مدیتیشن و سیستم ایمنی

?مدیتیشن و سیستم ایمنی :

 

“اگر جسم و روح ما تقویت شود، سیستم ایمنی بدن نیز به تبع آن در برابر بیماری‌ها مقاوم‌تر شده و همین نکته بیشتر بر اهمیت مدیتیشن دامن می‌زند.
دلیلش نیز این است که بر اثر مدیتیشن، انرژی بدن در فرکانس‌های بالاتری ارتعاش پیدا کرده و چاکراها شرایط بهتری برای دریافت انرژی خواهند داشت و از این رو هاله هم قوی تر خواهد شد و همین مسئله اجازه نمی‌دهد میکروارگانیزم‌‌های بیماری‌زا در بدن رشد مطلوبی داشته باشند.
علاوه بر آن، آرامش ذهنی حاصل از مدیتیشن از میزان استرس می‌کاهد و قدرت تمرکز را افزایش می‌دهد.” مبتدی‌ها چگونه مدیتیشن را شروع کنند؟
اغلب افراد تازه‌کار زمانی که می‌خواهند مشغول مدیتیشن شوند، سر و صداهای افکار خودشان را شنیده و نمی‌توانند به خوبی تمرکز کنند. البته اکثر افراد این تجربه تلخ را در شروع کار دارند، ولی رسیدن به راه‌حل آن دشوار نیست.
مدیتیشن یعنی آرامش ذهن و تمرین تمرکز بر روی تنفس، بنابراین هر بار که به آرامی دم و بازدم می‌کنیم به آرامش بیشتری می‌رسیم؛ اگر تازه کار خود را شروع کرده‌اید و نمی‌توانید مدیتیشن کنید، این نکات را در نظر داشته باشید تا بتوانید کاملا تمرکز کنید و به آرامش واقعی دست پیدا کنید.

برای انجام تمرین بدن خودتان را بپویید! ذهن شما همیشه در حال فکر کردن است و به راحتی با کوچکترین پیامی منحرف می‌شود؛ بنابراین پاک‌سازی ذهن از افکار کاری دشوار است؛ یک ترفند برای اینکه بتوانید افکار جانبی مغز را کنار بزنید این است که همگام با هر نفس، بدن خود را بپیمایید! در ابتدا بر روی انگشتان پا تمرکز کنید و در اعماق مغز خود به آن‌ها فرمان دهید که آرام باشند؛ این کار را برای تمام اعضای بدن خود تکرار کنید: پاها، شکم، انگشتان دست، قلب، دست‌ها و سر؛ زمانی که این کارها را انجام دادید متوجه تاثیر آن خواهید شد!!!! .
?? دقت کنید برای تمرکز‌ از فکرتون کمک‌نگیرید در واقع شما وقتی به تمرکز کردن فکر میکنید یعنی ذهن رو مشغول کردید به تمرکز شما باید رها باشید ?

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *