نگرانی والدین درباره درمان های جدیداسکیزوفرنی

افسردگی والدینبه نظر شما اجازه بدهم فرزندم که مبتلا به اسکیزوفرنی است در یک پروژه ی تحقیقاتی بالینی در مورد آزمایش یک داروی جدید شرکت کند؟این پرسش هم بسیار فلسفی و هم بسیار خانوادگی و خصوصی است. همان طور که در پرسش قبل دیدید بدون آزمایش های بالینی فنون و داروهای جدید پشرفت نخواهد کرد. یعنی این که فرزندتان را در معرض درمانی قرار می دهید که تجربه ی اندکی در ارتباط با آن وجود دارد و می تواند تاثیرگذار باشد یا نباشد.

و می تواند عوارض جانبی داشته یا نداشته باشد. بدون چنین کوشش ها و آزمایشاتی فنون جدیدی ایجاد نمی شوند. با این حال معمولا داروهای مورد آزمایش قبلا بر روی بزرگسالان مورد آزمایش قرار گرفته و فوایدشان بیشتر از خطراتشان می باشد و احتمالا کاربردشان در بزرگسالان مبتلا به اسکیزوفرنی تایید شده است. بنابراین آزمایش دارویی بیانگر این است که داروی جدید برای اولین بار در انسانها مصرف و بررسی می شود با این وجود از آنجایی که کودکان به وضوح بزرگسالانی کوچک نیستند کودکان متفاوت از بزرگسالان و حتی متفاوت از سایر کودکان و متناسب با سن شان داروها را جذب می کنند و به آن ها واکنش نشان می دهند قبل از تصمیم گیری می بایست در مورد این قضیه بسیار دقیق بود.

از طرف دیگر موضوع فرزند شماست و تصمیم تان تاثیر زیادی بر روی فرزند و خانواده تان خواهد داشت.

برای این پرسش هیچ پاسخ صحیحی وجود ندارد. در صورتی که در جستجو و خواهان چنین درمانهای آزمایشی- آزمایشگاهی هستید یا اگر چنین چیزی به شما پیشنهاد شده وظیفه ی شما این است که اطلاعات کاملی در مورد داده های مشخص و موجود کسب کرده و در مورد خطرات و منافع و مزایای  احتمالی شناخته شده آگاهی بدست آورید. به یاد داشته باشید که به لحاظ قانونی باید کاملا ازادانه و بدون هیچ اجباری و هم چنین با اطلاع رسانی و آگاهی جامع وارد آزمایش شوید از شما خواسته می شود فرم رضایت آگاهانه را امضا کنید هم چنین گفته می شود در مواقع ضروری یا برای پرسش ها و سایر مسایل با چه کسانی می توانید تماس بگیرید. این حق را دارید که در هر زمان و به هر دلیلی یا بدون هیچ دلیلی فرزندتان را از آزمایش بیرون آورید بدون این که در مراقبت آتی وی خلل یا تبعیضی پیش آید.

می بایست عوامل متعددی را در نظر گرفت از جمله چگونگی اثر بخشی و عملکرد فرزندتان در درمان فعلی نوع دراوها یا سایر درمانهایی که آزمایش پیشنهاد می کند. آیا درمان پیشنهادی به درمان فعلی اضافه یا جایگزین آن می شود آیا دوره ای وجود دارد که کودکتان نباید هیچ دارویی مصرف کند طول مدت آزمایش چقدر است؟ وقتی آزمایش به اتمام رسید چه اتفاقی قرار است بیفتد و اگر دو درمان یا داروی مختلف پیشنهاد شود فرزند شما کدامیک را خواهد گرفت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *