چگونه ترندهای جهانی توییتر را ببینیم ؟


احتمالاً اخیراً با افرادی روبه رو شده‌اید که مشتاقانه گفته‌اند «چگونه ترندهای جهانی توییتر را ببینیم؟» و شما نیز نسبت به این جمله کنجکاو شده باشید، اما مفاهیمی چون ترند و توییتر ممکن است برای شما حاوی ابهاماتی باشند که نگذارند منظور چنین اشخاصی را درک کنید.

معمولاً در اکثر رسانه‌های اجتماعی نیز بارها با پُست‌هایی برخورد می‌کنیم که از ترند شدن خبر می‌دهند.

اما اگر بخواهیم موضوع ترند را صرفاً در رسانه‌ی توییتر دنبال کنیم، این موضوع چگونه انجام می‌شود؟! اگر شما نیز مایل هستید تا پاسخ این سؤال را بیابید و سپس با استفاده از ترندهای توییتر، بازار کسب و کار خود را گرم کنید، تا انتهای این متن با ما همراه باشید تا با هم ببینیم که چگونه ترندهای جهانی توییتر را ببینیم و از آن‌ها استفاده کنیم!

ترند چیست و چرا مورد توجه قرار می‌گیرد؟

ترند یا «Trend» را از نظر لغوی می‌توان با مفهوم «گرایش و تمایل» معنا کرد. معمولاً از این واژه در فضای مجازی و بستر شبکه‌های اجتماعی متنوع استفاده می‌کنند تا مفهوم گرایش عمومی را نشان دهند. بنابراین وقتی حرف از ترند می‌شود، می‌توان چیزی را در نظر گرفت که ممکن است کاربران فضای مجازی نسبت به آن تمایل نشان دهند و پیگیر آن باشند.

ترند را گاهی می‌توان مترادف واژه‌ی «مُد» در نظر گرفت، اما اگر بخواهیم دقیق‌تر به این موضوع نگاه کنیم، ترند قبل از مُد می‌آید و اگر گرایش‌ها و تمایلات عمومی در مورد یک ترند به حداکثر برسند، آن ترند در نهایت تبدیل به مُد می‌شود! البته ترند تنها مختص یک حوزه‌ی خاص نیست و موضوع ترندینگ را می‌توان در انواع زمینه‌ها مشاهده کرد.

برای مثال، «ترندهای فشن» به مدل‌هایی اشاره دارد که ممکن است در آینده‌ای نزدیک، تمایل و گرایش اکثریتی را به سمت خود جلب کنند و تبدیل به مُد شوند. در حوزه‌ی اقتصاد نیز، ترندهای اقتصادی، همان اخبار و نظراتی هستند که دنیای اقتصاد را برای کوتاه‌مدت تحت تأثیر قرار می‌دهند و باعث می‌شوند تا افرادی که درگیری این موضوعات هستند، به سمت آن گرایش پیدا کنند. این مورد را می‌توان به سایر زمینه‌ها نیز تعمیم داد. البته باید این را نیز در نظر بگیرید که معمولاً ترندها عمر کوتاهی بین چند روز تا چند هفته‌ای دارند و ترندهای جدیدتر جای ترندهای قبلی را به سرعت می‌گیرند!

توییتر چیست و چرا ترندهای توییتر را باید شناخت؟

گفتیم که موضوع ترند در مورد تمام زمینه‌های کاری، هنری، دیجیتالی، اقتصادی و …. وجود دارد. همچنین این کلمه در رسانه‌های اجتماعی نیز به شکل اختصاصی در نظر گرفته می‌شود. برای مثال، ترند توییتر «Twitter» که یکی از شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار است، ترندهای مخصوص به خود را دارد که در قالب توییت‌های ۲۸۰ کاراکتری منتشر می‌شوند و افکار عمومی را درگیر می‌کنند.

توییتر را می‌توان در رأس دیگر رسانه‌های اجتماعی در نظر گرفت، به طوری که در اکثر موقعیت‌ها، بهترین متون خبری، طنز و سرگرمی، و …. ابتدا در این رسانه توییت «Tweet» می‌شوند و سپس در دیگر رسانه‌ها مانند اینستاگرام، تلگرام و …. نیز منتشر می‌شوند. با این اوصاف، طبیعی است که همگی به دنبال این باشیم که چگونه ترند های جهانی توییتر را ببینیم!! و بدانیم هشتگ های ترند توییتر امروز کدامند.

معمولاً بیشتر دولت‌مردان و افراد سیاسی و اقتصادی مشهور جهان، توییتر را برای فعالیت خود در نظر می‌گیرند و نظرات خود را از طریق آن منتشر می‌کنند. به همین خاطر توییتر یک رسانه‌ی معتبر و سطح بالا به حساب می‌آید که دست اول‌ترین خبرها در آن وجود دارد و از این طریق می‌تواند با انواع ترندهای روز همراه شد. اگر شما ترندهای توییتر را بشناسید، بلافاصله می‌توانید آن‌ها را در دیگر صفحات مجازی خود به اشتراک بگذارید و از این طریق، توجهات زیادی را به سمت پُست خود بکشانید.

ترندینگ چگونه در توییتر ایجاد می‌شود؟

برای اینکه بدانیم چگونه ترند های جهانی امروز توییتر (ترند های توییتر) را ببینیم، باید به هشتگ‌ها توجه خاصی داشته باشیم. مدت زیادی است که استفاده از هشتگ «#» در رسانه‌های اجتماعی باب شده و افراد برای پیوستن به کمپین‌های متنوع از هشتگ مربوط به آن‌ها استفاده می‌کنند. قرار دادن هشتگ در بین متنی که می‌نویسید، سبب می‌شود تا افراد با راحتی بیشتری بتوانند شما را پیدا کنند و همچنین از هشتگ برای پیوستن به ترندها نیز بهره می‌گیرند.

این مورد در رسانه‌ی توییتر هم دیده می‌شود و یکی از بهترین راه‌های ترندینگ در توییتر، همین استفاده از هشتگ است. اما استفاده از علامت # هم اصول خاص خود را دارد. برای مثال اگر شما بخواهید یک جمله را به همراه هشتگ بیان کنید، چه به فارسی و چه به انگلیسی، باید فاصله را حذف کرده و به صورت زیر عمل کنید:

ItsComingHome#
#آشپزی_با_عشق

ملاحظه می‌فرمایید که برای جملات لاتین، فاصله کلاً حذف شده و در مورد هشتگ فارسی هم، به‌جای فاصله از علامت آندرلاین «_» استفاده شده است. پس اگر شما در توییتر فعال هستید، می‌توانید از طریق هشتگ‌گذاری متن خود، برای ترندسازی تلاش کنید یا از طریق پیگیری هشتگ‌ها، به ترندهای جهانی توییتر یا ترند های توییتر فارسی امروز برسید. در ادامه به نحوه پیگیری هشتگ‌های توییتر خواهیم پرداخت. در مقاله هشتگ های پربازدید توییتر، بیشتر در این باره صحبت کردیم.

ترندهای توییتر چه کمکی به ما می‌کنند؟

مطمئناً برای اکثر افراد این سؤال ایجاد می‌شود که چرا باید ترندها را دنبال کنیم و به آن‌ها تمایل داشته باشیم، مگر ترندها چه نفعی برای ما دارند؟! در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که ترند می‌تواند به نوعی باعث رشد کسب و کارها شود. به طوری که شما می‌توانید زمینه‌ کاری خود را با ترندها همراه کرده و از این طریق هم محصولات و خدمات خود را آپدیت کنید و هم مشتریان بیشتری جذب نمایید.

قطعاً همه‌ی افراد به‌صورت غریزی از اخبار تازه و موضوعات هیجان‌انگیز و همگانی استقبال می‌کنند. افرادی که هشتگ‌های ترند را در صفحات مجازی خود به کار می‌برند، ممکن است فالوورهای بیشتری هم به نسبت جذابیت موضوع جذب کنند.

از طرفی دیگر، خبرنگاران، وبلاگ‌نویسان، کارآفرینان و دیگر افرادی که خواهان پی بردن به خواسته عمومی جوامع هستند، با پیگیری ترندها می‌توانند به خواست آحاد مردم پی برده و در راستای ارضای خواست آنان قدم بردارند. بهرحال پیگیری ترندها برای شمایی که در حال خواندن این متن هستید نیز می‌تواند سودمند باشد. شما می‌توانید بسته به زمینه کاری خود، کاربردهای بیشتری را نیز برای ترند پیدا کنید.

 

چگونه ترندهای جهانی توییتر را ببینیم؟

یک راه بسیار آسان وجود دارد تا بفهمیم چگونه ترندهای جهانی توییتر را ببینیم. برای این کار کافیست به آدرس – tweetdeck.twitter.com – مراجعه نمایید.

آن‌گاه از طریق منویی که در سمت چپ صفحه مشاهده می‌کنید، عبارت – + (Add Column) – را انتخاب نمایید. در این‌صورت وارد صفحه دیگری می‌شوید که یک سری گزینه در آن وجود دارد، عبارت – Trends – را نیز می‌توان در بین آن‌ها مشاهده کرد.

 

اگر شما روی ترندز کلیک کنید، وارد صفحه‌ی دیگری تحت عنوان – Trending – خواهید شد که برخی از معروف‌ترین هشتگ‌های توییتر (ترند های توییتر) در آن وجود دارند.

حالا اگر بخواهید تمام هشتگ‌های ترند جهان را مشاهده کنید، می‌توانید از منوی سمت چپ بالای صفحه، عبارت – WorlWide – را انتخاب نمایید. آن‌گاه لیست هشتگ‌های ترندی که کل دنیا از آن‌ها استفاده می‌کنند را ببینید.

اگر به هر دلیلی موفق نشدید از روش فوق بهره بگیرید یا با آن راحت نبودید، راه‌های دیگری نیز هست که به کمک آن‌ها می‌توانیم بفهمیم چگونه ترندهای جهانی توییتر را ببینیم.

 

۷ راهکار عملی برای شناخت ترندهای توییتر (چگونه ترندهای جهانی توییتر را ببینیم)

قطعاً راهکارهای متعددی برای پی بردن به ترندهای توییتر وجود دارد. ما هرگاه کنجکاو شویم که بدانیم چگونه ترندهای جهانی توییتر را ببینیم، باید از طریق راه‌حل‌های موجود به جستجو پرداخته و در نهایت ترندهای روز را بیابیم.

۷ راهکار زیر به شما کمک می‌کند که به هدف خود در توییتر برسید:

 

بررسی توییت افراد مشهور

بررسی توییت (پیام متنی مخصوص فضای توییتر) سلبریتی‌ها، دولت‌مردان و کلاً افراد مشهور در حوزه‌های گوناگون که تعداد فالوورهای بالایی دارند، یکی از بهترین و آسان‌ترین راه‌ها برای شناخت ترندهای جهانی است. چراکه افراد مشهور جزو اولین کسانی هستند که از ترندهای روز بهره می‌گیرند و هشتگ‌های ترند را به کار می‌برند.

البته علاوه بر بررسی صفحه افراد مشهور، شما می‌توانید صفحات مربوط به افرادی را بررسی کنید که در زمینه کاری یا زمینه موردعلاقه شما مشغول به کار هستند.فقط کافیست شما یک فرد فعال در زمینه کاری خود را پیدا کنید، آن‌گاه خود توییتر لیست دیگر افراد مرتبط را به شما نمایش می‌دهد. در مورد پیدا کردن سلبریتی‌ها و افراد مشهور نیز به همین صورت است، چراکه خود توییتر هر روز لیستی از این افراد را برای دنبال کردن به شما پیشنهاد می‌دهد.

پیگیری ترندهای پیشنهادی خود توییتر

اگر شما حساب کاربری‌تان در توییتر را افتتاح کرده باشید، در صفحه‌ی home موجود در پایین صفحه پروفایل شما، فهرست برخی از ترندهای مشهور قرار دارد که می‌تواند منبع خوبی برای پیدا کردن ترندهای جهانی باشد.

در این صفحه علاوه بر هشتگ‌ها، موضوعاتی که در چند روز گذشته بیشترین افراد در مورد آن‌ها نوشته‌اند نیز نمایش داده می‌شود. این اطلاعات تنها با بررسی خود صفحه توییترتان قابل مشاهده است و نیازی نیست تا ابزار یا سایت ثانویه‌ای را به کار بگیرید. خود توییتر نیز با پیشنهاد دادن این گزینه‌ها می‌خواهد شما را از آخرین ترند های توییتر باخبر کند!

مراجعه به وبسایت «RiteTag»

وبسایت ریت‌تگ با آدرس اینترنتی «ritetag.com» این امکان را به شما می‌دهد تا هشتگ‌های ترند و مرتبط را پیدا کرده و ارتباط بین هشتگ‌های مختلف را نیز درک کنید.

ریت‌تگ یکی از بهترین بسترهای موجود برای این است که بفهمیم چگونه ترندهای جهانی توییتر را ببینیم و از آن‌ها آگاه شویم. در این سایت، هشتگ‌های مرتبط با رنگ سبز و هشتگ‌های محبوب نیز با رنگ آبی نمایش داده می‌شوند. شما می‌توانید نمودار درختی هشتگ‌های ترند مختلف را در گزارش این سایت مشاهده کرده و از این طریق هشتگ‌های بهتر و مرتبط‌تر را انتخاب نمایید.

مراجعه به وبسایت «Tagboard»

تگ‌بورد نیز مانند ریت‌تگ، یکی از سایت‌های مهمی است که به وسیله‌ی آن می‌فهمیم چگونه ترندهای جهانی توییتر را ببینیم، با این تفاوت که در ریت‌تگ، ترندهای انگلیسی به ما نشان داده می‌شد، اما تگ‌بورد با آدرس اینترنتی «tagboard.com» هشتگ‌های ترند فارسی را نیز برای ما نمایش می‌دهد.

البته یک نکته دیگر هم در مورد استفاده از تگ‌بورد وجود دارد که آن نمایش «کاربرد» هشتگ‌های ترند به همراه هشتگ‌های مرتبط است. هرکدام از این سایت‌ها می‌توانند دید متفاوت‌تری در مورد ترندهای توییتر به شما بدهند. بنابراین شما می‌توانید بسته به خواسته و انتظارات خود به یکی از آن‌ها مراجعه کنید.

استفاده از ابزار «Twitonomy»

Twitonomy یکی از ابزارهای توییتری است که از زبان فارسی هم پشتیبانی می‌کند و می‌تواند هشتگ‌های ترند فارسی و انگلیسی را به شما نشان دهد.

شما همین‌که با استفاده از این ابزار عبارتی را جستجو کنید، ۱۰ مورد از برترین هشتگ‌های مرتبط با آن عبارت به شما نمایش داده می‌شود. علاوه بر آن ۱۰ مورد، شما می‌توانید هشتگ‌های ترند حوزه کاری یا حوزه موردعلاقه خود را نیز ببینید.

استفاده از ابزار «Hashtagify»

هشتگیفای نیز مانند Twitonomy، ابزاری است که می‌تواند به شما کمک کند تا ترندهای توییتر را پیدا کنید، اما باید در نظر داشته باشید که هشتگیفای اطلاعات جامع‌تر و جزئی‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهد. به طوری که به راحتی می‌توانید انواع ترند اول جهانی توییتر را در آن بازه زمانی بشناسید. هشتنگیفای اطلاعات زیر را به شما می‌دهد:

میزان محبوب بودن هشتگ موردنظر و مقدار استفاده از آن

هشتگ‌های مرتبط فارسی و انگلیسی

میزان استفاده شده از هشتگ در بخش ترند (Trend)

کشورهایی که بیشترین استفاده از هشتگ ترند را داشته‌اند

بهترین توییتر‌ها از نظر رتبه

حساب‌های کاربری که بیشترین استفاده از هشتگ را داشته‌اند

و ….

با توجه به اطلاعات جامعی که این ابزار در اختیار افراد می‌گذارد، به راحتی می‌توان لیست ترندهای رسانه‌ی محبوب و مشهوری چون ترند توییتر و همچنین انواع ترند اول جهانی توییتر (ترند اول توییتر جهان امروز) را مشاهده کرد.

شناخت هشتگ‌های پرکاربرد توییتر

اگرچه معمولاً بیشتر ترندها عمر کوتاهی دارند و تنها برای یک بازه‌ی زمانی محدود توسط افراد پیگیری می‌شوند و افراد نیز تنها به صورت محدود نسبت به آن‌ها تمایل نشان می‌دهند، اما برخی از هشتگ‌ها هستند که همیشه ترند باقی می‌مانند و در تمام زمان‌ها، بیشترین کاربرد را در رسانه‌های اجتماعی چون توییتر دارند.

از جمله این هشتگ‌های ترند همیشگی، می‌توان موارد زیر را نام برد:

goals#
tbt#
influencer#
competition#
fitness#
traveltuesday#
#marketing
science#
blessed#
…..
با شناخت هشتگ‌های پرکاربرد توییتر می‌توانید سرنخی را در دست داشته باشید تا جستجوی خود برای شناخت ترند اول جهانی توییتر را از آن شروع کنید. بنابراین همیشه به هشتگ‌های پرکاربرد نیز توجه داشته باشید.

با استفاده از راهکارهای عنوان شده، شما به راحتی می‌توانید ترندهای عمومی و ترندهای حوزه کاری خود را بیابید و از آن‌ها برای ایده گرفتن، نفع ببرید. البته باز هم راه‌کارهای دیگری برای شناخت ترندهای جهانی وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها نیز استفاده نمایید. اما راهکارهای عنوان شده جزو رایج‌ترین راه‌ها هستند که در حال حاضر افراد مختلف از آن‌ها استفاده می‌کنند.

 

چگونه بفهمیم که کدام هشتگ فارسی در توییتر ترند شده؟

اینکه چگونه بفهمیم که کدام هشتگ فارسی در توییتر ترند شده و برای اینکه بفهمیم، چگونه هشتگ های ترند توییتر امروز را پیدا کنیم؟

مهم‌تر از بحث ترندهای جهانی است، چراکه اکثر ایرانی‌ها برای اهداف شخصی و پیشرفت کاری خود از هشتگ‌های ترند استفاده می‌کنند و معمولاً هم به دنبال ترندهای فارسی هستند؛ یا اگر هم به دنبال ترندهای جهانی باشند، در نهایت آن را فارسی سازی می‌کنند تا فارسی زبانان را نیز با ترندهای جهانی (ترند توییتر) همراه کنند. پیشنهاد می شود مقاله ” آموزش توییتر ” را بخوانید.

در عناوین قبلی که بیان کردیم، راه‌هایی برای پیگیری هشتگ‌های ترند فارسی هم وجود داشت و برخی از سایت‌ها و ابزارها از زبان فارسی پشتیبانی می‌کردند. اما دو راه دیگر برای اینکه بفهمیم چه هشتگ‌های فارسی ترند شده‌اند، به قرار زیر هستند:

دستکاری تنظیمات توییتر برای ترندهای پشنهادی فارسی

گفتیم که خود توییتر در قسمت home، ترندهای مطرح را به شما نشان می‌دهد تا شما به‌صورت پیشنهادی آن‌ها را دنبال نمایید.

اما این هشتگ‌های ترند انگلیسی هستند و شما برای اینکه ترندهای فارسی را ببینید، باید از کنار عبارت – Trends For You – روی گزینه‌ی – Change – کلیک کنید تا یک صفحه دیگر برای شما باز شود که در آن‌جا موقعیت خود را وارد نمایید.

قطعاً وقتی موقعیت شما برای توییتر مشخص باشد، هشتگ‌های مرتبط با موقعیت جغرافیایی خودتان در آن نشان داده خواهد شد، اما متأسفانه به دلیل فیلتر بودن توییتر در داخل کشورمان، این شیوه آن‌چنان که باید کاربردی نیست. احتمالاً اگر هر زمان استفاده از توییتر در ایران‌مان از فیلتر خارج شود، بتوان به استفاده از این روش امیدوار بود!!

شناخت هشتگ‌های پربازدید فارسی

در عناوین فوق، به برخی از هشتگ‌های انگلیسی پرطرفدار که همیشه ترند توییتر هستند، اشاره کردیم و گفتیم که شناخت آن‌ها می‌تواند برای پیگیری ترندهای روز به شما سرنخ بدهد.

در مورد هشتگ‌های مشهور فارسی هم دقیقاً به همین صورت است و اگر شما هشتگ‌های پربازید فارسی را بشناسید، از طریق آن‌ها می‌تواند با سرعت و دقت بیشتری به جست‌وجوی هشتگ‌های ترند توییتر بپردازید. از جمله هشتگ‌های پربازدید فارسی که همیشه در رأس جست‌وجوها قرار دارند، می‌توان موارد زیر را نام برد:

#آشپزی
#آشپزی_ایرانی
#غذای_ایرانی
#ورزش
#فوتبال
#بسکتبال
#والیبال
#سلامتی
#پوست
#لاغری
#دکوراسیون
#موزیک
#موسیقی
#خنده
#فان
#طنز
#سرگرمی
#دانستنیها
#استندآپ_کمدی
#کتاب
#موفقیت
#رشد_شخصی
#لباس
#مُد
#فشن
#کسب‌_و_کار
#بازیگران
#سلبریتی
#عشق
…..
هشتگ‌های فوق می‌توانند بخش‌های دیگری نیز داشته باشند، اما اگر شما در قسمت جست‌وجو‌ها هشتگ‌های نامبرده را وارد کنید، دیگر هشتگ‌های مرتبط با آن‌ها نیز به شما نشان داده خواهند شد.

برای مثال، اگر شما #طنز را جستجو کنید، هشتگ‌های #طنز_تلخ، #طنز_اجتماعی، #طنز_سیاسی و …. نیز در لیست جست‌وجوی شما قرار خواهند گرفت. بنابر روش‌های مطرح شده، می‌توانیم پی ببریم که چگونه هشتگ های ترند توییتر امروز را پیدا کنیم؟! پس روش‌های فوق را به‌کار بگیرید و در هر زمان، ترندهای توییتر (ترند اول توییتر جهان امروز) را بیابید.

در این مقاله سعی کردیم توضیح دهیم که ترند توییتر چیست و چگونه ترند های توییتر را ببینیم. در ادامه گفتیم ترندهای توییتر فارسی را چطور پیدا کنیم. امیدواریم که سوالات شما را پاسخ داده باشیم. نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *