چرا ملاقات با فرازمینیان هنوز میسرنیست؟

موجودات فرازمینی

فرازمینی

علاوه بر بشریت، حداکثر ۳۶ تمدن هوشمند می‌توانند زندگی کنند. اما ملاقات با فرازمینیان هنوز میسرنیست. چرا؟

به گزارش تابناک جوان، اسپوتنیک همراه با اکسپرس، مجله هفتگی چاپ فرانسه می‌پرسد: آیا زندگی در خارج از حدود کره زمین وجود دارد؟ این مانند داستان‌های علمی تخیلی است، اما می‌تواند یک واقعیت باشد.

طبق مطالعه‌ای که توسط گروهی از دانشمندان دانشگاه ناتینگهام (بریتانیا) انجام شده و در تاریخ ۱۵ ژوئن در مجله اخترفیزیکی منتشر شده است، کهکشان راه شیری می‌تواند “حدود سی تمدن هوشمند” را داشته باشد.

دانشمندان شرکت کننده در این مطالعه هشدار می‌دهند: “مسئله موجودیت تمدن‌های فرازمینی هوشمند و قادر به برقراری ارتباط تمدنی همیشه یک فرض باقی می‌ماند، تا زمانی که موارد مشخص خاص یافت و اثبات نشود، اما این بدان معنی نیست که ما نمی‌توانیم مدل‌های خود را ارائه دهیم. ”

حداقل ۶۱۲۰ سال برای برقراری تماس لازم است

به گفته دانشمندان، بر اساس مدل‌های پیشنهادی، حداقل ۳۶ تمدن فرازمینی ممکن است در کهکشان راه شیری یافت شود. آن‌ها ادعا می‌کنند که “نزدیکترین آن‌ها در حداکثر فاصله ۱۷۰۰۰ سال نوری قرار دارد و این امر باعث می‌شود که تشخیص آن و برقراری ارتباط با آن با استفاده از فن آوری‌های مدرن محال باشد. ”

دانشمندان حدس زدند که زندگی در خارج از کره زمین به طور مشابه در مقیاس زمانی در حدود ۵ میلیارد سال توسعه می‌یابد. در نهایت، با توجه به مسافتی که این تمدن‌ها می‌توانند بین همدیگر داشته باشند، برای برقراری ارتباطات دوطرفه حداقل ۶۱۲۰ سال لازم است.

سناریوی سخت‌تر وجود دارد. طبق این سناریو، حداقل تعداد تمدن‌های فرازمینی ۸ تا است. دانشمندان می‌گویند: “نزدیکترین آن‌ها در فاصله حدود ۵۰ هزار سال نوری است. ۶۳۰۰ سال طول خواهد کشید تا SETI (SETI یا Search for Extraterrestrial Intelligence ـ سازمان جستجوی اطلاعات فرازمینی و برقراری ارتباط با تمدن‌های فرازمینی) بتواند اقداماتی جهت کشف آن انجام دهد و مطابق با پیشرفته‌ترین سناریو، با بیشترین عدم اطمینان، حداقل باید ۲۹۰۰ تمدن فرازمینی وجود داشته باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *