ناسا تصویر جدیدی از کهکشان فعال IC4870 منتشر کرد.

تصویر جدید هابل که هفته‌ی جاری توسط ناسا منتشر شد، یکی از بهترین نماها از کهکشان فعال مجاور «IC4870» را نشان می‌دهد. این کهکشان به زیبایی در میان ستاره‌های پیش‌زمینه و اجرام پس‌زمینه دیده می‌شود. در بخش میانی، که ۲۸ میلیون سال نوری از لنز تلسکوپ هابل فاصله دارد، کهکشان IC4870 به چشم می‌خورد.
باید بدانید IC4870 کهکشان سیفرت است که به مانند اختروش‌ها از هسته‌ی بسیار روشنی بهره می‌برد. اختروش‌ها از جمله تابناک‌ترین اجرام در آسمان هستند. در پیرامون مرکز درخشان و پرنور، رشته‌هایی از گاز آبی رنگ وجود دارد؛ این ابرهای مولکولی در تسهیل و ایجاد ستاره‌های جدید ایفای نقش می‌کنند. تلسکوپ فضایی هابل به‌عنوان بخشی از بررسی‌های خود در رابطه با کهکشان‌های فعال مجاور از IC4870 عکس‌برداری کرده است.
این کهکشان‌ها به‌طور مداوم به ایجاد ستاره‌های جدید می‌پردازند. با عکس‌برداری از هسته‌های فعال کهکشان‌های نزدیک، دانشمندان می‌توانند چگونگی تکامل کهکشان‌ها را به این شیوه درک کنند. ناسا اعلام کرد: «اخترشناسان می‌توانند بقایا و آثار برخوردها، ادغام‌ها، میله‌های مرکز کهکشانی، انفجارهای ستاره‌ای هسته‌ای، جت‌ها یا برون‌نشرها و سایر برهمکنش‌های میان هسته‌ی کهکشانی و محیط پیرامون آن‌را مشاهده کنند. عکس‌هایی از این دست می‌توانند به اخترشناسان کمک کنند تا اطلاعات بیشتری درباره‌ی ماهیت واقعی کهکشان‌ها به‌دست آورند.»
کهکشان IC4870 برای نخستین بار توسط «دی لایل استوارت» در سال ۱۹۰۰ کشف شد. چون کهکشان‌های سیفرت مراکز بسیار روشن و تابناکی دارند، عکس‌برداری از آن‌ها چندان ساده نیست. با مشاهده‌ی کهکشان در طیف الکترومغناطیسی کامل، از امواج رادیویی تا پرتوهای گاما، هابل می‌تواند جزئیات منحصربه‌فرد این کهکشان را برملا کند.