نمک اپسوم چیست؟ فواید درمانی و زیبایی نمک اپسوم

نمک

نمک

فواید زیبایی و درمانی نمک اپسوم

نمک اپسوم یک داروی محبوب برای بسیاری از بیماری ها است. مردم از نمک اپسوم  برای تسکین مشکلات سلامتی مانند درد عضلات و استرس استفاده می کنند. همچنین مقرون به صرفه ، استفاده آسان و در صورت استفاده مناسب بی ضرر است.

نمک اپسوم را با نمک غذای معمولی یا نمک هیمالیا اشتباه نگیرید. نمک اپسوم یک نمک با پایه منیزیم است. از نظر شیمیایی به عنوان سولفات منیزیم شناخته می شود و منبع آسان و ارزان منیزیم است.

این مقاله مروری جامع درباره نمک اپسوم ، از جمله فواید ، کاربردها و عوارض آن دارد.

وقتی نمک اپسوم در آب حل می شود ، یون های منیزیم و سولفات آزاد می کند

نمک اپسوم چیست؟

نمک اپسوم به عنوان سولفات منیزیم نیز شناخته می شود. این یک ترکیب شیمیایی است که از منیزیم ، گوگرد و اکسیژن تشکیل شده است. نام خود را از شهر اپسوم در انگلیس گرفته است ، جایی که در اصل کشف شد.

نمک اپسوم علیرغم نام آن ، ترکیبی کاملاً متفاوت از نمک سفره است. به احتمال زیاد به دلیل ساختار شیمیایی “نمک” نامیده می شد. ظاهری شبیه نمک خوراکی دارد و غالباً در حمام حل می شود ، نام دیگر نمک اپسوم  “نمک حمام” نیز بشناسید. گرچه به نظر می رسد شبیه نمک خوراکی باشد ، اما طعم آن کاملاً متفاوت است. نمک اپسوم کاملا تلخ و ناخوشایند است.

بعضی از افراد هنوز آن را با حل کردن نمک در آب و نوشیدن آن مصرف می کنند. با این حال ، به دلیل طعم و مزه آن ، احتمالاً نمی خواهید آن را به غذا اضافه کنید. صدها سال است که از این نمک برای درمان بیماری هایی مانند یبوست ، بی خوابی و فیبرومیالژیا استفاده می شود. متأسفانه ، اثرات آن در این شرایط به خوبی تحقیق نشده است.

بیشتر مزایای گزارش شده از نمک اپسوم به منیزیم آن نسبت داده می شود ، ماده معدنی که بسیاری از افراد به اندازه کافی از آن استفاده نمی کنند.

نمک اپسوم چگونه کار می کند؟

وقتی نمک اپسوم در آب حل می شود ، یون های منیزیم و سولفات آزاد می کند.

تصور می شود این ذرات می توانند از طریق پوست جذب شوند و منیزیم و سولفات ها را برای شما فراهم کنند، که عملکردهای مهم بدنی را انجام می دهند.

علی رغم ادعاهای خلاف آن، هیچ شواهدی وجود ندارد که منیزیم یا سولفات ها از طریق پوست به بدن شما جذب شوند. اما بیشترین کاربرد نمک اپسوم در حمام است ، جایی که به راحتی در آب حمام حل می شود.

با این حال ، این ماده همچنین می تواند به عنوان یک ماده آرایشی روی پوست شما استفاده شود و یا از طریق خوراکی به عنوان مکمل منیزیم یا ملین استفاده شود .

نمک اپسوم به کاهش درد و تورم کمک می کند

فواید زیبایی نمک اپسوم

بسیاری از افراد ، از جمله برخی از متخصصان مراقبت های بهداشتی ، ادعا می کنند نمک اپسوم، درمانی است و از آن به عنوان درمان جایگزین برای چندین بیماری استفاده می کنند.

• منیزیم را تأمین می کند

منیزیم چهارمین ماده معدنی فراوان در بدن است و اولین ماده معدنی کلسیم است.

این ماده در بیش از ۳۲۵ واکنش بیوشیمیایی نقش دارد که به نفع قلب و سیستم عصبی شما است. بسیاری از افراد منیزیم کافی مصرف نمی کنند. حتی اگر این کار را انجام دهید ، عواملی مانند فیتات های رژیم غذایی و اگزالات می توانند در میزان جذب بدن شما اختلال ایجاد کنند.

در حالی که سولفات منیزیم به عنوان مکمل منیزیم ارزش دارد ، برخی از افراد ادعا می کنند که جذب منیزیم از طریق حمام های نمکی اپسوم بهتر از مصرف خوراکی است.

• تقویت خواب و کاهش استرس

سطح منیزیم کافی برای خواب و کنترل استرس ضروری است ، احتمالاً به این دلیل که منیزیم به مغز شما کمک می کند ، انتقال دهنده های عصبی را ایجاد کند که باعث خواب می شوند و استرس را کاهش می دهند.

منیزیم همچنین ممکن است به بدن شما کمک کند ملاتونین ، هورمونی که خواب را تقویت می کند ، تولید کند.

سطح پایین منیزیم ممکن است بر کیفیت خواب و استرس تأثیر منفی بگذارد. برخی از افراد ادعا می کنند که با استفاده از حمام نمک اپسوم می توان به بدن اجازه جذب منیزیم از طریق پوست را داد.

• به درمان یبوست کمک می کند

منیزیم اغلب برای درمان یبوست استفاده می شود. به نظر می رسد مفید باشد زیرا آب را به روده بزرگ شما می کشد ، که باعث حرکت روده می شود. بیشتر اوقات ، منیزیم از طریق خوراکی برای رفع یبوست به شکل سیترات منیزیم یا هیدروکسید منیزیم مصرف می شود.

با این حال گفته می شود که مصرف نمک اپسوم نیز موثر است ، اگرچه مطالعه خوبی روی آن نشده است. با این وجود ، (سازمان غذا و دارو آمریکا) FDA آن را به عنوان یک ملین تایید شده ذکر می کند.

به بزرگسالان معمولاً توصیه می شود که هر بار ۲-۶ قاشق چای خوری نمک اپسوم  در حداقل ۲۳۷ میلی لیتر آب حل شده آماده کنند و بلافاصله مصرف شوند. می توانید در مدت ۳۰ دقیقه تا ۶ ساعت انتظار اثر ملین را داشته باشید.

همچنین باید بدانید که مصرف نمک Epsom ممکن است عوارض جانبی ناخوشایندی مانند نفخ و مدفوع مایع ایجاد کند. این دارو باید فقط گاهی به عنوان ملین استفاده شود ، نه برای تسکین طولانی مدت.

• کاهش درد و تورم

ادعای رایج دیگر این است که نمک اپسوم به کاهش درد و تورم کمک می کند. بسیاری از افراد گزارش می دهند که مصرف حمام نمکی اپسوم علائم فیبرومیالژیا و آرتروز را بهبود می بخشد.

• اسکراب پا با نمک اپسوم

پاهای ما یکی از قسمتهای بدن ما است که بیش از حد کار می کنند و کمتر مورد ارزیابی قرار می گیرد. در روزهایی که ساعتها پیاده روی ، باغبانی یا کار در خارج از خانه انجام می دهیم ، به راحتی درد پا احساس می شود ، بنابراین می توان از این اسکراب پای نمک اپسوم به عنوان تسکین دهنده پاها استفاده کرد. همچنین به نظر می رسد اگر پاشنه های ترک خورده داشته باشید به شما کمک می کند.

۱ فنجان نمک اپسوم را با مقداری روغن حامل و کمی صابون کاستیا مخلوط می کنید تا یک اسکراب برای پا ایجاد کنید.

عوارض جانبی مصرف نمک اپسوم

در حالی که نمک اپسوم به طور کلی بی خطر است ، در صورت استفاده نادرست از آن ، چند اثر منفی وجود دارد البته این فقط وقتی جای نگرانی دارد که آن را بخورید.

• اول از همه ، سولفات منیزیم موجود در آن می تواند اثر ملین داشته باشد. مصرف آن ممکن است منجر به اسهال ، نفخ یا ناراحتی معده شود.

 

• اگر از آن به عنوان ملین استفاده می کنید ، حتماً مقدار زیادی آب بنوشید که ممکن است ناراحتی گوارشی را کاهش دهد. علاوه بر این ، هرگز بیش از دوز توصیه شده بدون مشورت با پزشک خود مصرف نکنید.

• برخی موارد مصرف بیش از حد منیزیم گزارش شده است که در آنها افراد نمک Epsom بیش از حد مصرف می کنند. علائم شامل حالت تهوع ، سردرد ، سبکی سر و برافروختگی پوست است.

• در موارد شدید ، مصرف بیش از حد منیزیم می تواند منجر به مشکلات قلبی ، کما ، فلج و مرگ شود. این بعید است به شرطی که آن را به مقدار توصیه شده مصرف کنید.

• در صورت مشاهده علائم واکنش آلرژیک یا سایر عوارض جانبی جدی به پزشک مراجعه کنید.

متداول ترین کاربرد ، استفاده از حمام نمک اپسوم است

نحوه استفاده از نمک اپسوم

در اینجا چند روش متداول برای استفاده از نمک اپسوم آورده شده است.

• حمام

متداول ترین کاربرد، استفاده از حمام نمک اپسوم است. برای این کار ، ۲ فنجان (حدود ۴۷۵ گرم) نمک Epsom را در آب در وان اضافه کنید و بدن خود را حداقل به مدت ۱۵ دقیقه خیس کنید.

• زیبایی

نمک اپسوم ممکن است به عنوان یک محصول زیبایی برای پوست و مو استفاده شود. برای استفاده از آن به عنوان لایه بردار ، فقط مقداری را در دست خود بگذارید ، آن را مرطوب کرده و روی پوست ماساژ دهید. برخی از افراد ادعا می کنند که این ماده افزودنی مفیدی برای شستشوی صورت است ، زیرا ممکن است به پاک کردن منافذ پوست کمک کند.

می توانید یک قاشق چای خوری ۱/۲ (۲٫۵ گرم) نمک اپسوم ، را با کرم پاک کننده خود ترکیب کرده و روی پوست ماساژ دهید.

همچنین می توانید به نرم کننده موی خود اضافه کنید و به حجم دادن موها کمک کند. به اندازه مساوی از نرم کننده و نمک Epsom را با هم ترکیب کنید. مخلوط  را روی موهای خود بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند ، سپس بشویید.

نکته: این موارد کاملاً تجربی است و هیچ مطالعه ای از آن پشتیبانی نمی کند و به یاد داشته باشید که برای همه متفاوت است و ممکن است مزایای گزارش شده را تجربه نکنید.

• ملین

نمک اپسوم را می توان از طریق خوراکی به عنوان مکمل منیزیم یا ملین مصرف کرد. بیشتر مارک ها توصیه می کنند حداکثر برای بزرگسالان ۲-۶ قاشق چای خوری (۱۰-۳۰ گرم) در روز و محلول در آب مصرف کنید. تقریباً ۱-۲ قاشق چای خوری (۵-۱۰ گرم) برای کودکان کافی است.

نکته: تا زمانی که با پزشک مشورت نکرده اید، هرگز بیش از حد بالای مصرفی که روی بسته ذکر شده است ، مصرف نکنید. مصرف بیش از نیاز شما می تواند منجر به مسمومیت با سولفات منیزیم شود.

اگر می خواهید مصرف نمک اپسوم را به صورت خوراکی شروع کنید ، به آرامی شروع کنید. سعی کنید هر بار ۱-۲ قاشق چای خوری (۵-۱۰ گرم) مصرف کنید و در صورت لزوم به تدریج دوز را افزایش دهید.

به یاد داشته باشید که نیاز منیزیم همه افراد متفاوت است. بسته به اینکه بدن شما چه عکس العملی نشان می دهد و دقیقاً برای چه چیزی استفاده می کنید ، ممکن است به دوز توصیه شده بیشتر یا کمتر از آن نیاز داشته باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *