگر شیر را برای نوزادانی که دندان ندارند و یا هنوز قادر به جویدن کامل نیستند تهیه می کنید) و مایع صاف شده را نوش جان کنید.

قطعات درشت تر که روی صافی باقیمانده نیز قابل خوردن هستند . میتوانید اونها را روی سالاد بریزید و یا بطور سوا مصرف کنید . هرچند میتوانید شیر را بدون صاف کردن مخلوط با قسمتهای درشتتر آن نیز مصرف کنید .

این شیر تا سه روز در یخچال تازه باقی خواهد ماند

۴- برخی علاقه دارند برای ایجادطعم و مزه متفاوت به این شیر یک قاشق عسل، اندکی دارچین ،کمی زعفران یا وانیل و امثال این مواد طبیعی را اضافه کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *