چگونه با استفاده از تبلیغات، فروش سالن زیبایی خود را افزایش دهیم؟

آرایشگاه

آرایشگاه

اگر می خواهید برند خود، خدمات خود یا کالاهای خود و یا هر چیز دیگری را به طیف گسترده ای از افراد معرفی کنید بهترین و پربازده ترین راه تبلیغات است.

تبلیغات روش های بسیار مختلفی دارد که هر کدام از لحاظ بازده با دیگری فرق دارد. حال اگر صاحب یک سالن زیبایی هستید به نظر شما بهترین روش ها برای تبلیغات کدام است.

چرا باید سالن زیبایی خود را تبلیغ کنیم؟

قبل از اینکه روش های تبلیغاتی را برای شما شرح دهیم ابتدا بهتر است به این سوال اساسی پاسخ دهیم که اصلا چه لزومی دارد ما تبلیغات کنیم. اگرچه در دنیای حاضر تمامی کسب و کارها به ضرورت تبلیغات پی برده اند و تأثیرات مطلوب آن بر رونق کسب و کار و جذب مشتری را به وضوح دیده اند اما شاید بعضی افراد به ویژه افراد سنتی تر به خوبی ندانند که تبلیغات اصلا چه سودی دارد.

 

بعضی ها معتقدند که ما مشتری های خودمان را داریم و کاملاً شناخته شده هستیم، پس چه لزومی به تبلیغات؟

خوب اگر هم شما یک برند شناخته شده هستید یا کسب و کارتان در منطقه جا افتاده باز هم به تبلیغات نیاز دارید. اولا اینکه برای شما تبلیغات می تواند باعث جذب مشتریان بیشتر شود و در عین حال نوعی دلگرمی دادن به مشتریان قدیمی هم است. می پرسید چطور؟

 

خب ما وقتی نام یک برند، یک شرکت، یک سالن زیبایی و هر خدمت یا برند دیگر را همه جا می شنویم به خوبی پی می بریم که در انتخاب خود اشتباه نکرده و از لحاظ روانی به این نتیجه می رسیم که برند انتخابی ما یک برند محبوب است و نام آن در همه جا می درخشد. این یک خاصیت پنهان تبلیغات است که ممکن است هر کسی هم بدان پی نبرده باشد.

 

اما تبلیغات برای تازه کارها و کسانی که سالن خود را تازه تاسیس کرده اند بسیار بسیار مهم است. کسی که سالنی را در مکانی تاسیس کرده تنها یک تابلو دارد و شاید مراجعینی هم داشته باشد. اما وقتی خیلی ها آن تابلو را ندیده باشند یا اصلا درباره خدمات آن سالن چیزی ندانند چطور می توانند وارد آن شوند.

 

در مورد سالن های زیبایی تبلیغات خیلی مهم است مخصوصا که شما تازه کارتان را راه انداخته اید و در درجه اول باید شناخته شوید. تبلیغات همچنین می تواند باعث شود که مشتریان بیشتری به شما اعتماد کنند و همیشه سالن زیبایی شما پر از مشتری باشد و حتی می تواند مشتریان گذری که فقط با شنیدن تبلیغات وارد سالن شما شده اند را به مشتریان وفادار تبدیل کند.

 

روش های تبلیغات سالن زیبایی

حالا که به لزوم تبلیغات پی بردید خوب است که بهترین روش ها برای تبلیغ سالن زیبایی خود را هم فرا بگیرید. البته خوب است این نکته را هرگز فراموش نکنید که تبلیغات مرحله اول جذب مشتری است و حفظ مشتری و تبدیل آن ها به مشتریان ثابت به اخلاق حرفه ای، کیفیت خدمات و قیمت های منصفانه باز می گردد. در ادامه روش های تبلیغات را با هم بخوانیم.

 

تبلیغات در اینستاگرام

اگر این روش تبلیغاتی را به عنوان اولین روش ذکر کرده ایم بدین دلیل است که تقریبا موثرترین روش در دنیای حاضر همین است. تبلیغات مجازی بسیار گسترده و متنوع است و هر کسی می تواند با کمک یک فرد حرفه ای در این فضا تبلیغات بسیار موثری را داشته باشد.

 

یکی از روش های تبلیغاتی که امروزه به ویژه در کشور ما بسیار باب شده تبلیغات در فضای اینستاگرام است. اینستاگرام یک بستر آنلاین و رایگان است که شما برای ورود به فضای آن تنها به دسترسی به اینترنت نیاز دارید.

 

اما اینکه در این فضا چه محتوایی را آپلود می کنید و چگونه آپلود می کنید در معرفی شدن صفحه شما بسیار تأثیر گذار است. بسیاری از افراد و متخصصین درباره روش های درآمد زایی یا روش های تبلیغاتی در اینستاگرام سال ها تحقیق کرده اند و خیلی خوب می توانند شما را راهنمایی کند. بهتر است یک فرد قابل اعتماد را پیدا کنید تا به شما کمک کند.

 

آن ها می توانند رفتار شما در اینستاگرام را به گونه ای تنظیم کنند تا صفحه شما بیشتر دیده شود. به جز آن چند نکته مهم را هم نباید فراموش کنید: بیشتر فیلم آپلود کنید، عکس هایتان حرفه ای و با کیفیت باشد، هایلایت رضایت مشتری داشته باشید، سعی کنید لیست قیمت به روز شده داشته باشید، دایرکت ها را به سرعت پاسخ دهید، رفتار حرفه ای و محترمانه داشته باشید و …

 

تبلیغات در بستر اینترنت و گوگل

گوگل کروم یکی از محبوب ترین موتورهای جست و جو در جهان است. در کشور ما هم اکثر افراد برای دست یافتن به هر اطلاعاتی اول در گوگل جست و جو می کنند. به نوعی در گوگل کروم از شیر مرغ تا جان آدمیزاد یافت می شود! پس این فضا را دست کم نگیرید. تبلیغات در گوگل به چه شکل است؟ خب در درجه اول باید سالن زیبایی خود را در گوگل مپ ثبت کنید. بدین شکل که سالن خود را با نام، آدرس دقیق، شماره تلفن و یک عکس حرفه ای داخل مپ گوگل ثبت می کنید تا افرادی که در این فضا دنبال سالن زیبایی می گردند بتوانند آن را ببینند.

 

اما یک روش تبلیغات دیگر آن است که برای خود یک وب سایت بزنید. برای این کار به چند متخصص نیاز دارید: متخصص طراحی سایت، متخصص سئو سایت، کارشناس تولید محتوا، ویرایشگر و ادمین سایت. بسیاری از این خدمات توسط شرکت های طراحی سایت به شکل یک جا ارائه می شود. فقط باید شرکتی که بدان اعتماد می کنید دارای سابقه درخشان بوده و بتواند چند نمونه سایت موفق را ثبت کرده باشد.

 

در فضای گوگل شما باید جزو رتبه های برتر باشید تا دیده شوید. کسی نمی رود صفحات دوم و سوم گوگل را دنبال کند اما همیشه رتبه یک تا سه گوگل جزو قابل اعتماد ترین ها برای مراجعه کنندگان هستند. پس کسی که کار سایت شما را انجام می دهد باید بتواند شما را به رتبه های نخست برساند.

 

 

پخش تراکت

تراکت یک برگه کاغذی است که سالن زیبایی شما را به راحتی تبلیغ می کند. این روش بیشتر منطقه ای است و هزینه خیلی بالایی هم ندارد. شما به تعداد مشخص تراکت چاپ می کنید و آن را به شکل های مختلف در سطح شهر یا منطقه پخش می کنید.

 

می توانید از یک یا چند نیروی تراکت پخش کن استفاده کنید. یا حتی تراکت ها را خودتان در جاهای مختلف شهر بچسبانید. اما دادن تراکت به شکل مستقیم به دست مردم تاثیر بهتری دارد. در این روش تبلیغات هم نکاتی باید رعایت شود. اول از همه طراحی تراکت باید جذاب باشد، سعی کنید تراکت حاوی عکس و رنگی باشد، از آف ها و تخفیفات و هدایایی که برای مشتریان در نظر دارید داخل تراکت نام ببرید. تراکت پخش کن باید رفتار حرفه ای داشته و خوشرو باشد و در کنار پخش تراکت سعی کند چند کلمه ای را هم در وصف سالن زیبایی با افرادی که فرصت دارند صحبت کند.

 

 

تبلیغات پیامکی

این روش تبلیغاتی دو پهلو دارد. گاهی قدرت جاذبه دارد و گاهی هم دافعه! حال توضیح می دهیم که چرا؟ ببینید همه افراد علاقه ای به خدمات زیبایی ندارند و در دنیای شلوغ امروزی خیلی از افراد از دیدن پیامک های تبلیغاتی زیاد بسیار کلافه می شوند. وقتی فردی روزانه ده ها پیامک تبلیغاتی دریافت می کند مسلما به پیامک سالن زیبایی شما هم اهمیتی نداده و شاید نخوانده آن را پاک کند.

 

اما با این حال قرار نیست شما هر کسی که پیامک را دریافت کرده جذب سالن خود کنید. به هر حال افرادی هم هستند که ممکن است استقبال کنند اما داخل پیامک باید مواردی ذکر شود که این افراد را به سمت سالن شما بکشاند. در درجه اول آدرس را ذکر کنید، وقتی این همه سالن زیبایی وجود دارد فردی که پیامک را گرفته وقتی نداند شما به منزل او نزدیک هستید یا نه بیخیال آن شده و سراغ سالن هایی می رود که آدرس مشخصی دارند.

 

در درجه دوم تخفیفات خود خود را ذکر کنید، سعی کنید متن پیامک مختصر و مفید باشد و ضمنا در ساعت های مناسب ارسال شود. نکته آخر اینکه هر روز و هر هفته پیامک نفرستید، این واقعا کلافه کننده است. سعی کنید حداکثر ماهی یک بار پیامک تبلیغاتی ارسال کنید.

 

 

تبلیغات بیلبوردی

بیلبوردها تابلوهای بسیار بزگ تبلیغاتی هستند که در سطح شهر نصب می شوند و یکی از بهترین روش های تبلیغاتی هستند. شرکت های نصب و طراحی بیلبورد برای شما با توجه به سلیقه شما و اندازه مد نظرتان بیلبورد را طراحی می کنند.

 

شما برای بیلبورد هم باید نکاتی را رعایت کنید. البته تیم طراحی حتما شما را راهنمایی خواهند کرد. اما نکات مهم که باید بدان توجه شود اول از همه مکان نصب بیلبورد است. سالن شما در هر شهری که هست باید بیلبوردها در سطح همان شهر و ترجیحا نزدیک به محله سالن شما نصب شود.

 

داخل بیلبورد خدمات شما، تجربیات و سال های فعالیت و هر آنچه که می تواند نکات قوت شما باشد را ذکر کنید. نکات بسیار قوی باید بلدتر و بزرگ تر ذکر شود. مثلا شما مدارک خود را از فلان کشور دریافت کرده اید آن را داخل بیلبورد بلد کنید یا هر چیز دیگری که فکر می کنید تاثیر مثبت دارد. در انتها هم آدرس دقیق و همچنین آدرس سایت یا پیج اینستاگرام برای تبلیغات بیشتر باید آورده شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *