ورزش بدون رژیم غذایی سالم، ارزشی ندارد

اگر اهل باشگاه رفتن هستید و به طور منظم و در زمان های مشخص ورزش می کنید، احتمالا این نوع اشخاص را دیده اید.این افراد به باشگاه می آیند، بسیار سخت تمرین می کنند، با کسی حرف نمی زنند، روی تمرین تمرکز می کنند و شدیدا عرق می کنند. آنها همیشه این کار را انجام می دهند اما بدنشان هیچ وقت تغییر نمی کند. این افراد، نمونه ای از کسانی هستند که در رژیم غذایی شان را رعایت نمی کنند.

اول از همه اجازه دهید در مورد تعریف رژیم غذایی صحبت کنیم. رژیم غذایی توسط Merriam-Webster این گونه تعریف می شود:«غذا یا نوشیدنی که به طور منظم آماده و مصرف می شود، خوراک همیشگی».بنابراین ما در اینجا درباره رژیم بدون کربوهیدرات، رژیم کم کربوهیدرات، کلم، کوکی و …صحبت نمی کنیم. رژیم غذایی در اینجا به معنی تغذیه روزانه است. بنابراین چیزهایی که این افراد به طور منظم مصرف می کنند، به آنها کمک نمی کند که به اهداف تناسب اندامشان برسند. شما می توانید چند ساعت در روز به شدت ورزش کنید٬ اما اگر وقتی به خانه می روید، در تمام طول روز فست فود و پیتزا بخورید، تاثیری برعکس آنچه می خواهید بر بدنتان می گذارید. اساسا اگر پر خوری کنید و انتخاب های غذایی نادرستی انجام دهید، بدون توجه به زمانی که در باشگاهید، به نتایج مطلوب نخواهید رسید

بیایید بحث را کاملا عوض کنیم. بدترین سناریویی که ممکن است اتفاق بیفتد را بگویید. شما یک روز به باشگاه می روید و در حین اولین ست یک تمرین ترکیبی برای گرم کردن، احساس درد می کنید و وزنه را روی زمین می اندازید. بله،مصدومیت! شما یک انسان هستید و مصدومیت هم پیش می آید. بنابراین شما ناگهان از یک فرد باشگاهی سخت کوش که نمی تواند یک روز را بدون باشگاه بگذراند، به شخصی تبدیل می شوید که روی نیمکت ولو شده و به سختی می تواند خم شود تا کفش هایش را بپوشد. واضح است که تمرین کردن در این حال، انتخاب درستی نیست و حتی زمانی که بخواهید تمرین کنید، باید آن را به آرامی و بتدریج انجام دهید. دراین مثال عالی، شما متوجه اهمیت رژیم غذایی و تاثیر زیادی که روی بدن و لاغری شما دارد، می شوید. رژیم غذایی تان را به درستی تغییر دهید تا مانند آنچه که می ترسید، چاق نشوید. حتی اگر فعالیت بدنی شما محدود باشد، درصد چربی بدنتان، تحت کنترل خواهد بود.

در این دنیای کامل، تعادل بین رژیم غذایی و ورزش، کلید داشتن بدنی کامل است. شما می توانید با جستجوی عبارت «عضلات شکم در آشپزخانه ساخته می شوند،نه باشگاه»، به مجموعه ای از مقالات در مورد «تقسیم درصد» رژیم غذایی به ورزش برای داشتن بدنی کامل، دست پیدا کنید٬ که علمی و دقیق نیست. هر کسی به شیوه های مختلف، به طور متفاوتی پاسخ می دهد. بعضی از افراد برای این که بهترین احساس و ظاهر را داشته باشند، فقط به سه روز تمرین وزنه سنگین و حداقل تمرین کاردیو نیاز دارند. بقیه به ۵ تا ۶ روز وزنه زدن و مقدار متوسطی تمرینات کاردیو نیاز دارند.

نکته مهم این است که تا زمانی که شما کالری مصرفی/ بخش های درشت مغذی متفاوت، تمرینات کاردیوی شدید در مقابل کاردیوی کم شدت، تمرین وزنه های سنگین در مقابل تمرین با تعداد تکرار بالا را امتحان می کنید، در واقع هیچ راه خوبی برای دانستن این که کدامیک از این ها برای شما بهتر است، وجود ندارد.اگر تصمیم دارید که از بین ورزش و رژیم، فقط یکی را انتخاب کنید، رژیم غذایی برای کنترل بدنتان، بهتر از ورزش عمل می کند. البته در دراز مدت، واضح است که ورزش نیز بسیار مهم است. نه فقط برای اهداف زیبایی بلکه برای فواید سلامتی که دارد.

در پایان، مهم ترین چیز این است که با اعتدال رفتار کنید. این نه تنها قانون خوبی برای رژیم غذایی و ورزش است٬ بلکه برای تمام زمینه های زندگی نیز مفید است. مقدار بیش از حد از هر چیزی، غیرمفید است. پر خوری باعث افزایش وزن و مسائل عاطفی (نا امیدی از خود و …) می شود. از طریق آزمون و خطا، شما می توانید تعادل مناسب خودتان را پیدا کنید. سلامتی تان را مد نظر داشته باشید و آن را سرلوحه ی زندگی روزمره تان قرار دهید تا اندام خوبی داشته باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *