ناسا در فضا زراعت خواهد کرد

ناسا در فضا کاهو می کارد !
 ناسا در پی ساختن  سیستم رشد گیاهی است که به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال  کند و به فضانوردان کمک کند تا غذای خودشان را در حین ماموریت‌شان بکارند. سیستم جدید گیاهی ناسا شامل سبزیجات می‌شود، همچنین کاشت غذای تازه در ایستگاه فضایی اخیراً فعال شده است.
دانشمندان ناسا می‌گویند: «زیست‌گاه پیشرفته‌ی گیاهی در ایستگاه فضایی برای تحقیق روی گیاهان زیستی انجام می‌شود. دانه‌های گیاهان شکوفه‌دار که با کلم‌ها و دانه‌های خردل در ارتباط هستند، در زیست‌گاه نمونه‌ی اولیه‌شان اخیراً کاشته شده‌اند و به اولین آزمایش گیاهی در فضا تبدیل شده‌اند که در محفضه‌ای در ایستگاه فضایی، کاشته می‌شود.
«براین اونات»، مدیر این پروژه در مرکز فضایی کندی ناسا، گفت: «زیست‌گاه جدید گیاهی به‌شدت محصور است. حلقه‌های بسته‌ی سازگار با محیط‌زیست، سیستم‌های رشد در محفظه‌ها را کنترل می‌کنند. این سیستم از دامنه‌ی طیف‌های نورهای قرمز، آبی، سبز و همچنین نور سفید LED استفاده می‌کند. ۱۸۰ حسگر، سیستم اطلاعات اتاق را در آن واحد نشان می‌دهند. این اطلاعات شامل دما، مقدار اکسیژن و میزان رطوبت در هوا و خاک و نزدیک ریشه‌های گیاهان  و در سطح ساقه و برگ گیاهان است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *