چطور ایده یک استارتاپ را برای راه اندازی وب سایت پیدا کنیم؟

استارتاپ

استارتاپ

همیشه یک ایده خوب ارزش زیادی دارد مخصوصا اگر ایده شما تازه باشد و قبلا کسی آن را اجرا نکرده باشد. خیلی ها ایده های زیادی دارند ولی بهتر است بدانید عملی کردن آنهاست که به ایده شما جان می بخشد.

آینده را پیش بینی کنیم

تصور کنید سال ۲۰۲۰ چه بر سر آینده تجارت الکترونیک ایران می آید ؟ همه ما به خوبی سرعت پیشرفت تکنولوژی را میبینیم! هر روز ایده های با خلاقیت های جدید، هر روز توسعه API ها، هر روز بهتر شدن و راحت تر شدن امکانات زندگی را مشاهده میکنیم. پس رشد پتانسیلی که بازار اینترنت در دارد بسیار بالاست و بهتر است از همین امروز دست به کار شوید تا از بقیه جا نمانیم.

نیاز روز را کشف کنیم

همین حالا اگر نگاهی به دوربر خودتان بکنید، صدها ایراد و نقص در اصول کارها پیدا می کنید! برای مثال من همین حالا که من در حال نوشتن این پست هستم، گرسنه ام شد! و نیاز به غذا دارد در حالی که کسی هم نیست برایم غذا درست کند و خودم هم حس آشپزی ندارم  پس همین حالا یک غذا سفارش میدم و چه خوب است اگر از وب سایت مخصوص اینکار غذا را سفارش دهم! بهرحال خودتان بهتر می دانیم که منظور من از پیدا کردن ایده چیست.

چند روز پیش یک بنر تبلیغاتی با اسم alibaba.ir دیدم که کنجکاو شدم و دیدم که در ضمینه خرید اینترنتی بلیط های هواپیما فعالیت میکند و این بنظرم یعنی یک ایده موفق که رشد بسیار خوبی می تواند داشته باشد.

کسب و کار مشابه راه اندازی نکنیم!

راه اندازی وب سایت های مشابه خوب است ولی نه وقتی که ۱۰۰۰ وب سایت نیمه موفق و موفق یک چیز را بفروشند و در زمینه کار شما فعالیت کنند! هر چند خیلی وقت ها شما آنقدر قدرتمند هستید و به خود اطمینان دارید که سعی دارید از رقبای خود جلو میزنید. فقط می خواهم این نکته را عرض کنم که رقابت در این شرایط کمی سخت است و باید همه ی کارهایتان را خوب جلو ببرید تا موفق شوید.

از سایت های خارجی کمک بگیریم

ما هنوز سایت های زیادی داریم که در ایران راه اندازی نشده اند و خیلی جای آنها در ایران خالی است. به طور مثال وب سایت خوبی برای طراحان لباس و مد، سایتی برای کارمندان، فروشگاهی برای کوهنوردان ، انجمنی برای نجارها یا هزار ایده دیگر که واقعا می تواند رشد خوبی داشته باشد پس پیشنهاد میکنم ایده هایی که هنوز در ایران رشد نکرده است را خودتان پیاده کنید و یک استارتاپ عالی برای خود راه بیندازید.

انتشار ایده با دوستانتان

خیلی ها ایده جالبی در ذهن خود دارند ولی ترسشان از آن است که مبادا ایده خود را به کسی بگویند و آنها سریع آن ایده را به وب سایت تبدیل کنند و در کار خود موفق شوند ولی اصلا اینطور نیست ! چون برای این کار معیارهای  زیادی هست که هر کسی قادر به توانایی اجرای همه ی آنها را ندارد و یا اینکا به موضوع شما علاقمند نباشند و هزار دلیل دیگر.. پس راحت حرف هایتان را به دوستانتان در میان بگذارید تا به شما کمک کنند ایده خود را کامل کنید.

فراموش نکنید اگر دست به کار نشوید زمان می گذرد و و ایده های شما به زودی به کس دیگری خواهد رسید . پس سریع باشید و کار را شروع کنید. بنابراین با تمام سرعت حرکت می کنیم تا ماشین پول ساز خود را راه بیندازیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *