چگونه مدل موی دی کاپریو خشم طالبان را برانگیخت

وقتی که فیلم تایتانیک در سال ۱۹۹۷ اکران شد، خیلی ها انتظار نداشتند که موفقیت آمیز باشد. داستان فیلم که کاملا معلوم بود و همه ی بیننده ها می دانستند که پایان فیلم چگونه خواهد بود. تازه فیلم بازیگر زیاد معروفی هم نداشت که به فروش فیلم کمکی بکند. دی کاپریو آن زمان مثل الان این قدر مشهور نبود و خیلی ها فکر می کردند که انتخاب دیکاپریو ضرر زیادی به فیلم خواهد زد. اما همان طور که می دانیم فیلم فروش بالایی داشت و به پرفروش ترین فیلم تبدیل شد.


در دوران حکومت طالبان، بیشتر فیلم های هالیوودی که سر از افغانستان درمی آوردند، فیلم های جنگی و اکشن بودند. با این که فیلم های هالیوودی در زمان حکومت طالبان در افغانستان منع شده بودند، به گونه ای کپی های فیلم تایتانیک وارد افغانستان شد. تایتانیک به شدت در این کشور معروف شد و پوستر تایتانیک در بیشتر دیوار های منازل و خیابان ها دیده می شد. عطر ها، ادکلن ها، شامپو ها، صابون ها و خیلی چیز های دیگر با تصویر تایتانیک به فروش می رسیدند.
طالبان زیاد با فیلم تایتانیک مخالفت نکرده بود ولی وقتی بسیاری از نوجوانان و جوانان موهای خود را به شکل موهای دی کاپریو اصلاح کردند، همه چیز تغییر کرد. مردم به این مدل مو، مدل تایتانیک می گفتند.
بسیاری از جوانان دستگیر شدند و به زندان افتادند. بعضی از آرایشگر ها هم دستگیر شدند و بعضی از آن ها مغازه های خود را از دست دادند. بعضی از دانش آموزان هم به خاطر مدل مویشان اخراج شدند. بقیه هم به زور مجبور شدند تا مو های خود را از ته بتراشند. ولی بعضی ها با کلاه مدل موی خود را در عموم مردم مخفی می کردند تا به دردسر نیفتند.

Leonardo DiCAPRIO (Jack Dawson)

بیشتر مردم به خاطر خود فیلم موهای خود را اصلاح می کردند ولی بعضی ها هم بودند که اصلا فیلم را ندیده بودند. بعضی ها از این مدل مو خوششان می آمد و به همین خاطر موهایشان را کوتاه کرده بودند.
با همچین مخالفتی، در افغانستان آرایشگاه های زیرزمینی به وجود آمدند که با کمی هزینه ی بیشتر حاضر به اصلاح موهای جوانان به شکل مدل تایتانیک بودند. در تاریکی شب ها، جوانان و نوجوانان به این مغازه ها می رفتند تا موهای خود را به شکل موهای دی کاپریو دربیاورند.
هنوز هم فیلم تایتانیک در کشور افغانستان محبوب است و مدل موی تایتانیک یکی از مدل موهای مورد علاقه ی مردم است ولی نسبت به دوران طالبان خیلی کمتر شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *