مقصر اصلی تغییرات آب و هوایی کیست؟

شواهد جدیدی از چگونگی پیدایش حیات روی زمین کشف شد
هم اکنون تعداد قابل توجهی از آمریکای‌‌ها معتقد هستند که شواهد جامعی مبنی بر این امر وجود دارد که تغییرات آب و هوایی حقیقت دارند و حداقل تا حدودی توسط انسان‌ها به وجود آمده است.
گزارش ۷ صفحه‌ای سازمان ملی انرژی و محیط‌زیست آمریکا نشان می‌دهد که ۶۰درصد از آمریکایی‌ها فکر می‌کنند که جهان در حال گرم‌تر شدن است و انسان‌ها حداقل تا حدی مسئول این افزایش دما هستند. این رقم از آمار ارائه شده در نظرسنجی‌های سال‌های ۲۰۰۸، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۷ پیشی گرفته است.
۳۴ درصد از افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی گفته‌اند که انسان‌ها مسئول اصلی گرمایش جهانی هستند و ۲۶ درصد گفته‌اند که فعالیت‌های انسانی در این رابطه باعث شرم‌سازی است. ۱۲درصد گفته‌اند که گرمایش، پدیده‌ای طبیعی است و ۱۲درصد دیگر معتقد هستند تغییرات آب و هوایی امری واقعی نیست و ۱۵درصد معتقد هستند که آب و هوا در حال گرم شدن نیست.
بنابراین هم اکنون ۷۳درصد از آمریکایی‌ها فکر می‌کنند که شواهد جامعی در مورد گرمایش جهانی وجود دارد. پذیرش ۷۳درصدی نشان می‌دهد که در پنجمین نظرسنجی حداقل ۷۰ درصد از آمریکایی‌ها شواهد افزایش دمای سیاره‌ی زمین را درک کرده‌اند. ۹۰درصد از دموکرات‌های در مقایسه با ۵۰درصد از جمهوری‌خواهان موضوع گرمایش جهانی را پذیرفته‌اند.
این نظرسنجی توسط جامعه‌ی ملی آموزش تجربی انجام شد و در آن ۷۵۱ نفر شرکت کردند. علاوه بر این ترتیبات لازم جهت انجام نظرسنجی توسط دانشکده‌ی سیاست عمومی جرالد فورد در دانشگاه میشیگان و موسسه‌ی کالج مولنبرگ تهیه شد. این گزارش دارای حاشیه‌ی خطا ۴درصد است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *