نقش مشاور حقوقی در تجارت

چهار قانون ناب درعملیات درمان
تاثیر قانون روی تجارت چیست؟

امیدواریم که قانون باعث بروز مشکلات و مسائل زیادی برای شرکت شما نشود. تا زمانی‌که به‌درستی به قانون و مقررات عمل کنید، دلیلی وجود ندارد که با قانون به مشکل برخورد کنید و باید در نظر بگیرید که قوانین و مقررات مدام در حال تغییر هستند و اگر به‌ روز نباشید ممکن است اشتباه عمل کنید.

این یکی از دلایلی است که استخدام یک مشاور قانونی در شرکت و تجارت را توجیه می‌کند. هم‌چنین به‌همین دلیل است که بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشکده حقوق به شرکت‌های مشاور حقوقی روی می‌آورند. امروزه به دلیل اهمیت و لزوم وجود مشاور حقوقی در تجارت، تقاضا برای این خدمت بسیار افزایش یافته است.

از دیگر دلایل استخدام مشاور حقوقی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اشتباه تجارتی

کم‌هزینه بودن

استخدام یک مشاور حقوقی به دو دلیل می‌تواند کم‌هزینه‌تر و ارزان‌تر به حساب آید. اول این‌که شما برای تجارت و شرکت خود نیاز به نوعی نماینده قانونی دارید، اما قادر به تقبل هزینه استخدام یک وکیل تمام‌وقت نیستید. بنابراین بهتر است برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها از یک شرکت مشاور حقوقی استفاده کنید. دوم این‌که استخدام یک وکیل تمام‌وقت در واقع هدر دادن سرمایه است. شما که همیشه در تجارت خود با مسائل حقوقی سر و کار ندارید. فقط باید درصورت بروز مشکل یا نیاز به حمایت و مشاوره، کسی را داشته باشید که از او مشاور حقوقی بخواهید.

در تمامی مشاغل شرایط خاصی وجود دارد که نیاز به مشاور حقوقی را قطعی می‌کند.

شرایط پیش‌بینی نشده

در تمامی مشاغل شرایط خاصی وجود دارد که اصلا فکرش را هم نمی‌کنید زیرا امیدوارید که اتفاق نیفتند. مثلا ممکن است یکی از نزدیکان شخصی فوت شود و کارمند مورد نظر تا مدتی قادر به ادامه شغل خود نباشد. این شرایط بسیار ناخوشایند و ناراحت‌کننده است که کسی پیش‌بینی نمی‌کند و شما مطمئنا تا لحظه وقوع، حتی فکر آن را هم نمی‌کردید.

اما متاسفانه شما به‌عنوان یک تاجر یا فرد صاحب کسب و کار باید تمامی جنبه‌های حقوقی این شرایط را در نظر بگیرید. مثلا در شرایط مرخصی در اثر عزاداری، باید مدت زمان و وضعیت ویژه این مورد خاص را بررسی کنید. بسیار نامحتمل است که فردی که عزیزی را از دست داده بتواند به کار خود ادامه دهد. هم‌چنین باید بدانید که هیچ اجبار حقوقی برای پرداخت حقوق در روزهای مرخصی این فرد برای کارفرما وجود ندارد. حق مرخصی عزاداری یکی از موارد بسیار پیچیده است، اما یک مشاور حقوقی به‌خوبی می‌تواند به سوالات شما در این‌باره پاسخ دهد.

 

جلوگیری از بروز یک مشکل

حضور یک مشاور حقوقی نه‌تنها درباره مسائل و مشکلات کنونی، مفید است بلکه برای جلوگیری از بروز مشکلات نیز می‌تواند کمک بزرگی باشد. برای مثال، ممکن است عذر برخی از کارمندان را بخواهید و در عوض کار آن‌ها را برون سپاری کنید. درک دلیل این کار بسیار آسان است. چون این روش هزینه کمتری برای شما خواهد داشت. اما باید از مقررات حقوقی این تصمیم نیز آگاهی داشته باشید. این مسئله به سادگی اخراج و استخدام نیست. باید قبل از هر اقدامی مطمئن شوید که دارید کار صحیح و مطابق با قانون را انجام می‌دهید و باز هم یک مشاور حقوقی می‌تواند به شما در این مورد کمک کند.

باید در نظر داشت امروزه اهمیت وجود یک مشاور حقوقی در حدی است که حتی یک شرکت مشاور حقوقی نیز برای هر مشکلی که ممکن است درباره مشاوره به مشتریان پیش بیاید، نیاز به یک مشاور حقوقی دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *