مزرعه ی وحشت، هینترکایفک

ایا در خانه احساس امنیت میکنید؟اما من پیشنهاد میکنم که همیشه قبل از ورود به خانه همه جا را چک کنید! در تاریخ حوادثی وجود دارد که خانه ی امن را تبدیل به مکانی مخوف و ترسناک کرده است، یکی از این حوادث هینترکایفک است، مکانی در مونیخ المان که درگیر یکی از عجیب ترین و وحشتناک ترین اتفاقات قرن بیستم شد، پرونده ای که تا به امروز باز است اما همه از حل ان ناامید شده اند مدارک موجود در این پرونده به حدی عجیب است که هیچ شخصی تا به امروز نتوانسته راه حلی اساسی ارائه دهد…

در سال ۱۹۲۲ در ۷۰ کیلومتری شهرمونیخ المان و در روستای اینگوستاد اتفاقی افتاد که تا به امروز یک راز باقی مانده، این پرونده یکی از عجیب ترین پرونده های جنایی تاریخ اروپاست.چند روز قبل از این اتفاق اندرس گروبر(صاحب مزرعه)  درمورد مشاهده ی ردپایی صحبت کرد که از جنگل تا مزرعه ی و روستا می امد اما اثری از بازگشت ان نبود، همچنین خود او و همسرش گزارشی از شنیدن صداهای عجیب به پلیس ارائه داده بودند. این صداها که در اتاق زیرشیروانی به گوش میرسید به شدت باعث وحشت انها شده بود هرچند نه پلیس و نه خود انها چیزی در اتاق زیرشیروانی پیدا نکردند، فردای گزارش این مطلب کلید خانه ی انها گم شد، و دقیقا بر روی صندلی گروبر که بیرون روی زمین بود روزنامه ای بسیار عجیب و غیرعادی پیدا شد.

اما شاید عجیب ترین نکته مربوط به خدمتکار انها باشد، او که به مدت ۳هفته در انجا کار کرده بود پس از این مدت با اصرار زیاد مبنی بر اینکه این خانه نفرین شده است و او نمیتواند در انجا بماند استعفا داد او به گروبر گفته بود که شبها چیزی در خانه حرکت میکند، ۲هفته پس از رفتن این خدمتکار شخص جدیدی به نام ماریا بومگاتنر به عنوان خدمتکار جدید به خانه امد.

اما فردای همان روز حادثه ای بسیار هولناک و وحشتناک رخ داد، اعضای این خانواده به ترتیب به نام های اندرایاس گروبر ۶۳ ساله و همسرش کازیلیا ۶۶ ساله، دختر بیوه ی انها ویکتوریا ۳۵ ساله و دو فرزندش کازیلیا و جوزف به ترتیب ۷ و ۲ساله و خدمتکار خانه ماریا ۴۴ساله، همگی این افراد یکی پس از دیگری در انبار کاه خانه توسط یک کلنگ دوسر به فجیع ترین شکل به قتل رسیدند!

پلیس پس از تحقیق عنوان کرد، ابتدا جوزف دو ساله به قتل رسیده است! سپس پرستار و بقیه، به علت دودی که از دودکش خانه بلند میشده همسایه ها حداقل تا ۳روز به ندیدن این خانواده شک نکرده بودند، اما پس از ۳روز با دیدن این صحنه ی مخوف پلیس را در جریان گذاشتند.

کاراگاه جورج رینگربر از اداره ی پلیس مونیخ مسئول بررسی این پرونده شد، در طول مدت ۶ماه بیش از ۱۰۰ فرد مشکوک مورد بازرسی قرار گرفتند اما هیچ سرنخی به دست نیامد، اخرین بررسی پلیس به سال ۱۹۸۶ برمیگردد که مردی ۷۱ ساله بازجویی شد اما هیچ چیز خاصی حاصل نشد، در سال ۲۰۰۷ اکادمی پلیس مونیخ یک بار دیگر و با علم مدرن مسئول بررسی این پرونده شد، در گزارش این بررسی امده است که:غیر ممکن است بعد از این همه سال بتوان این پرونده را حل کرد، خصوصا که در گذشته روش بررسی و طبقه بندی مدارک متفاوت بوده و بسیاری از چیزهای مهم که باید باشد وجود ندارد، نکته ی بسیار عجیب این پرونده روزنامه است، روزنامه ای که اندرس گروبر یافته بود نامی نداشت و تاریخش به ۷۰سال قبل از ان حادثه بوده! همچنین سوال مهم دیگر این است که چرا انها در کاهدان به قتل رسیده اند؟!

پلیس در نهایت هرگز به شخص خاصی مشکوک نشد، امکان دزدی نیز به طور کلی رد شد چراکه مقدار زیادی پول در خانه بود که حتی به انها دست نزده بودند، اما نکته ی عجیب تر این است که هرکسی که این کاررا انجام داده از غذای خانه میخورده! به نظر میرسد حداقل در دو روز اخر قبل از رسیدن پلیس کسی از غذای خانه مصرف میکرده.

بررسی جسدها نشان میدهد علت اصلی مرگ انها برخورد کلنگ به سر و جمجمه بوده هرچند کازیالیا ی جوان(۷ساله) حداقل چندین ساعت زنده بوده و بدن مجروحش کنار مادرش قرار داشته و اومیتوانسته قاتل را دیده باشد اما به شکلی عجیب او از وحشت دچار سکته ی قلبی شده بود!

در مراسم تدفین انها بیش از ۱۵هزار نفر شرکت کرده بودندو این حادثه در المان و اروپا سرصدای زیادی ایجاد کرده ، در نهایت مزرعه ی این خانواده سال بعد از اتفاق به طور کامل نابود شد.

نویسنده ی المانی اندریا هنکل در رمانی به نام تانود به این حادثه اشاره کرده، همین طور فیلمی رازالود بانام هینترکایفک به کارگردانی استیر گرونبرگ در سال ۲۰۰۹ ودر رابطه با همین حادثه ساخته شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *