مهمترین تاثیرات عسل بر سلامت ما

عسل

عسل

 

همانطور که همه ما می‌دانیم عسل، ماده خوراکی طبیعی با ارزش غذایی بسیار بالا است. این مسئله به غیراز دلایل تجربی، دلایل علمی نیز دارد. برای مثال،می‌توانیم به ترکیبات عسل نگاهی کنیم که شامل آنتی اکسیدان، کلسیم، قند طبیعی و ترکیبات تاثیر گذار دیگر است.این امر باعث تاثیر بسیارعسل در زمینه های مختلف سلامت است که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد. اصل به صورت طبیعی همه این صفات را دارا است. اما ما با عنوان کردن سه مورد(عسل آویشن،عسل سماق و عسل ترکیبی) از گونه های متفاوت اصل که تاثیر بیشتری بر سلامت ما دارند سعی می‌کنیم نتیجه سریع‌تری به دست آوریم.

 تاثیر عسل سماق در بهبود سلامت و شادابی پوست

مصرف عسل سماق بخصوص برای افرادی که دارای پوست حساس هستند مفید است. به این دلیل که عسل دارای منابع سرشارآنتی اکسیدان است. که این ماده تاثیر زیادی بر روی شادابی پوست دارد.

ما با خرید عسل سماق از فروشگاه های معتبر، نه تنها برروی شادابی پوست، بلکه برای رفع جوش و آکنه هم می‌توانیم استفاده کنیم. همچنین برای حفظ رطوبت پوست و به عنوان مرطوب کننده بدن نیز قابل استفاده است. برخلاف تصور تاثیر گذاری عسل سماق بر پوست می‌تواند سریع و در باز زمانی کوتاهی نیز قابل مشاهده باشد. برای تاثیرگذاری بهتر برروی پوست توصیه می‌شود که به صورت موضعی برای نواحی دل‌خواه خودمان استفاده کنیم.

 بهبود زخم با عسل سماق (مصرف موضعی)

همانطور که متوجه شدیم، مصرف موضعی عسل سماق تاثیر سریع‌تر و بیشتری بر پوست ما خواهد داشت. این موضوع برای زخم های سطح پوست نیز صدق می‌کند. عسل سماق دارای خاصیت های ضدباکتریایی، ضدالتهابی و ضدعفونی کنندگی است. این امر باعث میشود، حتی برای مواردی مانند از بین بردن جای بخیه یا ترمیم سوختگی پوست و ضدافونی کردن آن بسیار مواثرباشد.برای مثال، زمانی که پوست ما دچار سوختگی می‌شود. به خصوص سوختگی سطحی، عسل پوست سوخته را با ایجاد رطوبت از خود نرم و درد ناشی از سوختگی را نیز کاهش و در اکثر موارد به صورت کامل تسکین می‌دهد.

عسل آویشن تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

به غیر از آنتی اکسیدان های مختلف که در عسل موجود است و آن را عنوان کرده بودیم. عسل آویشن دارای فلانوئید نیز است. گونه های مختلف این دو مورد که در عسل آویشن موجود هستند، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن ما خواهد شد. ما با خرید عسل آویشن و مصرف آن میتوانیم از بسیاری از مریضی ها مانند سرماخوردگی ها و ویروس ها پیش‌گیری کنیم. همین امر موجب مراجعه طولانی مدت و به ندرت ما به پزشک برای بیماری های سرماخوردگی و ویروسی می‌شود.

اما از نظر علمی چگونه این اتفاق می‌افتد؟

یکی از عمده دلایل تخریب سلول های سیستم ایمنی بدن ما رادیکال های آزاد تولید شده در آن هستند. که این تخریب باعث تضعیف و شکننده شدن سیستم دفاعی بدن ما، در برابر عوامل خارجی مانند باکتری ها و ویروس ها است. در نتیجه به این شکل ما مبتلا خواهیم شد اما، عسل آویشن با ماده آنتی اکسیدانی که درون خود دارد، رادیکال های آزاد را خنثی می‌کند تا از تخریب سلول های ایمنی بدن ما جلوگیری شود.

بهبود حافظه و یادگیری

در مطالعاتی که در زمینه تاثیرعسل بر بهبوده حافظه و یادگیری انجام شده نشان داده است که نه تنها عسل به خودی خود تاثیر دارد، بلکه عسل آویشن درمیان آنها بیشترین درصد تاثیرگذاری را داشته اشت. در مطالعه ۵ ساله ای که انجام شد. محققان به این نتیجه رسیدند که افرادی که عسل مصرف می‌کردند به شدت کمتر دچار زوال عقل شدند. عسل بجز تقویت ذهن در یاگیری باعث پیشگیری از مبتلا شدن به فراموشی می‌شود. عسل حتی از هورمون های درمانی نیز تاثیر بهتری دارد، به این منظور که ترکیبات و عناصر عسل آویشن برروی کل سیستم مغز کار می‌کنند. این امر باعث بهبود کلی مغز و تمرکز می‌شود و از حافظه محافظت می‌کند.

درمان گلودرد

برای درمان گلو درد بهترین گزینه خرید عسل ترکیبی است. عسل ترکیبی همان‌طور که از نامش مشخص است، ترکیبی از چند نوع مختلف عسل می‌تواند باشد. استفاده از این عسل ها باز هم به دلیل وجود عناصر موثر در آن مانند گلوکزاکسیداز باعث تسکین گلودرد و ورم آن می‌شود. در این مورد از ترکیب های دیگر نیز برای تاثیر بهتر و زودتر آن می‌توانیم استفاده کنیم. مانند ترکیب عسل آویشن، عسل سماق، عسل ترکیبی یا هر نوع عسل با لیمو تازه در آب جوش می‌توانیم تاثیر سریع‌تری بگذاریم.

 بهبود سلامت گوارش و هضم غذا با عسل سماق

عسل سماق بسیار قدرتمند و قوی است. به همین دلیل این عسل تاثیرات خود را در معده نیز می‌تواند بگذارد. این عسل کاهش دهنده خون ریزی های معده و همچنین التیام بخش زخم ها و درد های معده نیز است. نه تنها این تاثیرات را می‌گذارد، بلکه کارکرد روده ها را هم تنظیم می‌کند. این تاثیر باعث رفع سختی و بیماری هایی مانند یوبوست، بواسیر، اسهال خونی و تسکین چندین بیماری گوارشی و حتی تناسلی دیگر نیز می‌شود. ما تنها با مصرف این محصول می‌توانیم از این خواص مهم و تاثیرگذار بهره‌مند شویم.

سخن پایانی

ضمن تشکر از شما همراهان عزیز برای همراهی شما در این مقاله. این نکات را نیز در نظر داشته باشید که برای خرید عنواع عسل باید از فروشگاه ها و اشخاص معتبر خرید کنیم تا از اصل بود محصول اطمینان داشته باشیم. نکته مهم و آخر هم ممنوع بودن استفاده اصل برای کودکان تا سن ۲سالگی است که از سوی جامعه پزشکی طبق تحقیقات انجام شده توصیه نمی‌شود. با آرزوی سلامتی برای تمامی هموطنان عزیزمان.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *