مشاهده یوفو در قرون وسطی تا اوایل قرن بیستم

در این بخش به بررسی تعدادی از نقاشی های قدیمی که در آنها تصویر بشقاب پرنده وجود دارد میپردازم. همانطور که میدانید وسایل پرنده ساخته دست بشر از دهه اول قرن بیستم در آسمان کره زمین پدیدار شدند و البته تا چند دهه هم تعداد این هواپیماها آنقدر کم بود که بیشتر مردم نا آشنا بودند به هر حال قبل از قرن بیستم هیچ وسیله پرنده ساخته دست بشر در آسمانها پرواز نمیکرده است. با این وجود تعداد بسیار زیادی نقاشی قرون وسطی وجود دارد که در آنها اشکالی از وسایل پرنده درست به شکل (یوفو ) در آنها دیده میشود ، شاید برخی معتقد باشند که این تصاویر همه تخیلی بوده و ساخته و پرداخته ذهن نقاش است. به چنین افرادی باید گفت که اولاً بسیاری از این نقاشیها بر اساس مشاهده عینی کشیده شده اند که حتی برخی از این مشاهدات در دفاتر رسمی دولتی هم ثبت شده است و ثانیاً قوه تخیل هم نیاز به الگو دارد و بدون وجود الگو تخیل انسان قادر به ایجاد چیز جدیدی نخواهد بود، برای مثال انسانها از قدیم در آرزوی پرواز بودند ولی تا هنگامی که برادران رایت هواپیمای چوبی خود را ساختند و رویای دیرینه بشر را به واقعیت تبدیل کردند، هزاران نفر دیگر با تقلید از پرندگان برای خود بال هایی شبیه پرندگان ساختند و میخواستند با آنها پرواز کنند که هیچ کدام هم موفقیت آمیز نبود و بسیاری از این افراد هم جان خود را در همین راه از دست دادند. چرا این افراد با قوه تخیل خود چیزی شبیه هوا پیمای (بوئینگ) و یا هلی کوپتر (آپاچی) درست نکردند؟ مسلّم است که علت این امر این بوده است که این افراد چنین الگویی را در ذهن خود نداشتند و تنها الگوی این افراد پرندگان بوده است و به همین علت هم با بال هایی شبیه بال پرندگان قصد پرواز داشتند. حتی امروزه هم بسیاری از تجهیزات مدرن با الگو برداری از طبیعت ساخته شده میشود. پس اگر این تصویرها ساخته تخیلات انسانها هم باشد حتماً چیزی شبیه آنها را باید دیده باشند که با کمک قوه تخیل خود به آن شاخ و برگ داده و این نقاشی ها را بکشند ، به راستی چرا هیچ نقاشی قدیمی وجود ندارد که در آن نقاش با قوه تخیل خود یک قطار سریع السیر و یا یک اتومبیل (فراری) کشیده باشد؟ چرا همه این تصاویر از نقاشیهای   ماقبل تاریخ اجداد غار نشین ما تا نقاشیهای مربوط به قرن نوزدهم که در دفاتر رسمی هم ثبت شده اند، بدون توجه به اینکه در کدام کشور کشیده شده باشند، همگی تا حدود زیادی شبیه هم و شبیه همان (یوفو)هایی است که ما میشناسیم؟ آیا همه اینها را میتوان اتفاقی دانست ؟ در این بخش  تعدادی از نقاشیهایی که بر اساس مشاهده عینی کشیده شده اند را ذکر میکنم.


مشاهده یوفو در آنجرز فرانسه در قرن نهم

مشاهده یوفو در آنجرز فرانسه در قرن نهم

نقاشی مربوط به سال ۸۴۲ میلادی : مشاهده یوفو در آسمان (آنجرز)  Angers فرانسه به طوری که در نقاشی مشخصاست مردم زیادی با تعجب به جسم پرنده درخشانی که در

آسمان دیده میشود،نگاه میکنند و آن را به یکدیگر نشان میدهند.(۱)


مشاهده یوفو در نورنبرگ آلمان در قرن ۱۶

مشاهده یوفو در نورنبرگ آلمان در قرن 16

تصویر مشاهده (یوفو) در نورنبرگ آلمان در ۱۴ آوریل سال ۱۵۶۱ که در مجموعه( ویکینیا) Wickiana  «  در کتابخانه مرکزی زوریخ نگهداری میشود. گویها رد میشدند و لوله ها شروع به جنگیدن با یکدیگر کردندو این برای نیم ساعت ادامه پیدا کرد.سپس همه آنها درحالیکه میسوختند به زمین افتادند . و در حال سقوط با ایجاد مقدار زیادی بخار نورشان کم میشد. مدتی بعد هم یک جسم پرنده نیزه مانند در آسمان دیده شد.(۲)


مشاهده یوفو در آسمان سوئیس قرن ۱۶

مشاهده یوفو در آسمان سوئیس قرن 16

نقاشی کشیده شده توسط (ساموئل کوکیوس) Samuel Coccius که در کتابخانه مرکزی زوریخ نگهداری میشود تعداد زیادی گویهای بزرگ را نشان میدهد که برخی آتشین هستند وبسیاری هم سیاه هستند، این واقعه در آسمان( باسل) Basel سوئیس در سال ۱۵۶۶گزارش شده است.(۳)


مشاهده یوفو در آسمان هامبورگ در قرن ۱۷

مشاهده یوفو در آسمان هامبورگ در قرن 17

مشاهده (یوفو) بر فراز هامبورگ آلمان در چهارم نوامبر سال ۱۶۹۷اجسام مانند دو چرخ درخشان شرح داده شدندو به طوری که در تصویرمشخص است دارای ابعاد بسیار بزرگی بوده اند.(۴)


مشاهده یوفو در ( نانکین ) Nankin چین قرن ۱۹

 مشاهده یوفو در ( نانکین ) Nankin چین قرن 19

مشاهده یوفو در (نانکین) Nankin چین، ۲۸ سپتامبر ۱۸۹۰، کشیده شده توسط (و یو ران) Wu You-run ، یکی از بیش از صد نفری که روی پل( شو کو) Shu Que برای دیدن توپ قرمزی که به آهستگی به سمت شرق میرفت، جمع شده بودند.یوفو( کمرنگ و دایره ای شکل ) شبیه یک تخم مرغ توصیف شده که البته نمی درخشید. یک پیر مرد میگوید وقتی که توپ ظاهر شد من یک صدای خیلی بلند شنیدم. این واقعه ای است که صدها نفر شاهد آن بوده اند و در منابع رسمی نیز ثبت شده است. همانطور که میدانیم در سال ۱۸۹۰ هنوز برادران رایت هواپیمای چوبی خود را اختراع نکرده بودندو هیچ وسیله پرنده ساخته دست بشر درآسمانها پرواز نمیکرده است، پس این سفینه تخم مرغی شکل را چه کسانی هدایت میکردند؟(۵)


مشاهده یوفو در ژاپن در قرن ۱۹

مشاهده یوفو در ژاپن در قرن 19

نقاشی از کتاب(یومه نو چیری) Ume No Chiri نوشته شده در سال ۱۸۰۳ که در آن در مورد یک کشتی پرنده بیگانه و سرنشینان آن نوشته شده که در ساحل (هاراتونوهامای) Haratonohama» ژاپن دیده شده بود. سطح خارجی سفینه ساخته شده از فلز و شیشه بوده و متون عجیبی داخل آن دیده میشد. همانطور که میبینید این شکل برای ما خیلی آشناست. بله جسم پرنده ناشناس یا همان (یوفو) ، این نقاشی هم ازیک مشاهده عینی برگرفته شده است. پس میبینیم که مشاهده (یوفو) ها چیزی نیست که فقط مربوط به قرن بیستم باشد و بدبینان همه موارد آن را به تحقیقات فضایی امریکا و روسیه و بالنهای هواشناسی و… ربط دهند.(۶)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *