مایکل پکتر: بازی Ghost of Tsushima عنوان عامه‌پسندی نخواهد بود

بازی Ghost of Tsushima

«مایکل پکتر» (Michael Pachter)، تحلیل‌گر معروف دنیای بازی‌های ویدیویی، اعلام کرده است که استقبال زیادی از بازی Ghost of Tsushima نخواهد شد.

 

به جرائت می‌توان گفت بازی Ghost of Tsushima یکی از مورد انتظارترین عناوین انحصاری سال ۲۰۱۸ خواهد بود. این عنوان توسط استودیوی خوش‌نام «ساکر پانچ» (Sucker Punch) در حال ساخت بوده و در سبک جهان آزاد و اکشن ماجراجویی قرار می‎‌گیرد. تریلر منتشر شده از این بازی، ژاپن کهن و سامورایی‌ها را به تصویر می‌کشید و نوید یک بازی بسیار خوش‌ساخت و متفاوت را به بازیکنان می‌داد.

حال به نظر می‌رسد که پکتر نسبت به آینده این عنوان چندان خوش‌بین نیست. او در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد که فکر نمی‌کند بازی Ghost of Tsushima مورد استقبال عامه بازیکنان قرار بگیرد و ژاپنی بودن زمینه و داستان آن، دلیل اصلی این موضوع خواهد بود. او گفت:

به نظر من هر چیزی که بر اساس فرهنگ ژاپن ساخته شود، مورد استقبال مردم جهان قرار نخواهد گرفت. البته مطمئنم که بازی‌های ژاپنی عناوینی عالی هستند و نمرات بالایی را از منتقدان دریافت می‌کنند و بازیکنان حرفه‌ای عاشق آن‌ها خواهند شد، اما عموم بازیکنان و افراد عادی علاقه‌ای به این دست از بازی‌ها نشان نمی‌دهند. این بازی‌ها برای اکثر بازیکنان بیش از اندازه سخت و نامفهوم هستند. من بازی Persona 5 که بالاترین امتیازات را در سال جاری از منتقدان کسب کرده بود را انجام دادم و از آن خوشم آمد، اما زمانی که به آمار فروش آن نگاه کردم، باورم نمی‌شد که این بازی آنقدر فروش داشته باشد. این بازی‌ها چندان مورد استقبال عموم قرار نمی‌گیرند؛ هرچند امتیازات بالایی دارند و همیشه جایزه‌ها را درو می‌کنند. این قضیه در رابطه با بازی Ghost of Tsushima نیز صدق می‌کند.

البته پکتر اعتراف کرده که این عنوان به نظرش بسیار عالی است، اما به خاطر ژاپنی بودنش، توجهات زیادی را به خود جلب نخواهد کرد. لازم به ذکر بوده که ساکر پانچ یک استودیوی غربی بوده و بازی‌هایش از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و کسی چه می‌داند؟ شاید آن‌ها با استفاده از تجربه‌ای که دارند، باعث می‌شوند Ghost of Tsushima نیز بتواند همانند عناوین گذشته آن‌ها فروش و محبوبیت بالایی داشته باشد.

ناگفته نماند که بازی Ghost of Tsushima در سال ۲۰۱۸ به صورت انحصاری برای پلی استیشن ۴ منتشر خواهد شد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *