چه نوع گلسی برای گوشی انتخاب کنیم؟

گلس گوشی موبایل

گلس گوشی موبایل

چه نوع گلسی برای گوشی انتخاب کنیم؟

گوشی های هوشمند، از آیفون گرفته تا گلکسی s20 نمایشگرهای زیبایی دارند. اما این نمایشگرهای زیبا چقدر نیاز به محافظت دارند؟ آیا باید آن ها را با گلس بپوشانیم؟ درادامه مطلب در مورد شیشه های معتدل و نانو واهمیت گلس در گوشی های هوشمند به خوبی توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

نکته: برای خرید گلس گوشی اینجا کلیک کنید.

بررسی میزان اهمیت گلس برای نمایشگرهای گوشی

احتمالا شما هم با این امر مواجه شده اید که داشتن یک خراش بر روی گوشی شما درست مانند به وجود آمدن یک خراش بر روی مغز شماست. با کمی فکر کردن خواهید دید که خراش بر روی مغز، مشکل ساده‌ای نیست و به راحتی توانایی حل و دسترسی به آن را نخواهید داشت. بنابراین محافظت از نمایشگر های زیبای گوشی بسیار مهم و ضروری است. چرا که تنها یک خراش بر روی صفحه نمایشگر گوشی مشکلات بسیاری را برای کاربر به وجود می آورد که در ادامه لیستی از آن ها را برای شما عزیزان اماده کرده ایم.

  • پایین آمدن قیمت گوشی در هنگام فروش
  • احتمال آسیب جدی به صفحه و سیاه شدن آن
  • هزینه های بالا در جهت تعمیر یا تعویض نمایشگر گوشی
  • از دست رفتن زیبایی اولیه

    گلس گوشی موبایل

    گلس گوشی موبایل

در چه صورت نمایشگرهای زیبا دارای خراش خواهند شد؟

 

در این بخش از مقاله در جهت پاسخ به این سوال به گوشی موبایل google pixel 2 نگاهی بیندازید. آیا خراش ها عمیق هستند و مشکل جدی است؟ به عکس بالا به خوبی نگاه کنید به خوبی متوجه خواهید شد که خراش ها خیلی عمیق نیستند، اما نمی توان گفت وجود ندارند. اما علت به وجود امدن این خراش ها چیست؟ به طورکلی می توان گفت هر جسمی که از گوشی شما سخت تر باشد قابلیت ایجاد خراش در آن را دارد. و این نوع خراش ها  در واقع می توانند از شن و ماسه و سایر ذرات با مواد معدنی سخت مانند کوارتز و توپاز در آن ایجاد شده باشند.  صفحه نمایش شما هنوز هم می تواند خراشیده شود و احتمالاً ماسه موجود در جیب (یا کیف) شما است که باعث ایجاد آن شده است.  حتی اگر گوشی شما نوعی گلس را بر روی صفحه خود داشته باشد باز هم  نمی توان به طور کامل به آن اعتماد کرد. حتی بهترین نمونه های گلس گوشی نیز معمولاً بین ۷ تا ۸ درجه در مقیاس با Mohs هستند که کمی بهتر از Gorilla Glass است. اما به شما اجازه می دهند بدون نگرانی گوشی خود را در جیب خود قرار دهید. سپس، اگر گلس گوشی دچار خراش شود، به خوبی می توانید همیشه و هر زمان آن را تعویض کنید. بدین شکل اگر زمانی قصد فروش موبایل خود را داشته باشید با خیالی راحت گلس را برداشته و از نمایشگر زیبای گوشی خود لذت می برید و با عواملی همانند: پایین آمدن قیمت گوشی هم رو به رو نخواهید شد.

معرفی انواع مدل های گلس گوشی

در آمازون به جستجوی “گلس گوشی” بپردازید و احتمالاً تحت تأثیر نتایج قرار خواهید گرفت. مارک ها ، انواع و قیمت های بسیار زیادی وجود دارد که برای چرخاندن سر کافی است. خوشبختانه گلس صفحه نمایش به طور کلی به چند نوع ساده تقسیم می شود که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.  اما برای شناخت هر چه بیشتر انواع مدل های گلس نمایشگر گوشی در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

  • پلی اتیلن ترفتالات (PET)

به نوعی گلس از جنس پلاستیک گفته می شود.  پلی اتلین معمولاً روی چیزهایی مانند بطری آب و ظروف غذا یافت می شود. البته لازم است به این نکته توجه داشته باشید که گلس های گوشی PET، کمترین میزان محافظت در برابر خراش و ضربه را خواهند داشت. اما ویژگی های این گلس چه مواردی هستند؟ در ادامه لیستی از آن ها برای شما عزیزان آورده ایم.

  • بسیار ارزان
  • بسیار نازک
  • تا حدودی از بروز خراش ها جلوگیری می کند
  • دوام بالاتری نسبت به tpu دارند
  • بسیار صاف و ملایم هستند

توجه : به دلیل صاف بودن آن به هیچ وجه قابل استفاده بر روی گوشی های با نمایشگر خمیده یا آیفون که لبه به لبه است نخواهند بود. اگر قصد خرید و استفاده از این نوع گلس را دارید پیشنهاد ما به  شما گلس سه بعدی است.

  • ترموپلاستیک پلی یورتان (TPU)

اگر بخواهیم TPU رو برای شما عزیزان تعریف کنیم می توانیم به گلس های قدیمی اشاره کنیم. گلس های TPU بسیار انعطاف پذیر هستند. اما این ویژگی تا چه حد می تواند خوب باشد؟ در واقع  منعطف پذیری زیاد این گلس یک مقدار کار با آن را سخت خواهد کرد. چرا که درمراحل زیادی برای حباب های ایجاد شده نمایشگر های موبایل باید درتلاش باشیم و از وسایلی همچون محلول اسپری استفاده شود تا به زیبایی بر روی نمایشگر جلوه کند. با نگاه کردن بر این گلس احساس صافی نخواهید کرد اما ضد ضربه خراش خواهد بود.

لیستی از مزایای ترموپلاستیک پلی یورتان (TPU):

  • بسیار انعطاف پذیر است
  • در گوشی های ایفون بهصورت لبه بهلبه قابل استفاده است
  • از محافظت در برابر ضربه بهتر از PET برخوردار است
  • دارای قدرت “خود ترمیمی” برای خراش های کوچک است
  • قیمت بسیار مقرون به صرفه ای دارد.
  • شیشه ی حرارت دیده

در این بخش از مقاله ما قصد داریم به معرفی گلس های شیشه ای بپردازیم. محافظ شیشه ای Zagg فقط بین ۵ تا ۶ درجه محافظت از صفحه کار می کنند. درواقع این امر بدین معنی است که این نوع گلس به نسبت گلس های معرفی شده دیگر درجه بالاتری در محافظت از ضربه و خراش برای گوشی ها خواهد داشت. حال اگر بخواهیم به ویژگی های ظاهری این گلس با خاصیت ضد ضربه بالا اشاره کنیم می توانیم از ضخامت بالای آن که بسیار بر روی صفحه گوشی شما قابل دیدن خواهد بود صحبت کنیم.

  • نانو مایع

این روزها محافظ صفحه از نوع نانو مایع را به راحتی در بازار پیدا خواهید کرد. افراد ادعا می کنند شما می توانید از تلفن خود فقط با کشیدن محلول روی تلفن خود محافظت کرده و سپس آن را خاموش کنید. این محافظ ها دارای انبوهی از اختلالات است که توصیه آن را دشوار می کند. اگرچه ممکن است سطح محافظت بیشتری ایجاد کند ، اما لایه آنقدر نازک است که خراش های سخت هنوز هم به راحتی به صفحه واقعی می رسند و این امر باعث می شود هدف محافظت از صفحه از بین برود بنابراین ما ان را اصلا تایید نخواهیم کرد. چرا که نه تنها از بروز خراش بر روی گوشی شما جلوگیری نمی کند بلکه در زمان جداسازی آن از گوشی اصلا مشخص نخواهد بود.

در این باره می‌توانید مطلب مزایا و معایب گلس نانو مایع را بخوانید.

چگونه بهترین مارک گلس برای گوشی خود انتخاب کنیم

گلس گوشی موبایل

گلس گوشی موبایل

خیلی به درجه سختی که مارک ها تبلیغ می کنند توجه نکنید بیشتر آنها از مقیاس سختی ASTM استفاده می کنند ، که در آن سخت ترین مداد (۹H) نرم تر از شیشه معمولی است و آن را به یک شاخص بی فایده برای محافظت تبدیل می کند. مقیاس Mohs که از “H” استفاده نمی کند  بسیار مفیدتر است، اگرچه در جعبه به نظر نمی رسد. اگر در مورد سختی یک مارک خاص مطمئن نیستید حتما در گوگل چک کنید.

منبع: Belkin

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *