چگونه ظاهری جذاب داشته باشیم؟

چگونه ظاهری جذاب داشته باشیم؟

در علوم ارتباطات این یک موضوع اثبات شده است که افراد در اولین برخورد ها ظاهر طرف مقابل را به تمام ویژگی های او تعمیم می دهند و این در ناخودآگاه بسیاری از افراد ثبت شده که افراد با ظاهر خوب، آدم های خوبی هستند. بنابراین زیبایی، آراستگی و جذابیت ظاهری بسیار می تواند در زندگی و رسیدن به اهداف ما تأثیر بگذارد.

در اینجا لازم است به عنوان مقدمه مطلب دیگری را نیز ذکر کنیم و آن اینکه بسیاری از افراد جذابیت را از طریق زیبایی درونی به دست آورده اند بدان معنا که این افراد آنقدر خوش برخورد و دارای انرژی مثبت هستند که هر انسانی را به اخلاق و رفتار و تفکر مثبت خود جذب می کنند. بنابراین حالت بهتر از رسیدگی به جذابیت های ظاهری، جذاب کردن درون و باطن خود است اما این بدین معنی نیست که نباید به ظاهر خود اهمیت دهیم. در اینجا ویژگی های ظاهری که باید داشته باشیم تا در جامعه امروز جذاب به نظر برسیم را مرور می کنیم.

۱ـ خود را پاکیزه نگه دارید: رعایت همیشگی بهداشت ضمن اینکه شما را جذاب می کند، اعتماد به نفس شما را بالا می برد. بنابراین همیشه خود را ملزم به رعایت بهداشت فردی کنید.

۲ـ به بهداشت دهان و دندان خود اهمیت بسیاری بدهید: حتی اگر یک بار در حالی که دهانتان بوی بدی می دهد در مقابل فردی ظاهر شوید، تصویر بسیار بدی در ذهن او از خود به جای میگذارید. بنابراین مرتبا از مسواک و خمیر دندان استفاده کنید. توصیه می شود که یک شکلات همیشه در جیب یا کیف خود به همراه داشته باشید تا در مواقعی که در بیرون خانه هستید و حس می کنید دهانتان بو می دهد از آن استفاده کنید.

۳ـ همیشه ورزش کنید. تناسب اندام در زیبایی ظاهر بسیار مهم است. می توانید از ورزش های دوچرخه سواری، شنا و تنیس شروع کنید تا بازده زودتر داشته باشید.

۴ـ از عطر مناسب استفاده کنید.

۵ـ به هیچ وجه در محل های رسمی از لباس غیر رسمی و اسپرت استفاده نکنید.

۶ـ به هیچ وجه از صندل ها و کفش های تابستانی به خصوص بدون جوراب استفاده نکنید.

۷ـ از لوازم آرایش به طور متناسب استفاده کنید و به هیچ وجه در محیط های رسمی آرایش غلیظ نداشته باشید.

توصیه هایی مخصوص آقایان:

۱ـ هیچ گاه با پیراهن آستین کوتاه کراوات نبندید.

۲ـ شلواری را بپوشید که آنقدر بلند باشد که روی جوراب شما را بپوشاند.

۳ـ به کفش خود اهمیت دو چندانی بدهید. آن ها را همیشه تمیز نگه دارید. کفش مهم ترین رکن آراستگی یک مرد است.

۴ـ کراوات باید تا خط کمربند پایین بیاید.

۵ـ رنگ کفش و کمربند باید متناسب باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *